Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:25
Ik zou niet weten of dit nou thuis hoort in casemodding, of Cooling..
Ligt eraan wat de uitkomst is denk ik :9

Ik heb zelf een Coolermaster Storm Scout case. Nu zou ik graag een Corsair H100 aanschaffen.

Ben is gaan zoeken over de combi case+cooler maar kon eigenlijk niet veel erover vinden. Op de site van overclockersclub staat met wat zaag werk het moet passen. Hier zie ik eigenlijk alleen maar foto's van mensen die hem voorin hebben geplaatst.
En ik zou hem graag bovenin willen...Nu zit daar uit mijn hoofd plaats voor een 140MM fan? (don't shoot me if I'm wrong :X)...

Mijn vraag, heeft er iemand ervaring met een Storm Scout i.c.m. de h100? :)

Link:http://www.overclock.net/t/1098440/h100-in-a-storm-scout

[ Voor 6% gewijzigd door R0y. op 05-09-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caidev
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-08 08:14

Caidev

Beunhaas

ik heb een strom scout met custom waterkoeling. Ik heb een 240mm rad voorin. bovenin kan maar dan zou je ook het plastic ook moeten aanpassen omdat er maar 1 140mm plek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Caidev schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:43:
ik heb een strom scout met custom waterkoeling. Ik heb een 240mm rad voorin. bovenin kan maar dan zou je ook het plastic ook moeten aanpassen omdat er maar 1 140mm plek is
Dankje voor je reactie.

Volgens mij is er ook te weinig ruimte tussen het moederbord en de bovenkant van de scout om zowel rad, als fans er te hangen... ;(

Heb nog wat zitten googlen, maar ben toch bang dat het dan een H80 word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caidev
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-08 08:14

Caidev

Beunhaas

Of je moet je hdd cage opofferen en daar een 240 mm rad doen die je door laat lopen in de 5.25 inch bays. Als je wilt kan ik je wat fotos sturen. Ik vraag mij wel af of je dat haalt ivm de slanglengte

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

R0y. schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:50:
Ik zou niet weten of dit nou thuis hoort in casemodding, of Cooling..
Ligt eraan wat de uitkomst is denk ik :9

Ik heb zelf een Coolermaster Storm Scout case. Nu zou ik graag een Corsair H100 aanschaffen.

Ben is gaan zoeken over de combi case+cooler maar kon eigenlijk niet veel erover vinden. Op de site van overclockersclub staat met wat zaag werk het moet passen. Hier zie ik eigenlijk alleen maar foto's van mensen die hem voorin hebben geplaatst.
En ik zou hem graag bovenin willen...Nu zit daar uit mijn hoofd plaats voor een 140MM fan? (don't shoot me if I'm wrong :X)...

Mijn vraag, heeft er iemand ervaring met een Storm Scout i.c.m. de h100? :)

Link:http://www.overclock.net/t/1098440/h100-in-a-storm-scout
Houd er rekening mee dat de H60,80,100 kunnen ratelen (iig hoorbaar zijn)
is optelossen door het rpm iets aan te passen maar dan weet je dat iig.

Na rose e cient spin

• R0y.
Nessuno schreef op donderdag 06 september 2012 @ 00:50:
[...]

Houd er rekening mee dat de H60,80,100 kunnen ratelen (iig hoorbaar zijn)
is optelossen door het rpm iets aan te passen maar dan weet je dat iig.
Ik hoop toch als het product niet goed werkt, het gewoon garantie is?

Of bedoel je dat de fans gewoon lawaai kunnen maken op Max? :9

Ik zat eerst nog te kijken naar de Antec variant, de 920 zo uit me hoofd.

Maar 3 jaar garantie ipv 5. En de corsair variant is maar een paar euro duurder (h80).
En qwa prestatie's lijkt het niet zo super veel te schelen, een graad of 1 2... Dat overleef ik nou ook wel weer :*)

Verwijderd

;)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2012 17:49 ]

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

R0y. schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:45:
[...]

Ik hoop toch als het product niet goed werkt, het gewoon garantie is?

