• arnoldus1955
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik kreeg vanmorgen opeens melding dat mijn temperatuur van het Mobo (P7P68 Pro) gevaarlijk was.
Bij verder onderzoek toont het Asus programma (en andere) -60°C (negatief) aan.

Ik denk dat de probe dus kapot is.
Is dit een symptoom van dat het MB binnenkort andere problemen zou kunnen krijgen (andere componenten die misschien het kunnen begeven), of zijn die sensoren gewoon slecht?
Het bord is ca 1j oud.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:27

D4NG3R

kiwi

:)

Sensoren worden wel vaker verkeerd uit gelezen of ze zijn gewoon ruk.

Wat zegt HWMonitor er van?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• arnoldus1955
HWmon zegt 0°C.

Nu krijg ik echter vandaag meerdere keren melding van de Asus software dat er 10V op mijn 5V rail zit! Wanneer ik dan snel HWmon of de eigen Asus software open, dan is het alweer normaal. (HWmon toont niet de 5V rail)

Dit begint toch te lijken op iets dat kapot aan het gaan is.

Zou het kunnen de PSU zijn? Het is een Corsair Enthusiast TX750 V2
Ik heb maar 1 videokaart, speel zelden games, en belast zeer zelden de CPU (in windows niet vaak boven de 20%)

(Ik heb geen OC, alles is volledig standaard gezet).

[ Voor 33% gewijzigd door arnoldus1955 op 06-09-2012 14:05 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:27

D4NG3R

kiwi

:)

Nee, als je daadwerkelijk 10v op je 5v lijn zou hebben was je systeem al gesprongen.

Gewoon een rukke uitlezing van gegevens. Als je verder geen problemen ondervind met je systeem moet je je geen zorgen maken ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

^

Ik kreeg ook af en toe van die meldingen totdat ik die prut AI Suite eraf heb gegooid. Was trouwens niet zo makkelijk, ding laat mega veel entries in registry achter.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:32:
^

Ik kreeg ook af en toe van die meldingen totdat ik die prut AI Suite eraf heb gegooid. Was trouwens niet zo makkelijk, ding laat mega veel entries in registry achter.
Met 1 druk op de knop (ccleaner) zijn die allemaal weg.

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-02 07:37
AI II geeft foute waarden door. Op de eoa manier sijpelen die dan ook door naar andere monitors.
Zelf gebruik ik AI II ook maar zodra ik mijn ding gedaan heb sluit ik het af door rechtsklikken op icoontje in de tray en exit. Daarna geen foute uitlezing meer in andere monitorprogramma's.
Zelf gebruik ik nu HWiNFO. Het monitor gedeelte dat je apart kan opstarten geeft enorm veel info.

[ Voor 14% gewijzigd door Zappert op 06-09-2012 15:18 ]

• arnoldus1955
OK, maar ik had tot gisteren toe nog nooit een alert van de AI suite gekregen. Als alles stabiel blijft draaien is het inderdaad vermoedelijk een meetfout.

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-02 07:37
Bij mij begon het ook van de één op de andere dag. Toevallig een dag na een upadate naar het nieuwste bios.
Dacht toen dat het daar aan lag en een reverse gedaan maar dat mocht niet baten. Na wat googelen en testen was het duidelijk voor mij dat het echt aan de AI suite lag. Kreeg nog vreemdere waarden dan jij.
Gezien sommige waarden hadden er rookwolken uit mijn computer moeten komen en bij andere waarden had ie geneens kunnen draaien.:)
Pagina: 1