Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor aanschaf van Media Player

Pagina: 1
Acties:

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een media player. Hier is mijn huidige situatie:

Ik gebruik een oude computer (die natuurlijk veel te vele herrie maakt) en hier heb ik XBMC op geïnstalleerd. Computertje naast mijn TV en gaan maar. Dit werkt opzich prima maar de computer is gewoon te luidruchtig etc.

Ik heb vervolgens een tijd zitten zoeken naar wat ik nou het beste kan aanschaffen. Ik heb er ook over na gedacht om zelf iets te bouwen maar ik ben van mening dat het veel goedkoper kan.

Tijdens mijn zoektocht ben ik bijvoorbeeld bij de Popcorn Hour systemen terecht gekomen.

Dit zit er allemaal leuk uit en het nieuwe 400 systeem al helemaal. Ik heb vroeger echter wat mindere ervaringen gehad met popcorn hour systemen..

Daarnaast ben ik nog een hoop systemen als Boxee tegen gekomen, maar het probleem is dat ik niet echt iets kan vinden met zeer recente hardware (dus geen media player die in 2010 ergens op de markt is gekomen).

Wat ik er allemaal mee wil doen:

Simpelweg films etc afspelen die op mijn NAS staan. Dit zijn 1080 films en ook gewoon 720 films. Ik wil dus wel echt 1080 kunnen kijken zonder dat alles stottert etc.

Ik heb een prijs van rond de 200 euro in gedachten.

Is hier iemand die me een goed advies zou kunnen geven op basis van mijn eisen? Ik denk dat hier veel mensen zijn die ervaringen hebben met verschillende systemen (en ik heb dat niet, dit is het eerste wat ik ga kopen).

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:27
Wellicht je PC een upgrade geven, en hem wat minder luid maken? Zo heb je toch nog alle voordelen van een PC (veel meer mogelijkheden als media player) en blijf je binnen budget?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik ben zelf een fan van de mede8er500x2. Speelt alles af wat ik ervan vraag. Ik heb er zelf een klein toetsenbordje bij maar die gebruik ik in de praktijk amper. Ik heb de mijne bedraad aangesloten dus geen issues met grote files (30+ gb).

• Ruut88
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI A75MA-P35€ 49,95€ 49,95
1Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB€ 58,-€ 58,-
1Fractal Design Core 1000€ 29,99€ 29,99
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 33,45€ 33,45
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 16,45€ 16,45
1AMD A6-3500 Boxed€ 62,40€ 62,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 250,24

Dit systeem heb ik laatst voor iemand in elkaar gezet, wellicht kun je hier nog wat op besparen door bv. je oude kast te hergebruiken

• Nipje
Hmm dat mede8er500x2 ziet er ook wel oké uit. Misschien moet ik dat ook maar meenemen in mn opties..

Aan mn pc upgraden of een nieuwe pc kopen zit ik ook te denken maar dit spreekt me niet echt aan. Ik weet niet waarom..

Die compacte kleine mediaspelertjes vind ik er net wat beter uitzien hehe.

Ik kwam net ook nog Zotac ZBOX tegen. Jullie ervaringen met die systemen?

• Ruut88
Je kan ook gaan voor een kast die wat beter in je TV-hoek past.

HTPC kasten zijn vaak wel wat duurder helaas

pricewatch: Silverstone Milo ML03B (leuke optie voor minder geld)

Zotac heb ik geen ervaring mee, wel met Asrock ION systemen (volgens mij redelijk vergelijkbaar) en die waren stuk voor stuk zo traag als stront door n trechter :P.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:03
Als het je echt puur en alleen gaat om het bekijken van films, waarom dan niet gewoon dit:

pricewatch: Western Digital WD TV Live (2011).

Heb ik zelf ook. Speelt prima films in 1080p af. Ben je voor onder de € 100 klaar met een muisstil systeem (want geen actieve koeling). Geen fancy-pancy XBMC en dat soort dingen, maar het klinkt niet echt alsof je dat nodig hebt.

omniscale.nl

• Nipje
@Ruudvanelk
Dat is het nadeel idd. Als ik een leuk htcp kastje wil kopen dan ben ik voor 200 euro niet klaar helaas.

