Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren

Allereerst aangenaam. Ik check al làng Tweakers maar heb me nog niet eerder geregistreerd op het forum. :)

Ik heb een half jaar geleden eindelijk mijn Aldi-rommel-desktop uit de jaren stilletjes buiten gekegeld en die vervangen door een laptop. Dat ding doet zijn werk overigens perfect, maar ik begin een goeie desktop toch wel te missen. De uitgelezen moment om mij te registreren en dus deze vraag aan jullie te stellen.

Mijn doeleinden zijn redelijk beperkt. Schoolwerk (aka Office), muziek beluisteren/streamen, video afspelen/streamen en gamen.

Ik lees hier al jaren sporadisch mee maar ik ken echt geen hol (meer) van hardware. Mijn kennis dateert nog uit de tijd van de ATI Radeon 7500 Pro. :p

Nu heb ik mij afgelopen dagen bezig gehouden met een berg reviews te lezen (en BBG te ontleden) om zo een setup in elkaar te flansen. Als iemand mij verbeteringen of aanpassingen kan aanraden hoor ik dat zéér graag.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij is natuurlijk de vraag, welke games wil je spelen?

edit: En wat is je budget en wat neem je mee van de vorige setup

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 13:24 . Reden: vraag budget erbij voegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk vooral aan shooters (BF3, CS, UT). Geen idee welke games verder erg vlot gaan draaien. De benchmarks voor BF3 zagen er alleszins goed uit, dat weet ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:24:
Ik denk vooral aan shooters (BF3, CS, UT). Geen idee welke games verder erg vlot gaan draaien. De benchmarks voor BF3 zagen er alleszins goed uit, dat weet ik wel.
Dan kijk ik straks even wat ik in elkaar kan flansen, miss nog een budget waar ik me aan moet houden? En eventueel of je al hardeschijf enzo heb.

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31
Denk dat er wel een paar kleine aanpassingen zijn die ik zou doen, namelijk:
- Aangezien je geen "K" processor kiest en dus niet gaat overclocken, is een H77 moederbord genoeg
- De paar euro die hieraan bespaart zou ik uitgeven aan een 2TB versie van de Seagate disk. Deze kost 93 euro voor 2TB, aanzienlijk meer "bang for your buck" dan 73 euro voor 1TB.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:18:
Nu heb ik mij afgelopen dagen bezig gehouden met een berg reviews te lezen (en BBG te ontleden) om zo een setup in elkaar te flansen. Als iemand mij verbeteringen of aanpassingen kan aanraden hoor ik dat zéér graag.
Verbeteringen aan wat? Ik zie geen lijstje? Misschien ligt het aan mij...

Kwa doeleinden is gamen is het enige waar je naar moet kijken, de rest kan je zowat met iedere PC.
Dus waarom neem je dan niet gewoon de mainstream game PC uit de BBG?

Zonder budget kunnen we je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inrage schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:34:
[...]

Verbeteringen aan wat? Ik zie geen lijstje? Misschien ligt het aan mij...

Kwa doeleinden is gamen is het enige waar je naar moet kijken, de rest kan je zowat met iedere PC.
Dus waarom neem je dan niet gewoon de mainstream game PC uit de BBG?

Zonder budget kunnen we je niet helpen.
Helemaal bovenaan de pagina staat mijn lijstje.
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:30:
[...]

Dan kijk ik straks even wat ik in elkaar kan flansen, miss nog een budget waar ik me aan moet houden? En eventueel of je al hardeschijf enzo heb.

MVG
Dat is de setup die ik volledig zelf heb samengesteld, op deze moment heb ik helemaal niets. :)

Mijn budget is màx €1500 (zoals nu dus) daar moet wel àlles bijzitten op speakers na. (dus ook toetsenbord, muis en monitor.)

Edit: hij zou wel van 4launch moeten komen + daar laten assembleren.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:36:
[...]

Helemaal bovenaan de pagina staat mijn lijstje.

[...]

Dat is de setup die ik volledig zelf heb samengesteld, op deze moment heb ik helemaal niets. :)

Mijn budget is màx €1500 (zoals nu dus) daar moet wel àlles bijzitten op speakers na. (dus ook toetsenbord, muis en monitor.)

Edit: hij zou wel van 4launch moeten komen + daar laten assembleren.
Dat komt straks voor elkaar, verwacht rond 9 uur zoiets een lijstje hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:53:
[...]