Of bedoel je dat de fans gewoon lawaai kunnen maken op Max? :9

Ik zat eerst nog te kijken naar de Antec variant, de 920 zo uit me hoofd.

Maar 3 jaar garantie ipv 5. En de corsair variant is maar een paar euro duurder (h80).
En qwa prestatie's lijkt het niet zo super veel te schelen, een graad of 1 2... Dat overleef ik nou ook wel weer :*)
Ik ben gestopt met het Rma sturen er van na dat ik er 3 verzonden had en 3nieuwe terug kreeg die alle 3 het zelfde geluid maakten ,en das toch een heel ander geluid dan mn h70 maakt. die is gewoon stil
die Rpm fix lost het trouwens wel op. dan zijn ze gewoon stil.
Heeft niets met niet goed werken te maken, de pompen maken gewoon geluid dat hoorbaar is.

[ Voor 12% gewijzigd door Nessuno op 06-09-2012 11:44 ]

Na rose e cient spin

Verwijderd

;)

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2012 17:49 ]

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Heb een h60 die ratelt ook er zijn 2 goeie manieren om het te fixen een op de fan controller hangen en dan gwn op max zetten of in de bios die op 80 % laten draaien :)

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:51:
@Nessuno, heb er 2 hier en die zijn gewoon stil, geen geratel of wat dan ook dus die bewering van je is niet juist dat ze altijd hoorbaar zijn.
Zou eens Google er op na slaan ...
En edit zie tevens het commentaar hier boven.
Laten we anders zeggen het kan voor komen en er is een oplossing voor.
Want het betreft niet echt een defect.

Na rose e cient spin

• R0y.
Nessuno schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:43:
[...]

Zou eens Google er op na slaan ...
En edit zie tevens het commentaar hier boven.
Laten we anders zeggen het kan voor komen en er is een oplossing voor.
Want het betreft niet echt een defect.
Ik hoop dat het niet te vaak voorkomt...

Iedergeval, ik ga nog is uitzoeken welke ik nou moet nemen (antec 920 of corsair h80). Want nu ik dit hoor begin ik weer te twijfelen.. Even niet naar de benchmarks kijken maar de product ervaringen..

Verwijderd

;)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Ter onderbouwing van mijn post, kwam hem toevallig tegen in v/a

V&A aangeboden: Corsair Hydro Series H100
Dit betreft een systeem wat ik rma heb gekregen van Corsair aangezien er complete series zijn die een ratel of zwaar gezoem produceren. Ik wist dat dit al kon gebeuren voordat ik hem aanschafte.

voor de rest moet je ff op de ad klikken.

Ad nr 2 uit v/a
V&A aangeboden: Corsair Hydro Series H40

Een splinternieuwe H40 liquid cpu cooler van Corsair. Gezien ik er al 2 eerder heb gehad, en beide defect waren bij levering verkoop ik deze liever. Garantie kan direct met corsair afgehandeld worden (in Nederland).

Zo zie je maar dat mijn ervaring niet op zich zelfstaat.

[ Voor 44% gewijzigd door Nessuno op 07-09-2012 00:51 ]

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:04:
Ik laat het hierbij want eruit komen doe je toch niet met zo'n mensen, willen gewoon altijd gelijk hebben of krijgen.
Wat een zielige bedoeling.
Wil je succes wensen met de aanschaf van en koeler maar doe net als ik, luister niet naar een ander en ga gewoon op reviews af van de grotere die op youtube staan of via google en niet op de mensen hier.
RUSTIG! O-)

Iedergeval, ik ben juist blij met deze meningen. Dan weet ik tenminste de slechte en goede punten van deze cooler/serie.

Maahgoed.. Het word toch een H80.

