Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Easteregg
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-03 09:41
beste tweakers,

afgelopen maandag mijn computer die in slaapstand stond gaat niet meer aan, je drukt hem aan en de fans gaan blazen de hdd's starten op en vallen vervolgens uit. de computer wil niet meer aan. pas na een aantal keren stroom er opnieuw op/ pc laten uitvallen etc kwam hij weer bij het bios scherm waarna hij normaal kon opstarten.

nu echter wil de computer helemaal niet meer aan, ook niet als de computer op een normale manier afgesloten is. je drukt hem aan met de power button, de fans gaan draaien, hdd's starten op ( vallen niet uit) maar de computer komt de bios niet in.

ik heb hier nu een week last van en kan het problemen niet vinden, de pc gaat pas aan na een aantal keer de stroom er af gegooid te hebben en weer opnieuw er op gedaan te hebben, dan komt hij pas weer bij de bios. verder doet de computer niets raars, als hij aan is blijft hij dat ook.

ik weet ook dat de computer niet voorbij de bios gaat, anders zou ik een piep horen want dat doet ie altijd na de bios

ik heb de kabels gecontroleerd er is daar mee niets aan de hand, en niets mee gebeurd ook. ik heb niets onlangs aan de pc veranderd.

nou is mijn vraag, wat is er mee aan de hand? is dit bekend? ik vermoed dat het moederbord of de voeding kapot is. is het het moederbord dat kapot is of is het de voeding, of nog wat anders,

weten jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-04 15:47

DaLoona

Certified nutcase since 1974

MSI MPG B650 Carbon#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Easteregg
ja, maar word er niet veel wijzer van. anyways ik denk dat gewoon het moederbord kapot is iets met de bioschip ofzo idk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-05 18:07
Allereest handig om even je computer specs in je topic te vermelden.

Ik had de kuren die je meldt laatst ook met mijn pc. Ondanks dat ik de voeding verdacht, bleek het inderdaad het mainboard te zijn (Asrock P67 Extreme6).

Beste is even alle onnodige materialen los te koppelen (bv. geen harddisks, dvd-speler, zo weinig mogelijk RAM, etc) en dan te kijken of het wel werkt. Ook een andere voeding als test kan ook geen kwaad. Zou jammer zijn als je straks voor niets iets RMA aanmeldt of aanschaft.

Laat je ons sowieso nog even weten als je eracht bent wat de oorzaak is?

• Easteregg
rookie no. 1 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:40:
Allereest handig om even je computer specs in je topic te vermelden.

Ik had de kuren die je meldt laatst ook met mijn pc. Ondanks dat ik de voeding verdacht, bleek het inderdaad het mainboard te zijn (Asrock P67 Extreme6).

Beste is even alle onnodige materialen los te koppelen (bv. geen harddisks, dvd-speler, zo weinig mogelijk RAM, etc) en dan te kijken of het wel werkt. Ook een andere voeding als test kan ook geen kwaad. Zou jammer zijn als je straks voor niets iets RMA aanmeldt of aanschaft.

Laat je ons sowieso nog even weten als je eracht bent wat de oorzaak is?
bedankt voor je reactie,
de componenten staan bovenaan in het topic bijgevoegd (toch?)

ik verdenk het moederbord omdat als de computer opstart (dat doet hij slechts 1/10 keer) hij wel zonder enig gezeur het doet ( ook gamen) en in alle gevallen starten de hdds en leds en fan hij komt alleen niet bij de post.
ik ga zo ff asrock opbellen en als zij het met me eens zijn dan stuur ik het mainbord dus rma

maar ik laat het jullie weten

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan ook aan de voeding liggen, of andere componenten...

https://discord.com/invite/tweakers

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:07

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Easteregg schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:37:
de componenten staan bovenaan in het topic bijgevoegd (toch?)
Zou heel goed kunnen, maar ik zie ze niet. Ik heb de PW link uit staan, dus eventuele productkoppelingen zie ik niet. Daarom is het altijd verstandig om je specs ook in je post te vermelden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Easteregg
i3 2100
asrock h61m ge
ocz modxstream pro 500w

Samsung Spinpoint F3 HD103SJ...
Corsair XMS CMX8GX3M2A133...

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar goed, het advies van DaLoona blijft nog steeds hetgeen je moet doen. Wij kunnen niet raden of je mobo of voeding stuk is, dat zul je zelf moeten testen. Hoe je dat doet vind je in de troubleshooter.

• Easteregg
ja, ik ga nu proberen een voeding van een vriend te lenen, maar ik laat hjet nog wel ff weten

• Easteregg
ik heb ff een filmpje gemaakt van de bios, zijn deze afwijkende voltages normaal?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dAUGOziHnBk]

lijkt me opzich wel normaal

[ Voor 12% gewijzigd door Easteregg op 06-09-2012 19:15 ]

Pagina: 1