Dat komt straks voor elkaar, verwacht rond 9 uur zoiets een lijstje hier ;)
Goedkoper mag altijd! Hartelijk bedankt al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/3263/gamingpc.jpg

Hier istie dan! Redelijk bezig geweest om toch alles binnen het budget te houden, ik raad het toch aan om een familielid of iemand die je kent in de buurt de pc in elkaar te laten zetten. Persoonlijk vind ik 50 euro voor assemblage te veel, ik weet niet of je de muismat persee nodig heb (voor gamen raad ik aan van wel). De logo die erop staat boeit niet echt veel (heb redelijk veel gekeken wat wel leverbaar was en wat niet.

UITEINDELIJK:
Kosten zijn in totaal €1517,30 (uitgerekend met verzending op ideal) Zoals ik hierboven al zei is het verstandiger om het een bekende te laten assembleren, scheelt je weer 50 euro waardoor je uitkomt op 1467,30. Wat dus weer onder je budget is!

Mocht er iets zijn wat je verandering in wilt hebben meld het me!

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:27
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:23:
[afbeelding]

Hier istie dan! Redelijk bezig geweest om toch alles binnen het budget te houden, ik raad het toch aan om een familielid of iemand die je kent in de buurt de pc in elkaar te laten zetten. Persoonlijk vind ik 50 euro voor assemblage te veel, ik weet niet of je de muismat persee nodig heb (voor gamen raad ik aan van wel). De logo die erop staat boeit niet echt veel (heb redelijk veel gekeken wat wel leverbaar was en wat niet.

UITEINDELIJK:
Kosten zijn in totaal €1517,30 (uitgerekend met verzending op ideal) Zoals ik hierboven al zei is het verstandiger om het een bekende te laten assembleren, scheelt je weer 50 euro waardoor je uitkomt op 1467,30. Wat dus weer onder je budget is!

MVG
Een i7 voor een game pc? Een i5 is in games net zo snel, dus beetje geldverspilling ;) En kijk naar de voeding, beter neem je een XFX, Be Quiet of Corsair voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hufter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2024
De Best Buy Guide biedt ook wel een mooie basis: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2012

Je zou dan bijvoorbeeld de SSD of een videokaart weg kunnen laten en daar randapparatuur van kunnen kopen.
kaygoffin schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:31:
[...]

Een i7 voor een game pc? Een i5 is in games net zo snel, dus beetje geldverspilling ;) En kijk naar de voeding, beter neem je een XFX, Be Quiet of Corsair voeding.
Hier ben ik het ook helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
TS, je eerste systeem is al redelijk goed, die zou ik als basis pakken en kijken wat er verbeterd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 17:49
Goed systeem, enkele punten die je in overweging kunt nemen:
-De monitor die je hebt gekozen heeft een reactietijd van 8 ms, dit is behoorlijk slecht. mijn alternatief: Iiyama ProLite E2473HDS-B1
-Ik zou persoonlijk voor nvidia gaan, doet het op het moment toch wat beter. Oordeel zelf: http://nl.hardware.info/v...rten-vergelijkingstabel-3
-Voor zover ik weet kun je alle spellen goed met 4 gb spelen (of heb je tegenwoordig meer nodig met bf3 op ultra?) maar geheugen is goedkoop dus 8 gb is niet zo gek
-Ik zou persoonlijk toch voor een crucial m4 gaan als ssd

[ Voor 3% gewijzigd door Bennnie op 05-09-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:23:
[afbeelding]

UITEINDELIJK:

MVG
Wow, een volledig andere setup. :) Hartelijk dank voor de moeite al. Die assemblage laat ik sowieso wel bij 4launch doen, ik ken nl niet direct iemand in mijn directe omgeving die dat voor mij kan doen. Die 50 euro neem ik er wel bij.

Ligt het aan mij of zie ik daar geen SSD in? Die zou ik er wel heel graag in hebben... Verder lijkt mij die i7 ook iets overbodig omdat ik mij slechts ga beperken tot media afspelen en gamen? Thans dat is wat ik uit andere samenstellingen afleid.

Is die graka zoveel beter al die HD 7950?
kaygoffin schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:35:
TS, je eerste systeem is al redelijk goed, die zou ik als basis pakken en kijken wat er verbeterd kan worden.
Ja heeft me ook aardig wat tijd gekost om dat bij elkaar te puzzelen, haha. Combinatie van de BBG en reviews op andere websites.