Bedankt voor de input mensen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:04:
Ik laat het hierbij want eruit komen doe je toch niet met zo'n mensen, willen gewoon altijd gelijk hebben of krijgen.
Wat een zielige bedoeling.
Wil je succes wensen met de aanschaf van en koeler maar doe net als ik, luister niet naar een ander en ga gewoon op reviews af van de grotere die op youtube staan of via google en niet op de mensen hier.
Alienhunter1970 ik probeer je niet af te zeiken ofzo,ik wil alleen dat de koper weet wat hij koopt.
Ik vind het zelf behoorlijk *** als ik een nieuw product koop en er gelijk mee terug kan om dat het niet aan de verwachting voldoet of defect is, helemaal als het via internet besteld is.(terug sturen kost je nl weer geld.)
Ik meld alleen wat ik en een hele hoop andere mensen hebben mee gemaakt.
Je hebt mij nergens horen zeggen dat ze het allemaal hebben, er zijn er echter wel een helehoop in omloop die ratelen of zoemen of hoe je het wil noemen.
ben zelf de bezitter van een h70 en die zoemt niet rateld niet of what so ever, dus ja er zitten ook goede tussen. echter van de nieuwe modelen met de vierkante pomp heb ik er nu een stuk of 3 gehad die allemaal geluid maakte.en ja je kan hem gewoon rma sturen maar ook dit kost weer 6,70
In mijn ogen koop je een HXXX niet allen voor zijn degelijke cooling maar ook voor stilte en dan heb je aan een ratelend apparaat niets.
Dat was alles wat ik er mee wou zeggen.
Jij hebt er 2 die het alle 2 goed doen, Beter, genoeg mensen hebben er 1 die geluid maakt.
Het is trouwens door corsair bevestigt dat ze er mee bezig gaan.

Post van corsair

First off - this thread has been read. From page 1 to 21. I've read every post.

To be honest, I'm still fairly surprised. I don't monitor our forums too closely or work in our customer support, but I do see our RMA rates, and they aren't anything out of the usual. I'm working with our in-house engineers and with CoolIT in Calgary to come up with a fix for this one - we're pretty sure you guys have the cause nailed down, so we'll verify it and fix it.

For those of you who've had multiple bad units ,all I can say is that we'll do you right. I'll work out something once we have a fix in place. It's absolutely unacceptable to have multiple failures back to back, and it seems there's some lot code differences, so once we nail down the root cause and have a fix, I'll be sure to get you guys the info.

In the meantime, I appreciate your patience. I appreciate your troubleshooting skills, and I apologize again for the stress.

I've been at Corsair for 8 years, ever cooler, power supply, fan, and case has my input and personal seal of approval and it pisses me off when something like this happens.

Email me if you have questions: redbeard@corsair.com

I'll post back here when I have a fix - which will be provided free of charge to those of you who want it. I can't provide more details until I know more, but I'll have more info as soon as I can.

Het hele draadje is hier te lezen...
http://www.overclock.net/...cial-corsair-response/200

Kleine toevoeging na het lezen van het boven genoemde topic, het probleem komt voort uit de tollerantie van het keramisch pomp lager.
Probleem is dus bekend en nieuwe units zouden het probleem niet meer moeten hebben.
Rma en je krijgt een nieuwe die het probleem niet meer heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Nessuno op 07-09-2012 20:14 ]

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Mooie post, heb wel eens slechtere support gezien. Maar ik heb er ook nog geen ervaring mee dan...

Ik was van plan de cooler bij Mycom hier in de buurt te halen, dus als hij de bovenstaande fout/defect heeft ruil ik hem gewoon lekker om oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

R0y. schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:47:
[...]

Mooie post, heb wel eens slechtere support gezien. Maar ik heb er ook nog geen ervaring mee dan...

Ik was van plan de cooler bij Mycom hier in de buurt te halen, dus als hij de bovenstaande fout/defect heeft ruil ik hem gewoon lekker om oOo
Das altijd een goeie optie :D

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Gisteren h80 binnen gehad, hij maakt toch een vreemd geluid. Niet storend, niet hard. Maar maak me toch zorgen haha!

Ik heb nog een Fan controller liggen, dus de molex voor de pomp(?) daar is aan hangen. Dat zou het moeten verhelpen. Zo niet, terug brengen :X
Pagina: 1