Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 07:21
Hallo,

Ik ben een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe android telefoon voor mijn vriendin. Er zijn in principe een paar simpele eisen aan:
  • Max. E350,-
  • De telefoon moet snel zijn
  • De telefoon moet nog een tijdje mee kunnen (liefst 2 jaar)
  • De telefoon moet vanuit de fabriek met ICS of nieuwer worden geleverd
  • Veel RAM (eigenlijk minimaal 1GB)
De Galaxy SII valt om de laatste reden (misschien wel de laatste 2) voor mij af. Mijn oog viel tot nu toe voornamelijk op de Galaxy Nexus; hij krijgt goeie reviews en het lijkt mij een degelijk apparaat. Echter gaat die ook wel een jaartje mee, ik hoop dus dat ze er nog 2 jaar plezier van kan hebben.
Nu komt binnenkort ook de HTC Desire X uit, ik dacht dat die misschien ook een interessante optie zou kunnen zijn. Persoonlijk ben ik een beetje huiverig over HTC telefoons (ik heb een 'oude' desire waar vrij veel mee mis is geweest in de kleine 2 jaar dat ik die heb) en vertrouw ik samsung beter.

Welke telefoon zou op basis van bovenstaande eisen jullie voorkeur hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Waar haal je die eis voor het interne geheugen vandaan?
Een minimale CPU snelheid kan ik nog enigzins inkomen, maar zelfs dat zegt niet alles. Storage is ook goed om op te letten. Maar werkgeheugen?

Met deze eisen is, volgens de pricewatch, de Nexus je enige keus.

[ Voor 17% gewijzigd door frickY op 05-09-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
frickY schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:12:
Waar haal je die eis voor het interne geheugen vandaan?
Een minimale CPU snelheid kan ik nog enigzins inkomen, maar zelfs dat zegt niet alles. Storage is ook goed om op te letten. Maar werkgeheugen?

Met deze eisen is, volgens de pricewatch, de Nexus je enige keus.
Ik had begrepen dat ~1GB intern geheugen wel aan te raden was met ICS? Zoniet dan mag dat ook wel minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een GB werkgeheugen is wel prettig met ICS hoor. Ik heb een tablet met een halve GB, als je dan vanuit bv youtube weer naar je homescreen terug komt zie je dat alle widgets weer moeten laden. Een halve GB is niet genoeg om dat in geheugen te houden. Op mijn galaxy nexus heb je daarvoor wel genoeg geheugen.

Software gaat steeds meer werkgeheugen gebruiken, als je er twee jaar mee wil doen zou ik zeker een telefoon met een GB geheugen kopen.

Anoniem: 264553

De meizu mx 4-core voldoet eigenlijk aan al je gestelde eisen. Bloedsnel (samsung exynoss quad core), redelijk goede support met snelle updates. standaard met ics.

De xiaomi mi2 voldoet ook bijna aan al je punten. Quad core snapdragon S4, goede support (miui). Helaas komt her niet standaard met ICS, maar met jelly bean xD

• VR46
Anoniem: 264553 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:53:
De meizu mx 4-core voldoet eigenlijk aan al je gestelde eisen. Bloedsnel (samsung exynoss quad core), redelijk goede support met snelle updates. standaard met ics.

De xiaomi mi2 voldoet ook bijna aan al je punten. Quad core snapdragon S4, goede support (miui). Helaas komt her niet standaard met ICS, maar met jelly bean xD
Misschien is het een ongegronde vrees maar ik wantrouw deze relatief onbekende Chinese merken enigszins. Nogmaals, misschien is dit onterecht, maar de telefoon is niet voor mijzelf maar voor mijn vriendin die gewoon een goedwerkende telefoon met goede support nodig heeft. Daarnaast zijn die twee niet goed verkrijgbaar?

So far lijkt de galaxy nexus dus nog de beste optie. Geen meningen over de Desire X (ondanks dat ie nog niet uit is)?

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:59

Nikeo

Jawelles

Met de nexus kun je geen miskoop doen. Als je goed oplet is hij soms voor minder dan 350 te krijgen. Dixons dumpte zijn laatste supply voor 299 maar dat zul je wel niet meer aantreffen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16
Nee, omdat die nog niet uit is :+.

De Galaxy Nexus is leuk voor stock Android experience, maar zeker niet altijd even gebruiksvriendelijk voor iedereen. Daarnaast kun je ook kijken naar een (tweedehandse) Galaxy S II. Misschien een One S, als je die met S4 kunt vinden voor onder de 350... Wat misschien wel te doen is in combinatie met een kortingsactie van bijvoorbeeld MediaMarkt of Saturn.