Ik dacht dat ik mijn OP een redelijk goeie setup in elkaar had geboxt maar omdat Phenomicse met een totaal andere afkomt begin ik te twijfelen. Ik zie door de bomen het bos niet meer. :')

Desalniettemin bedankt om er naar te kijken heren, ik apprecieer het mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:46:
[...]

Wow, een volledig andere setup. :) Hartelijk dank voor de moeite al. Die assemblage laat ik sowieso wel bij 4launch doen, ik ken nl niet direct iemand in mijn directe omgeving die dat voor mij kan doen. Die 50 euro neem ik er wel bij.

Ligt het aan mij of zie ik daar geen SSD in? Die zou ik er wel heel graag in hebben... Verder lijkt mij die i7 ook iets overbodig omdat ik mij slechts ga beperken tot media afspelen en gamen? Thans dat is wat ik uit andere samenstellingen afleid.

[...]

Ja heeft me ook aardig wat tijd gekost om dat bij elkaar te puzzelen, haha. Combinatie van de BBG en reviews op andere websites.

Ik dacht dat ik mijn OP een redelijk goeie setup in elkaar had geboxt maar omdat Phenomicse met een totaal andere afkomt begin ik te twijfelen. Ik zie door de bomen het bos niet meer. :')

Jouw build is vele malen beter dan die van Phenomicse. Een i7 in een game pc en geen ssd met dat budget is gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je je setup even in een wenslijst gooien en dan via 'Genereer RML' een net lijstje creëren? Dat maakt het wat makkelijker om er zaken aan te veranderen e.d. :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk dat het doornemen van reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2012 geen overbodige luxe is. :) Daar staan echt veel goede tips en trucs in om met de beste bang-for-the-buck verhouding een PC samen te stellen.

• MarcusAntonius
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-08 14:47
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 95,-€ 95,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,57€ 14,57
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,30€ 84,30
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,95€ 94,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Asus GTX670-DC2T-2GD5€ 408,88€ 408,88
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1Corsair Enthusiast TX750M€ 109,95€ 109,95
1Samsung 830 series 128GB€ 91,90€ 91,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,90€ 39,90
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 121,50€ 121,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.292,95

Met OS erbij, zonder zou je op ongeveer €1200 uitkomen, zonder randapparatuur. Lijkt erg veel op de build die je zelf al had uitgekozen. Heb alleen een wat sterkere voeding erin gezet met het oog op de toekomst en OC (misschien nog een 2e videokaart erin later). Een 550 watt zou al moeten voldoen, scheelt toch weer 2 tientjes. Met randapparatuur kom je wel wat boven de €1500 euro uit, maar heb je wel een bazen PC.

Trouwens, het in elkaar zetten van een computer is makkelijker dan je denkt. Gewoon rustig een middagje er voor nemen en je bespaart weer 50 euro. Het is net lego.

Verwijderd

Lol, 750 watt? Waarvoor in hemelsnaam? Heb je enig idee hoeveel een 3570K met GTX 670 daadwerkelijk verbruikt?

Mind you, dat is een overclockte Intel Core i7-3960X die aanzienlijk meer verbruikt dan een 3570K en dan nog is het weinig.

• MarcusAntonius
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-08 14:47
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 04:22:
Lol, 750 watt? Waarvoor in hemelsnaam? Heb je enig idee hoeveel een 3570K met GTX 670 daadwerkelijk verbruikt?
Ik zei ook nog 2e GPU erbij, en dat gebruikt wel wat.
I know, dan is het nog redelijk wat, maar als je alles overclockt (GPU en CPU) dan is 750 iig genoeg.

Verwijderd

Dan nog is 750 watt aardig riant, aangezien je met 500 watt twee volledige systemen met een overclockte 3960X en GTX 670 kun draaien. Dan moeten twee GTX 670's en een 3570K zeker binnen 500 watt gaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:46:
[...]

[...]

