Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:04
Ik ben opzoek na een headset, na een aantal trouwe dienst van mijn vorige (een Platronics headset) is het tijd voor een nieuwe! Ik heb een aantal eisen:
  • Hij moet over mijn oren heenvallen, dus niet erop staan.
  • Hij moet surround ondersteunen.
  • Hij moet niet alleen geschikt zijn voor gaming, maar ik moet ook muziek (meestal house en trance, maar heb bijv ook vaak de radio aanstaan) en films goed kunnen beluisteren.
  • Budget: €100
Na wat lezen heb ik 2 headsets gevonden die wel aan mijn eisen voldoen:

pricewatch: Roccat Kave
pricewatch: Corsair Vengeance 1500

Het grote verschil tussen de headsets is dat de corsair 7.1 'emuleert' en dat in de Roccat echt 5.1 kan weergeven. Dat is meteen mijn grootste vraag: in hoeverre ga je dit merken en maakt dit de Roccat significant beter?
Daarnaast begreep ik dat de Corsair alleen een usb aansluiting heeft en de Roccat naast de usb 4 3,5 mm aansluitingen neemt. Nu heb ik op mijn moederbord surround geluid (volgensmij deze maar weet het niet zeker) waarvan de zes aansluitingen er dan maar 1 (voor mijn stereo speakers) gebruikt wordt.
Kan ik hier dan deze headset met de 4 3,5 mm jacks aansluiten en hoe stel ik dit dan in in mijn Realtek driver? Ik heb daar altijd zo'n moeite mee namelijk en wil dus wel zeker weten of het kan!

edit: mochten mensen nog andere goede ideeën hebben hoor ik dat ook graag!