@posttoast
Ik wil toch ook wel een duidelijk overzicht van alle series, films etc in combinatie met de covers enzo. Daarom wil ik toch wel graag een interface als xbmc =)

• Ruut88
Als je nog een harde schijf hebt die je mee kan nemen, dan kan je voor <200 euro een compleet systeem. Het was even puzzelen maar ook met kast kan het dus.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A55M-HVS€ 44,10€ 44,10
1Silverstone Milo ML03B€ 58,20€ 58,20
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 33,45€ 33,45
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 16,45€ 16,45
1AMD A4-3400 Boxed€ 44,95€ 44,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 197,15

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11 21:15
Nipje schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:49:
@posttoast
Ik wil toch ook wel een duidelijk overzicht van alle series, films etc in combinatie met de covers enzo. Daarom wil ik toch wel graag een interface als xbmc =)
Ik heb me ook ooit bezig gehouden met XMBC, maar ik vind een onderstaande interface zoals de WD TV Live van ~80 euro me voorschoteld ook wel te pruimen hoor:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mM0y8l.jpg
(c) delta1 in "[Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)"

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:03
En is anders een Raspberry Pi niet een idee? Die draait ook XBMC volgens mij (weet niet hoe goed dat allemaal werkt).

omniscale.nl

Verwijderd

Aan de andere kant is XBMC in het begin erg leuk en fancy. Na een maand wil je gewoon je film zo snel mogelijk af kunnen spelen en start je die in Explorer met VideoLan is mijn ervaring. Tenzij je 5TB wilt inzetten om een enorme library van films te maken. En in mijn ogen is de enige reden om dat te doen het feit dat je het graag aan anderen wilt laten zien. Mij stoorde het na een tijdje dat ik zo lang moest scrollen tussen alle films die ik niet wilde zien totdat ik de film vond die ik wel wilde zien.

Voor mij geen XBMC meer. Ik gebruik mijn HTPC gewoon met VideoLan. Zou overigens de features van een HTPC tegenover een Mediaplayer niet willen missen.

Misschien is het voor jou anders, maar kijk ook eens op bovenstaande manier naar XBMC :)

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
Tja de meeste mediaspelers in het segment van 200 euro stammen inderdaad uit 2010. Dat heeft een simpele reden. Er is sinds 2010 geen chip uitgekomen die beter is dan de CE4100 (Boxee Box) en 864x van Sigma.

Je kan wachten op de A-400 en de Dune varianten hierop (Dune Base 3D) maar dat zal waarschijnlijk dit jaar niet meer worden.

De A-400 voegt eigenlijk maar een paar dingen toe aan de huidige 864x chip van Sigma. Dat zijn:
- Full 3D. Het meest in het oog springende.
- Door VXP, als het goed is een betere beeldkwaliteit bij SD en interlaced materiaal.
- Dit keer wel gigabit lan maar de werkelijke snelheid is nog gissen.
- 2 HD streams gelijktijdig weer kunnen geven maar of dit ook geimplementeerd gaat worden, weet niemand.

Vind je 3D niet zo interessant en kan geen minimaal 3 maand wachten (wellicht meer), ga dan voor een speler met de Sigma 864x chip. Hier zal je niet mee teleurgesteld worden.

Welke spelers zijn dat dan:
Popcorn Hour A/C-200
Popcorn Hour A/C-300
Dune Smart serie
Dune Max
Dune Duo

Wellicht een tweedehands van de bovengenoemde spelers.

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:15:
Aan de andere kant is XBMC in het begin erg leuk en fancy. Na een maand wil je gewoon je film zo snel mogelijk af kunnen spelen en start je die in Explorer met VideoLan is mijn ervaring. Tenzij je 5TB wilt inzetten om een enorme library van films te maken. En in mijn ogen is de enige reden om dat te doen het feit dat je het graag aan anderen wilt laten zien. Mij stoorde het na een tijdje dat ik zo lang moest scrollen tussen alle films die ik niet wilde zien totdat ik de film vond die ik wel wilde zien.

Voor mij geen XBMC meer. Ik gebruik mijn HTPC gewoon met VideoLan. Zou overigens de features van een HTPC tegenover een Mediaplayer niet willen missen.

Misschien is het voor jou anders, maar kijk ook eens op bovenstaande manier naar XBMC :)
Gaat inderdaat sneller , en ik kan het ook zo bedienen , maaaaar,voor vrouw en kind moet het minstens zo simpel zijn als een dvd speler , en dan kom je wel uit bij minstens een heel goed geconfigureerde xbmc .

Heb zelf 14 dagen geleden min of meer bovestaande liano systeem'en" gemaakt , maar dan met een
Thermaltake VL52021N2E Element Q200 Watt kastje met 200W minivoeding al in , en het asrock mini fusion moedrerbordje , en een liano AMD A6-3650 (beetje overkil en toekomst gericht)
geheugen had ik al , maar de orginele processor koeler paste niet (te hoog).
Open elec (fusion image beta 7) op een oud usb stikje van 4 gig install gedaan en echt goed te gebruiken hoor , moet config voor xbmc nog eens voledig doorlopen en nog wat zoeken hier en daar , maar voor de rest supper , beeld goed , vrouw en kind zeggen dat het nu bruikbaar is zelfs >:)
Pagina: 1