Ik ben bezig met een simpele omgeving om fotoalbums te beheren. Hiervoor gebruik ik deze drag en drop file upload plugin. Werkt perfect. Echter heb ik het mezelf weer te moeilijk gemaakt. Ik wil namelijk dat als een foto of meerdere foto's op een album gedropt worden, ze toegevoegd worden aan het betreffende album en wanneer ze ergens anders op de pagina gedropt worden, er een nieuw album wordt gemaakt voor de foto's.
In eerste instantie leek me dit heel gemakkelijk te bereiken, maar goed, ik roep nu niet voor niets jullie hulp in. Wat is het probleem? Als je bestanden over de pagina dragt, dan worden events zoals hover en mousemove niet getriggerd. Er is dus geen mogelijkheid (voor zover ik heb kunnen vinden) om de positie van de muis te volgen. Daarnaast wordt bijv. pageX en pageY niet meegegeven bij het drop event dat wordt meegegeven. Ook heb ik gedacht aan meerdere dropareas. Dus elk album zijn eigen droparea en nog een globale over de hele pagina. Helaas wordt dan altijd die globale getriggerd, ook bij het droppen op een album.
Is er een mogelijkheid om deze tekortkoming aan de kant te zetten?
Wat ik eventueel kan doen, is vlak ná het droppen, de muispositie uitlezen, maar dat wordt onnauwkeurig heb ik het idee. Daarom ben ik op zoek naar een betere, waterdichte oplossing.
Verder qua code is het niets speciaals. Ik gebruik gewoon vrijwel de basis:
In eerste instantie leek me dit heel gemakkelijk te bereiken, maar goed, ik roep nu niet voor niets jullie hulp in. Wat is het probleem? Als je bestanden over de pagina dragt, dan worden events zoals hover en mousemove niet getriggerd. Er is dus geen mogelijkheid (voor zover ik heb kunnen vinden) om de positie van de muis te volgen. Daarnaast wordt bijv. pageX en pageY niet meegegeven bij het drop event dat wordt meegegeven. Ook heb ik gedacht aan meerdere dropareas. Dus elk album zijn eigen droparea en nog een globale over de hele pagina. Helaas wordt dan altijd die globale getriggerd, ook bij het droppen op een album.
Is er een mogelijkheid om deze tekortkoming aan de kant te zetten?
Wat ik eventueel kan doen, is vlak ná het droppen, de muispositie uitlezen, maar dat wordt onnauwkeurig heb ik het idee. Daarom ben ik op zoek naar een betere, waterdichte oplossing.
Verder qua code is het niets speciaals. Ik gebruik gewoon vrijwel de basis:
JavaScript:
1
2
3
4
5
| $("#fileupload").fileupload({ dataType: 'json', singleFileUploads: false, done: ... }); |