Werken sata multipliers alleen met bepaalde moederborden?

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerdbaltjes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-11-2025
Hoi.

Ik heb een redelijk verouderd moederbord (ASRock 760GM-GS3), maar ben niet van plan een nieuwe te kopen binnenkort. (Vanwege financiale zaken) Dus vroeg ik me af hoe je zeker weet dat een sata port multiplier werkt met het moederbord wat jij hebt? Op wikipedia staat ' Many common controllers do not support this feature[1], as it is not a requirement for a SATA controller[2].' Dus, ik vroeg me af of dit met mijn moederbord zou werken, aangezien ik nu maar 2 sata ports heb, oftewel maar 1 harde schijf,

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is helemaal af van de SATAcontroller. Kijk welke dat is, en zoek in de specs daarvan op hoe het zit met support voor SATAmultipliers.

• Sjoerdbaltjes
Zie je dat bij de specificaties van het moederbord?
Daar staat alleen dit bij:
- Dual Channel DDR3 memory technology
- 2 x DDR3 DIMM slots
- Supports DDR3 1800(OC)/1600(OC)/1333/1066/800 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity of system memory: 8GB*

(http://www.asrock.com/mb/AMD/760GM-GS3/?cat=Specifications)

Ik zou niet weten hoe je er achter komt wat de satacontroller is...

Bedankt

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

http://www.google.nl/url?...g2=5krfzcSNg2JgW08O6TiO-Q
Als ik hier zo kijk dan zie ik niets van multipliersupport staan. Mijn gok is dus dat die dat niet doet.

• Sjoerdbaltjes
Aha, dan word het dus echt tijd voor een nieuw moederbord... Jammer. Ik zag ergens dat dit ook via een PCI-e slot zou kunnen, dat zou dan toch gewoon moetenw erken?

Edit: Laat maar, dat hangt dus ook van het model moederbord af. Dan schaf ik wel gewoon een nieuw moederbord aan met meerdere sata poorten.

Alsnog bedankt voor de moeite.

[ Voor 35% gewijzigd door Sjoerdbaltjes op 05-09-2012 14:44 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar dat is geen portmultiplier, dat is een storagecontroller (en die kan evt weer portmultipliers ondersteunen).

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05-2025

prime9391

Eat this

Ja je kan gewoon een externe sata controller kopen als je die multiplier functie perse moet hebben. Maar waar wil je het voor gaan gebruiken?

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02 15:30
de meeste goedkope silicon image sata controllers (PCIe) ondersteunen port multipliers. maar dat betekend dat je een controller en multipliers moet kopen. Ik weet niet hoeveel schijven je kwijt moet maar ik denk dat je beter gewoon voor een (paar) controllerkaartje(s) met 4 kanalen moet gaan. Kun je voor 2 tientjes bij dealextreme vinden.
Pagina: 1