Daarmee wou ik daarnaast ook een 2de optie geven om ipv de i7 een i5 2500k erin te zetten en een ssd van 60 gb, daarmee zou je uitkomen op een €1488,30 euro dus toch nog lekker onder je budget. Kun je een extra lolly van kopen :P

Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/9819/optie2.jpg

En wat ik buiten benchmarks gezien heb is die gtx 680 phantom een stuk beter, eerlijk gezegd vind ik een ssd niet echt nuttig. Dit is puur om je os een klein beetje sneller te maken, verder persoonlijk vind ik dit niet nodig. Maar voor jou omdat jij die erbij wilt hebben heb ik het erbij gedaan, wat mensen zeggen wat betreft de voeding. Met deze voeding is niks mis mee, het scherm waar benny dat die ik uitgekozen zegt hij dat er 8 ms op zit terwijl er 5 ms op zit.
Buiten dat de qck+ is vrij fors, moet je hiervan een foto hebben stuur dan even een reactie op mijn profiel.

Ik hoop dat je met deze lijst re dan wel uit komt!

Verder hoor ik je reactie wel en succes ermee :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 08:49 . Reden: Plaatje link was verkeerd ]

• .pointer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-09 12:47
Ik raad toch wel echt de SSD aan aangezien dit tegenwoordig de grootste snelheidswinst van een PC is. Met dit budget kan je voor minimaal 128gb SSD toch wel gaan neem ik aan.

Waarom niet de nieuwste i5? Ik zou gaan voor de i5 3570k.

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:07
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 72,02€ 72,02
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 163,50€ 163,50
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 16,90€ 16,90
1Antec Three Hundred Two€ 53,50€ 53,50
1Asus GTX670-DC2T-2GD5€ 408,88€ 408,88
1XFX Pro 550W€ 56,95€ 56,95
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 96,-€ 96,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,90€ 39,90
1Asrock Z77 PRO4€ 97,90€ 97,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.237,55

Hier heb jee een ander systeem die je kan kiezen. Ik weet niet of je ooit je pc wil gaan OC'en, maar met deze pc kan je wel OC'en (als je niet gaat OC'en kan je de systeem iets aanpassen, dan ben je ook goedkoper uit). Ik heb gekozen voor een GTX 670, maar als je over 2 jaar je GPU gaat veranderen kan je ook gaan voor een GTX 660ti. En ik heb een 128GB SSD gekozen.
Als randapparatuur heb ik alleen de scherm gekozen de muis en toetsenbord laat ik aan jouw.

Verwijderd

.pointer schreef op donderdag 06 september 2012 @ 07:37:
Ik raad toch wel echt de SSD aan aangezien dit tegenwoordig de grootste snelheidswinst van een PC is. Met dit budget kan je voor minimaal 128gb SSD toch wel gaan neem ik aan.

Waarom niet de nieuwste i5? Ik zou gaan voor de i5 3570k.
De nieuwste i5 is niet nodig aangezien ik videos van bv battlefield 3 zie die deze processor hebben en die draaien het PERFECT, als je misschien had geklikt op laat de nieuwste berichten zien had je gezien datk er een ssd in had gezet van 60 gb, meer heb je niet nodig aangezien je er puur windows 7 op zet en een aantal computer drivers. Daarnaast heb ik die 1 tb schijf erin gezet waar hij zijn spellen en dergelijke spullen op kan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, wederom bedankt.

Ik ben niet van plan mijn CPU te gaan OC'en dus daar kan ook al in gesnoeid worden. Ik zou wél graag gewoon een 128gig ssd in mijn systeem hebben. :)

De pc mag ook (relatief) stil zijn, ik wil niet direct een stofzuiger op mijn kamer hebben staan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:10:
Oké, wederom bedankt.

Ik ben niet van plan mijn CPU te gaan OC'en dus daar kan ook al in gesnoeid worden. Ik zou wél graag gewoon een 128gig ssd in mijn systeem hebben. :)

De pc mag ook (relatief) stil zijn, ik wil niet direct een stofzuiger op mijn kamer hebben staan.
Om eerlijk te zijn heb je genoeg aan een 60 GB, windows zelf is ongv wat 12 gb en verder zet je er alleen nvidia control center op en wat kleine drivers. IMO 120 GB is onnodig aangezien je genoeg heb aan 60, dus ik stel voor je aan mijn 2de lijstje te houden. Alles wat erin zit is zo krachtig als dat het maar kan zijn, je heb genoeg aan 600 watt en je hoeft niks te overclocken.

En wat betreft stil zijn van de pc, deze is stil voor zover is het weet dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 09:20 ]

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:07
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:10:
Oké, wederom bedankt.

