Ik krijg vreemde linker errors bij het testen van libconflate. Ik heb de laatste versie van git gedownload (https://github.com/membase/libconflate). Om voor mij onverklaarbare krijg ik undefined references naar functies die naar mijn inzien toch écht moeten bestaan.
Eén van de errors:
Wanneer ik een objdump doe van het geïnclude libconflate.so bestand en zoek naar init_alarmqueue, dan staat deze er gewoon in:
Als ik de compile bekijk, zie ik dat libconfig.so wordt opgebouwd uit een aantal .o bestanden:
Wanneer ik i.p.v. libconflate.so alarm.o gebruik bij het compileren dan werkt het wel goed. Om de een of andere reden lukt het ld dus niet om het juiste symbool te vinden. Ik kan hier nergens een oplossing voor vinden.
Eén van de errors:
code:
1
2
3
| $ libtool: link: gcc -std=gnu99 -o .libs/check_alarm check_alarm-check_alarm.o ../.libs/libconflate.so -lcheck_pic -pthread check_alarm-check_alarm.o: In function `handle_setup': /home/martijn/libconflate/tests/check_alarm.c:14: undefined reference to `init_alarmqueue' |
Wanneer ik een objdump doe van het geïnclude libconflate.so bestand en zoek naar init_alarmqueue, dan staat deze er gewoon in:
code:
1
2
| $ objdump -t ../.libs/libconflate.so | grep init_alarmqueue 0000000000001990 l F .text 000000000000003c init_alarmqueue |
Als ik de compile bekijk, zie ik dat libconfig.so wordt opgebouwd uit een aantal .o bestanden:
code:
1
| libtool: link: gcc -shared -fPIC -DPIC .libs/adhoc_commands.o .libs/alarm.o .libs/conflate.o .libs/kvpair.o .libs/logging.o .libs/persist.o .libs/rest.o .libs/util.o .libs/xmpp.o /usr/lib/x86_64-linux-gnu/libcurl-gnutls.so -pthread -O3 -pthread -Wl,-soname -Wl,libconflate.so.0 -o .libs/libconflate.so.0.0.0 |
Wanneer ik i.p.v. libconflate.so alarm.o gebruik bij het compileren dan werkt het wel goed. Om de een of andere reden lukt het ld dus niet om het juiste symbool te vinden. Ik kan hier nergens een oplossing voor vinden.
Ik ontken het bestaan van IE.