zoek handige manier van vinden vergelijking snelheden 4 HD's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 23:02
Beste Tweakers,

Ik bouw regelmatig zelf systemen voor mensen. In verschillende prijsklassen. Hierbij is vaak de harde schijf de bottleneck van het systeem. Om een goede overweging te kunnen maken tussen prijs, kwaliteit en snelheid. Ben ik op zoek naar een vergelijking tussen de volgende 4 harde schijven en een manier of site waar zodat ik dit de volgende keer zelf kan vinden. Waarschijnlijk niet zo moeilijk maar ik kijk eroverheen. Liefs op een vergelijkbare manier getest met een crystaldisk screenshot of iets dergelijks erbij.

Nog een vraag in het verlengde hiervan. Een laptop met bijvoord een Core I3 processor voelt vaak veel trager aan dan een vergelijkbare desktop. Zelf wanneer er nauwelijiks rotzooi van de fabrikant op zit. Naar mijn mening komt dit ook door de tragere harde schijven. Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten?

De schijven heb ik voornamelijk geselecteerd vanuit best buy guides. Aangezien dit vaak terug komt lijkt het mij handig om zo'n vergelijking direct daarbij op te nemen.

Dit zijn de schijven
WD5000AAKX Western digital Caviar Blue 500GB
ST1000DM003 Seagate 1TB SATA HDD
ST2000DM001 Seagate 2TB SATA HDD (1 TB platters)
WD2002FAEX Western digital Caviar Black 2TB (zeer snel 2 TB)

[ Voor 19% gewijzigd door piethoogland op 05-09-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wat heb je zelf al gevonden ?

Kijk eens naar review sites zoals:

Hardware.info Anandtech, tomshardware, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Van elke schijf is wel losse info te vinden bijvoorbeeld een review door een tweaker echter denk ik dat er een recent overzicht zou moeten zijn waarbij de schijven op een zelfde manier zijn getest en die zoek ik dus. Bijvoorbeeld hardware.info test is uit 2011 en bevat veel van deze schijven niet en in de van toms. stond wel de samsung 1 maar niet de seagate en wil graag weten of dat verschil maakt.

De meest recente van toms werkt nog met oudere modellen. En persoonlijk denk ik dat je het verschil niet moet onderschatten.

[ Voor 13% gewijzigd door piethoogland op 05-09-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het probleem is gewoon dat de schijven elkaar gewoon niet zoveel ontlopen. Dus het infeite niet echt uitmaakt kwa user experience welke schijf je neemt.

De meeste reviewsites hebben ook ergens op de site hun testmethodes beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Is er niemand die hier en voor vergelijkbare problemen/vragen een makkelijke oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De manier die brilsmurfje aandraagt. Of als je die benchmarks niet toereikend vind, ga zelf benchmarken. Er zijn zat benches te vinden die je kunt draaien (Atto, HDtach, HDtune, Crystal Disk Mark etc).
Pagina: 1