Dan heb je geen cpu nodig met een 'K' en dan heb je geen Z77 moederbord nodig. Dat bespaart weer een beetje geld.
En ik zou niet een kleiner SSD nemen dan 128gb. Want je zet windows erop en de belangrijke programma's die je vaak gebruikt. En dan is een groot deel al vol. Als je dan later iets erbij wil zetten is het al vol als je een kleiner SSD neemt.

• Inrage
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 07:25:
[...]

Daarmee wou ik daarnaast ook een 2de optie geven om ipv de i7 een i5 2500k erin te zetten en een ssd van 60 gb, daarmee zou je uitkomen op een €1488,30 euro dus toch nog lekker onder je budget. Kun je een extra lolly van kopen :P

[afbeelding]

En wat ik buiten benchmarks gezien heb is die gtx 680 phantom een stuk beter, eerlijk gezegd vind ik een ssd niet echt nuttig. Dit is puur om je os een klein beetje sneller te maken, verder persoonlijk vind ik dit niet nodig. Maar voor jou omdat jij die erbij wilt hebben heb ik het erbij gedaan, wat mensen zeggen wat betreft de voeding. Met deze voeding is niks mis mee, het scherm waar benny dat die ik uitgekozen zegt hij dat er 8 ms op zit terwijl er 5 ms op zit.
Buiten dat de qck+ is vrij fors, moet je hiervan een foto hebben stuur dan even een reactie op mijn profiel.

Heb je enige reden waarom je dat systeem samen zet? Ik kan geen enkele zinnige reden verzinnen waarom jouw systeem beter zou zijn dan dat van de BBG. Ik heb het gevoel dat je stilstaat in het verleden. Stop daarom maar met nutteloos advies te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Inrage schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:02:
[...]

Heb je enige reden waarom je dat systeem samen zet? Ik kan geen enkele zinnige reden verzinnen waarom jouw systeem beter zou zijn dan dat van de BBG. Ik heb het gevoel dat je stilstaat in het verleden. Stop daarom maar met nutteloos advies te geven.
Hoe zou het dan volgens jou wel moeten?

@ SSD discussie, er komt sowieso een 128gig in. Dat staat vast.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 12:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:09:
[...]

Nou dan hou je mijn advies aan, neem je ipv 60 gb ssd een 128 gb en dan is het verder toch goed. Je geeft dan miss wel 20 euro meer uit dan nu (zit je net onder of aan je limiet)
En die nieuwere i5 dan komt er 2 euro extra bij. Verder zie ik dan het probleem niet (kan wel even printje maken)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 12:33 ]

Verwijderd

Inrage schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:02:
[...]

Puur omdat ik zeg dat 1 videokaart beter is dan de andere wil niet zeggen dat mijn advies beter is dan dat van een ander.

• kaygoffin
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 07:25:
[...]

[afbeelding]

Je zet een i5-2500 erin: kan beter... Je zet een ocz ssd erin: kan veeeeel beter (is zo'n beetje de slechtste ssd die er is) OCZ voeding is redelijk, maar ook hier: kan beter. Dus ik vind je advies niet heel erg geslaagd als ik eerlijk ben.

Verwijderd

kaygoffin schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:32:
[...]

Je zet een i5-2500 erin: kan beter... Je zet een ocz ssd erin: kan veeeeel beter (is zo'n beetje de slechtste ssd die er is) OCZ voeding is redelijk, maar ook hier: kan beter. Dus ik vind je advies niet heel erg geslaagd als ik eerlijk ben.
Ik ben op het moment bezig om het een beetje aan te passen

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:09:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/9819/optie2.jpg

Hier is wel dezelfde lijst, maar met aanpassingen worden hieronder weergeven:
LEES:
Ipv Intel Core i5 2500k pak je Intel Core i5 3570k 3.40Ghz 6MB Box
Ipv Ocz ModXstream Pro 600 w pak je Corsair Voeding Builder Series CX600 V2 600 w
Ipv Ocz SSD 2,5" 60 gb pak je Intel SSD 2.5" 120 gb

Daarmee kom je uit op 1541 euro, Dit is dan ook inclusief met de assemblage kosten. Als je dit zelf doet dan scheelt het je toch 50 euro en zit je onder je budget, er zijn overigens zat videos die je laten zien hoe het moet.

Verder voor de mensen die het beter weten, maak er zelf 1 dan ik heb van iedereen die erover klaagt dat dat niet goed is en dat wel heb ik nog geen enkel lijstje zien maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 13:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wederom bedankt voor alle feedback.

