Intel Management Engine driver. Wat is het?

Pagina: 1
Acties:
  • 16.656 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een moederbord gekocht, en 1 van de drivers is een Intel Management Engine Driver.

Ik heb lopen te zoeken wat het is, maar kan het niet vinden. Weten jullie wat het is?

Moederbord: MSI H61MA-E35 (B3) http://tweakers.net/price...ma-e35-(b3).html#tab:info

Vriendelijke groet,

Snowcake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, want als ik google met 'Intel management Engine Driver' dan krijg 3.830.000 resultaten. Daar staat dus niets tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-06 10:54

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Zoals gezegd, google is je vriend:
http://www.w7forums.com/i...gine-interface-t8962.html
En:
https://www.google.nl/sea...official&client=firefox-a

[ Voor 166% gewijzigd door DaLoona op 05-09-2012 14:46 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een uur bezig met googlen, maar ik krijg het maar niet helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je dan even vertellen WAT er voor jou niet helder is. Nu is het voor ons niet helder wat er voor jou niet helder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee waarvoor die driver dient. Iets met op afstand inloggen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:43:
Vreemd, want als ik google met 'Intel management Engine Driver' dan krijg 3.830.000 resultaten. Daar staat dus niets tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-06 10:54

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Het heeft te maken met het beheer van sommige componenten op je moederbord en van je cpu.
Wat precies is mij ook onduidelijk, maar het is zoiets als hier beschreven staat, als ik mij niet vergis:
Wikipedia: Intel Active Management Technology

[ Voor 82% gewijzigd door DaLoona op 05-09-2012 15:15 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De driver is voor Intel AMT

Intel® AMT (Active Management Technology) is a remote control technology, which is integrated into the hardware component of PC based on Intel® vPro™ platform. Traditional remote control solutions could control a computer only if the computer's operating system was running and configured. Intel® AMT (Active Management Technology) removes this limitation and allows the control of a remote computer that is turned off, has no operating system installed or if its operating system hangs. Such functionality is provided by a special add-on processor on the motherboard that can handle incoming network requests for many useful tasks. Even if the computer is turned off, the add-on processor will work on stand-by power provided the computer's power cord is plugged in.

Dit lijkt me niet veilig...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom lijkt het jou niet veilig? Het is gewoon een (soort van) uitbreiding op wake on lan als ik het zo lees. :) Daarnaast zal je het vast uit kunnen zetten in het BIOS of de UEFI van je moederbord.

Als het écht niet veilig zou zijn, had de functie niet bestaan of stond het by default namelijk uit in je BIOS / UEFI.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 05-09-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook gelezen dat sommige mensen het niet uit konden zetten. Ben ik dan vatbaar voor aanvallen van buitenaf? Zelfs pc's die uit staan kunnen gestart worden hiermee.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Euh, misschien moet je dan je eigen post eens even goed lezen. Er staat precies in wat het doet, zoals ik al zei, het is gewoon een (soort van) uitbreiding op Wikipedia: Wake-on-LAN. ;) Maar dan kan je een afstandsbediening (in welke vorm dan ook) gebruiken om de PC in te schakelen, uit te schakelen of te laten rebooten.

[ Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 05-09-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand zou deze technologie maar kraken...
het word ook gebruikt om volledige beheer over de computer te hebben, zelfs het bios kan op afstand ingesteld worden.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:43:
Iemand zou deze technologie maar kraken...
Dan zet je het uit, simpel.
het word ook gebruikt om volledige beheer over de computer te hebben, zelfs het bios kan op afstand ingesteld worden.
Dus? Kan al langer hoor. De HP PC's op mijn werk hebben dat al járen. Maar als je er zo mee zit, mag je de PC wel aan mij geven hoor, mij lijkt het interessant! :)

[ Voor 97% gewijzigd door CH4OS op 05-09-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou je pc maar weg doen inderdaad. Kan nooit goed gaan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:17
nevermind......

[ Voor 89% gewijzigd door Rolfie op 05-09-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:44:
[...]
Dan zet je het uit, simpel.
[...]
Dus? Kan al langer hoor. De HP PC's op mijn werk hebben dat al járen. Maar als je er zo mee zit, mag je de PC wel aan mij geven hoor, mij lijkt het interessant! :)
Een AMT capable moederbord moet eerst worden geconfigureerd voordat dit soort dingen mogelijk zijn. :)
Toch? ofzoiets..

http://www.howtogeek.com/...-pc-even-when-it-crashes/

Ahoewel er ook al een rootkit bestaat waardoor Intel AMT misbruikt kan worden. http://forums.lenovo.com/...ed-by-default/td-p/824749

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444127

Een paar jaar geleden hadden ze al manieren gevonden om het te kraken, alleen is het gemakkelijker geworden om dit te doen. De NSA had bij Intel afgedwongen om de optie in te bouwen om de ME uit te schakelen, uiteraard omdat dit een potentieel beveiligingsrisico was in het geval het gehackt zou worden, Intel heeft hiervoor 1 bit gereserveerd die je kan togglen. Iedere gebruiker kan zelf die bit omzetten, in theorie. Het probleem hierbij is dat Intel hier niet aan meewerkt, je mag dus bepaalde software downloaden in het grijze circuit of met hardware gaan spelen.
https://hothardware.com/n...t-engine-11-thanks-to-nsa
https://wiki.gentoo.org/w...e_Intel_Management_Engine
http://blog.ptsecurity.com/2017/08/disabling-intel-me.html
Dell biedt al een tijdje aan klanten die een groot aantal stuks kopen (bedrijven...) de 'service' (ze rekenen er $20 of zo voor, gemakkelijk gekregen ;)) om de ME uit te schakelen. Sinds kort (november) biedt Dell dit ook aan voor gewone klanten.

Overigens, AMD heeft een vergelijkbaar systeem als ME, het cruciale verschil is dat er nog geen hack van het systeem van AMD is gevonden. Zowel Intel als AMD zouden de optie moeten geven om via de UEFI dat systeem uit te schakelen. Mijn computer, mijn beslissing of dat dit aan staat of niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 03-01-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Let even op hoe oud een topic is. Als we elke random oude app die gekraakt is gaan posten blijven we bezig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.