Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2010] Celltext vervangen based op value andere cell

Pagina: 1
Acties:

• Bollux
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:52
Hallo allemaal,

Ik kom er zelf niet uit, dus ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Ik heb een excel bestand met een xxxx aantal regels. Ik heb iets nodig wat het document doorzoekt en de text in bepaalde cellen vervangt. Dit moet gebaseerd zijn op de value van een andere cell uit die regel.

Als de text in de cell die veranderd moet worden A is, en de text in een bepaalde cell in dezelfde regel B is moet hij de text in de cell die veranderd moet worden vervangen voor text C.

Op onderstaand plaatje zie je een voorbeeld zoals ik het excel bestand heb.
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2u78z86.png

Hij moet dus automatisch het document doorzoeken op het exacte woord "Algemeen" in cell B. Zodra hij de eerste regel heeft gevonden moet hij kijken wat er in cell A staat.
Bij de eerste eerste met "algemeen" in cell B, vind hij in cell A: "Speelfilm". Hij moet dan van cell B maken: "Speelfilm Algemeen"
Bij de tweede regel moet hij er van maken "Muziek Algemeen"
etc.

De verschillende categorieen in cell A zijn een paar vaste categorieen dus die zijn bekend. Hij hoeft niet persé te kijken wat er in die cell staat, maar of die bepaalde waarde bestaat in die cell, en vervolgens cell B vervangt.

Weet iemand hoe ik dit kan automatiseren?

[ Voor 9% gewijzigd door Bollux op 05-09-2012 15:54 ]

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11 10:46
Dit is niet mogelijk, maar je kunt de functie: "tekst.samenvoegen(A1;" ";B1) in cel C1 zetten. Dan krijg je daar "Speelfilm Algemeen" te zien.

• Bollux
Dat is zeker een makkelijke oplossing die ik kan gebruiken!! Ik zat weer veel te moeilijk na te denken ;)

Thx!

• Bollux
Hoe kan ik die formule toevoegen in de kolom C, zodat hij automatisch in alle cellen komt te staan, maar in de formule oplopend voor die betreffende regel? Thx!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11 10:46
Cel in Kolom C selecteren en dan rechtsonder naar beneden slepen.
Of cel met formule kopiëren en dan doelcellen selecteren en dan "Formule plakken".