Aangezien er blijkbaar toch niet echt een ideale setup is heb ik de volgende vraag; kan ik uit het mainstream gamesysteem (uit BBG) niet beter gewoon alles houden zoals daar, en de HD7950 vervangen door de GTX670? Dat blijft dan ook perfect binnen mijn budget. Of is dat niet mogelijk?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Tuurlijk is dat mogelijk. Er bestaan geen ultieme setups alsook geen setups waar alleen een Radeon in past.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• kaygoffin
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5€ 222,99€ 222,99
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 94,80€ 94,80
1LG GH24NS70 Zwart€ 15,85€ 15,85
1Antec Eleven Hundred€ 94,-€ 94,-
1Scythe Mugen 3 Rev. B€ 35,50€ 35,50
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1be quiet! Pure Power L8 430W€ 51,25€ 51,25
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 33,-€ 33,-
1Asrock H61M/U3S3€ 55,92€ 55,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.025,71

Even uitleg:

CPU: ik neem even aan dat je niet gaat overklokken, dus dan is deze cpu de meest logische keuze voor een game pc
Videokaart: persoonlijk zou ik nooit heel veel uitgeven aan een videokaart, maar hem iets vaker vervangen. Je zou natuurlijk ook een betere erin kunnen zetten, die 7950 is ook prima.
Behuizing: heb ik overgenomen van je eigen lijstje, denk dat je die mooi vind?
CPU koeler: kan ook weggelaten worden, maar met deze heb je wel een stil systeem.
Voeding: een van de beste merken op gebied van voedingen en 430 watt is meer als voldoende voor dit systeem (let op: als je over 2 jaar cf of sli setup wilt, heb je een zwaardere nodig).
SSD: Eigelijk maar 2 keuzes: Samsung of Crucial. De 830 is het goedkoopst.
Geheugen en Mobo niet speciaal, maar voldoen prima.
HDD: voor opslag, 2tb lijkt me voldoende
Er zit nog geen muis en tobo bij, simpelweg omdat ik niet weet wat precies goed is om mee te gamen.

• Inrage
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:15:
Wederom bedankt voor alle feedback.

Aangezien er blijkbaar toch niet echt een ideale setup is heb ik de volgende vraag; kan ik uit het mainstream gamesysteem (uit BBG) niet beter gewoon alles houden zoals daar, en de HD7950 vervangen door de GTX670? Dat blijft dan ook perfect binnen mijn budget. Of is dat niet mogelijk?
Ja dat is perfect mogelijk en dat zou een goed systeem zijn.

Verschillen met het systeem van Phenomicse zijn:

Betere case met USB 3 vooraan
Dual channel geheugen
Betere SSD
Betere voeding
CPU van huidige generatie
Beter scherm

Ik zou enkel het Z75 mobo vervangen door een iets beter Z77 zodat je zeker kan zijn dat je makkelijk kan overclocken.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zou het zo doen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 95,-€ 95,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,57€ 14,57
1Corsair Carbide 300R€ 65,98€ 65,98
1MSI N670GTX-PM2D2GD5/OC€ 358,-€ 358,-
1Microsoft Wired Keyboard 600€ 11,45€ 11,45
1Logitech G400 Gaming Mouse€ 28,90€ 28,90
1Corsair Gaming GS800 (CP-9020014)€ 96,-€ 96,-
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 38,-€ 38,-
1MSI Z77A-G45€ 99,99€ 99,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.295,29

De optie voor overklokken blijft open. EEn tweede GTX670 kan je er zo naastprikken, de PSU is daar sterk genoeg voor. Alles is bij 4launch te krijgen.

• igotaweener
  • Laatst online: 12-08 01:08
mischien is deze lijst iets voor jou? :)
alleen er zit geen speakers bij

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Red WD20EFRX, 2TB€ 116,50€ 116,50
1Lite-On iHAS524 Zwart€ 22,-€ 22,-
1Antec H2O 620€ 49,95€ 49,95
1Logitech K310€ 31,58€ 31,58
1Logitech Wireless Mouse M235 (Donkergrijs)€ 14,90€ 14,90
1Sapphire HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5€ 117,80€ 117,80
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 64,30€ 64,30
1Samsung 830 series 256GB€ 171,94€ 171,94
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,99€ 39,99
1Asrock Z77 Extreme6€ 158,80€ 158,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.251,26

kom je in ieder geval goedkoper uit met redelijk goeie componenten :9

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Lichtere videokaart, weer die modstream psu, waterkoeiling 8)7 , overdone moederbord. Nee, dat is geen goede setup vind ik.

