Ik ben al een tijdje op onderzoek uit en wil een HTPC bouwen die eigenlijk m'n normale desktop kan vervangen, deze is inmiddels 6 jaar oud en doet niet veel meer.
Wat ik op de HTPC wil doen is voornamelijk films/series kijken maar ook downloaden via newsgroups.
ik zat zelf aan deze setup te denken:
Er komt een DVD-writer/reader in die ik al heb liggen ( blurays kijk ik op m'n ps3 ).
Ik ben nog aan het twijfelen tussen deze toetsenborden. tips?
Ik wil de AMD a6-3500 ipv de a4-3400 omdat het systeem toch wel weer flink wat jaren mee moet gaan ( dus dan liever een iets meer high-end CPU denk ik zo ).
1866mhz schijnt het beste te werken met deze CPU is het ook echt een vereiste? Ik las wel dat het moederbord standaard 1333mhz gebruikt? ( of heb ik iets niet goed begrepen ).
Het idee is om windows 7, XBMC, Spotnet op de SSD te zetten en hier ook direct naartoe te downloaden. Wanneer ik niks aan het kijken ben de bestanden van de SSD naar de HDD verplaatsen om hier vandaan af te spelen, om te zorgen dat ik ook films kan afspelen in optimale kwaliteit tijdens het downloaden. werkt dit in praktijk denken jullie?
Is deze opstelling denken jullie te luidruchtig op een slaapkamer? er zitten 3 120mm Fans in de Case deze zouden opzich vervangen kunnen worden, is dit nodig?
de kosten zijn niet super cruciaal mag ook 100 euro meer zijn mits dit nodig is.
Wat ik op de HTPC wil doen is voornamelijk films/series kijken maar ook downloaden via newsgroups.
ik zat zelf aan deze setup te denken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asrock A75 PRO4-M | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB | € 94,40 | € 94,40 |
| 1 | Silverstone Grandia GD06B | € 109,50 | € 109,50 |
| 1 | Eminent EM3140 Draadloos Mini Toetsenbord met ingebouwd Touchpad en Laserpointer | € 43,03 | € 43,03 |
| 1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard | € 29,50 | € 29,50 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/4GX | € 29,07 | € 29,07 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 33,45 | € 33,45 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 96,- | € 96,- |
| 1 | AMD A6-3500 Boxed | € 62,40 | € 62,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 559,30 | |
Er komt een DVD-writer/reader in die ik al heb liggen ( blurays kijk ik op m'n ps3 ).
Ik ben nog aan het twijfelen tussen deze toetsenborden. tips?
Ik wil de AMD a6-3500 ipv de a4-3400 omdat het systeem toch wel weer flink wat jaren mee moet gaan ( dus dan liever een iets meer high-end CPU denk ik zo ).
1866mhz schijnt het beste te werken met deze CPU is het ook echt een vereiste? Ik las wel dat het moederbord standaard 1333mhz gebruikt? ( of heb ik iets niet goed begrepen ).
Het idee is om windows 7, XBMC, Spotnet op de SSD te zetten en hier ook direct naartoe te downloaden. Wanneer ik niks aan het kijken ben de bestanden van de SSD naar de HDD verplaatsen om hier vandaan af te spelen, om te zorgen dat ik ook films kan afspelen in optimale kwaliteit tijdens het downloaden. werkt dit in praktijk denken jullie?
Is deze opstelling denken jullie te luidruchtig op een slaapkamer? er zitten 3 120mm Fans in de Case deze zouden opzich vervangen kunnen worden, is dit nodig?
de kosten zijn niet super cruciaal mag ook 100 euro meer zijn mits dit nodig is.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 12:34 ]