• igotaweener
Madrox schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:36:
Lichtere videokaart, weer die modstream psu, waterkoeiling 8)7 , overdone moederbord. Nee, dat is geen goede setup vind ik.
lijkt me een best wel goeie setup als je wat geld wilt besparen :9

• Inrage
igotaweener schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:34:
mischien is deze lijst iets voor jou? :)
alleen er zit geen speakers bij

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Red WD20EFRX, 2TB€ 116,50€ 116,50
1Lite-On iHAS524 Zwart€ 22,-€ 22,-
1Antec H2O 620€ 49,95€ 49,95
1Logitech K310€ 31,58€ 31,58
1Logitech Wireless Mouse M235 (Donkergrijs)€ 14,90€ 14,90
1Sapphire HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5€ 117,80€ 117,80
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 64,30€ 64,30
1Samsung 830 series 256GB€ 171,94€ 171,94
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,99€ 39,99
1Asrock Z77 Extreme6€ 158,80€ 158,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.251,26

kom je in ieder geval goedkoper uit met redelijk goeie componenten :9
LOL!?, hij wil een GTX670 wat toch high end is en jij komt met een HD7770 systeem aandraven... waarom? Denk je dat omdat er water doorloopt dat je 30fps meer gaat hebben???

Hij gaat niet eens de games die hij wil spelen op high settings kunnen draaien...

Het niveau van advies geven bereikt hier weer dieptepunten...

• Inrage
Madrox schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:33:
Zou het zo doen:
De optie voor overklokken blijft open. EEn tweede GTX670 kan je er zo naastprikken, de PSU is daar sterk genoeg voor. Alles is bij 4launch te krijgen.
Ben enkel niet zeker van dat mobo, kan dat wel SLI doen? Op hun site staat enkel vermelding van crossfire.

Op zich is voor 1 scherm een enkele GTX670 wel genoeg en kan je ook een lichtere voeding nemen. Zoals de BBG dus, die lijst is niet voor niks zo samengesteld. Heb je later meer grafische power nodig dan koop je beter de toekomstige GTX870...

• igotaweener
Inrage schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:37:
[...]

LOL!?, hij wil een GTX670 wat toch high end is en jij komt met een HD7770 systeem aandraven... waarom? Denk je dat omdat er water doorloopt dat je 30fps meer gaat hebben???

Hij gaat niet eens de games die hij wil spelen op high settings kunnen draaien...

Het niveau van advies geven bereikt hier weer dieptepunten...
oke dan. o.0

vervang die hd7770 met een gtx670 kom je nog steeds op het budget

• Inrage
igotaweener schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:44:
[...]

oke dan. o.0

vervang die hd7770 met een gtx670 kom je nog steeds op het budget
Dan heb je nog steeds:

Een dure case (ook lelijk, maar dat is persoonlijk)
Te te dure HDD, zeker in combinatie met een SSD
Overkill en duur mobo
Matige voeding
Onnodige en dure waterkoeling

Kan je ook info geven waarom je die onderdelen hebt gekozen?

Als de TS iets wil besparen zou ik gewoon een 128gb SSD nemen ipv 256 en me tevreden stellen met een HD7950 die prijs/kwaliteit zeer goed is en op een enkel scherm meer dan voldoende power levert. Maar dan zitten we dus terug bij de BBG mainstream set-up...

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
igotaweener schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:37:
[...]

lijkt me een best wel goeie setup als je wat geld wilt besparen :9
voor 50 euro meer is het systeem van Madrox veeeeeel beter! die zou ik nemen.

Maar dan met een zwarte sharkoon fireglider ipv de Logitech g400

[ Voor 11% gewijzigd door T7D_Sneezy op 06-09-2012 14:24 ]

• kaygoffin
T7D_Sneezy schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:02:
[...]

voor 50 euro meer is het systeem van Madrox veeeeeel beter! die zou ik nemen.

Maar dan met een zwarte sharkoon fireglider ipv de Logitech g400
Klopt, prima systeem. Ik vind alleen de voeding te duur. 2x 670, hebben die een 800 watt nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie hier van?

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/vdgx9x.jpg

"Binnen" het budget, àlle nodige hardware bij + Win 7 64bit + assemblage.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 14:41 ]

• igotaweener
Inrage schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:49:
[...]

Dan heb je nog steeds:

Een dure case (ook lelijk, maar dat is persoonlijk)
Te te dure HDD, zeker in combinatie met een SSD
Overkill en duur mobo
Matige voeding
Onnodige en dure waterkoeling

Kan je ook info geven waarom je die onderdelen hebt gekozen?
alles wat ik op die lijst heb staan is ongeveer wat ik zelf heb.
de case vind ik persoonlijk ook lelijk maar je hebt alle mogelijkheden ermee.echter kan je een andere mischien goedkopere case nemen maar ik neem altijd een best dure,waarom? het is bedoeld om de componenten te beschermen. veel mensen vinden dat het voor de sier staat, maar ik kijk er niet eens naar.

ik gebruik zelf alleen die ssd die erin het lijstje zit omdat ik dat al genoeg vind(had eigenlijk wel de 64gb variant erin kunnen zetten)

heb deze mobo gekozen omdat vele mensen voor de duurste videokaart en processor gaan, en dan de goedkoopste mobo zoeken met chipset,sata 600 etc, het kan maar het lijkt me niet slim om te doen. het moet wel een beetje gebalanceerd zijn. als je een veel te dure videokaart heb en een goedkope mobo, dan lijkt het mij dat er iets niet klopt.

voeding kan beter (heb eigenlijk blind gekozen,sorry) 8)7

waterkoeling is voor veel mensen een nee,maar waarom je betaald er niet veel meer voor.

wat ik zie in andere lijsten is dat het of teveel kost of te weinig nooit gebalanceerd

• Inrage
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:36:

[afbeelding]

Proficiat je hebt de BBG kunnen overnemen in het winkelmandje van Azerty _/-\o_

Je wil trouwens geen 84€ betalen voor windows 7 ... dat kost elders amper 25€.

Verwijderd

Topicstarter
Inrage schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:54:
[...]

Proficiat je hebt de BBG kunnen overnemen in het winkelmandje van Azerty _/-\o_

Je wil trouwens geen 84€ betalen voor windows 7 ... dat kost elders amper 25€.
Ander mobo + graka en andere hardware. Ik wou weten of die combinatie dus gewoon goed was of niet...

Waar kan ik Windows 7 dan voor €25 op de kop tikken?

• Inrage
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:59:
[...]

Ander mobo + graka en andere hardware. Ik wou weten of die combinatie dus gewoon goed was of niet...

Waar kan ik Windows 7 dan voor €25 op de kop tikken?
Kopen die handel, alles gaat passen, tis een gebalanceerd systeem en je gaat er lang plezier aan beleven.

Win7 kan je kopen via Culgame.com Ik weet wel niet of 4Lauch het systeem bouwt zonder installatie van een OS dat moet je maar eens navragen. Je kan er ook voor kiezen om alles zelf te doen natuurlijk, altijd leuk en helemaal niet moeilijk!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie zijn allemaal ontzettend bedankt! Dat wordt'm dan.

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Ik weet niet of het de bedoeling is, dat toesenbord is geen qwerty toetsenbord maar een azerty variant. Niet dat je straks een verkeerde indeling hebt ;).

Verwijderd

Topicstarter
jappas schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:46:
Ik weet niet of het de bedoeling is, dat toesenbord is geen qwerty toetsenbord maar een azerty variant. Niet dat je straks een verkeerde indeling hebt ;).
Ik ben Belg. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:36:

[afbeelding]

Tipje: als je het spul in een wenslijst gooit dan kan je netjes een RML aanmaken in plaats van dit geklooi met plaatjes :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:34:
[...]

Tipje: als je het spul in een wenslijst gooit dan kan je netjes een RML aanmaken in plaats van dit geklooi met plaatjes :)
Ik zal er volgende keer op letten. ;)

Nog 1 laatste vraag, iemand nog een goed alternatief voor die voeding? Die is momenteel niet op stok en ik zou mijn pc natuurlijk zo snel mogelijk hebben. Of is het echt de moeite om op die specifieke voeding te wachten?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:44
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-112658
Iets minder, maar ook voldoende voor jouw systeem.

Voor 70-80 eur zijn er eventueel nog meer opties.
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-114085
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-107699
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-081783

[ Voor 50% gewijzigd door mitsumark op 06-09-2012 19:26 ]

Pagina: 1