Overigens vind ik de Motorola Droid RAZR nog een telefoon die hier in het rijtje thuis hoort. Niet standaard met ICS, maar wel een upgrade beschikbaar. Daarnaast is het een erg chique telefoon met een onwijs dun profiel. Zeker het aanraden waard als je 'em kunt vinden!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:14
Met de bovengenoemde eisen zou ik zeggen dat de Galaxy Nexus de beste keuze is, met name omdat de Android support direct van Google komt en deze telefoon dus het meeste "future-proof" is op dat gebied.

Wat betreft de eis van "hij moet snel zijn", dat is een lastige. Snel is heel subjectief. Mijn vorige telefoon, een HTC Desire HD, vond ik snel zat voor de dingen die ik ermee deed. Dat zijn in mijn geval met name dingen als whatsappen, emails checken, af en toe wat browsen en natuurlijk bellen. Daarvoor was deze telefoon meer dan voldoende, het "trager zijn" kwam in 95% van de gevallen door een trage/het ontbreken van de 3G/HSDPA.

Om even door te gaan op het subjectieve vlak en mijn voornaamste reden waarom ik deze telefoon omgeruild heb voor mijn huidige, de Sony Xperia S, waren de looks. Qua looks vind ik de modellen van Sony een stuk aantrekkelijker dan die van de concurrentie, het scherm is prachtig, hij is niet huge (geen formaat koelkast) en de skin en apps die Sony toevoegt aan Android vind ik prima.

Of de Xperia S voor jou het overwegen waard is weet ik niet. Ik weet niet in hoeverre je bv. de Galaxy Nexus wel/niet mooi vindt en in hoeverre looks voor jou meetellen in de beoordeling. Daarbij moet gezegd worden dat de Xperia S iets duurder is, zo'n 360 euro.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Anoniem: 315662

cbernardini schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:07:

• De telefoon moet vanuit de fabriek met ICS of nieuwer worden geleverd
• Veel RAM (eigenlijk minimaal 1GB)
[/list]

De Galaxy SII valt om de laatste reden (misschien wel de laatste 2) voor mij af.
Deze snap ik niet helemaal, de S2 heeft praktisch 800MB geheugen om te gebruiken, voor 350 euro heb je nou eenmaal geen high-end telefoon en die hebben meestal geen 1GB aan geheugen. Daarnaast kun je de S2 gewoon via kies updaten naar ICS (officieel, alle garantie etc.).
De S2 lijkt me echt een telefoon om (misschien 2e hands) te overwegen als je een goede maar niet al te dure smartphone wilt hebben hoor

• VR46
Anoniem: 315662 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:25:
[...]

Deze snap ik niet helemaal, de S2 heeft praktisch 800MB geheugen om te gebruiken, voor 350 euro heb je nou eenmaal geen high-end telefoon en die hebben meestal geen 1GB aan geheugen. Daarnaast kun je de S2 gewoon via kies updaten naar ICS (officieel, alle garantie etc.).
De S2 lijkt me echt een telefoon om (misschien 2e hands) te overwegen als je een goede maar niet al te dure smartphone wilt hebben hoor
voor 350 euro heb je nou eenmaal geen high-end telefoon en die hebben meestal geen 1GB aan geheugen
Nou, jawel dus, de Galaxy Nexus kost 350e en heeft 1gb ram. Misschien is het echter wat ongelukkig verwoord; ik bedoel gewoon dat ik meer geheugen een pre vind. Als het tegen de 1gb aanhikt dan is dat ook prima. Zolang android maar fijn werkt.
Daarnaast kun je de S2 gewoon via kies updaten naar ICS (officieel, alle garantie etc.).
Waarom ik liever heb dat de telefoon direct met android 4.x wordt geleverd is dat ik denk dat die dan ook langer van updates zal worden voorzien. Ik denk dat een galaxy nexus / desire s / desire x langer zullen worden ondersteund dan de s2, daar gaat het me vooral om.

Die Xperia S ziet er qua specs ook uit als een interessante optie, eens kijken of ze 'm mooi vindt.

[ Voor 6% gewijzigd door VR46 op 06-09-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05

Kiswum

Gadget reviewer

Check Pricewatch, de Xperia P heeft 1GB geheugen, 1Ghz dual core, 4" scherm, maar ICS is sinds deze zomer op het toestel gearriveerd.
Prijs is wellicht ook interessanter geworden in de tussentijd.

p.s. inmiddels zijn er ook meer details beschikbaar over de Galaxy SIII mini. Deze heeft ook 1GB werkgeheugen, maar helaas is de processor volgens mij iets minder dan bij de Xperia P(6500 vs 6480 volgens mij).

[ Voor 35% gewijzigd door Kiswum op 15-10-2012 10:11 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-06 07:21
Ik heb recentelijk de Google Nexus i9250 gekocht en het is echt een fantastisch toestel, heb hem voor € 335,- gehaald meen ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50
Moi_in_actie schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:20:
Met de bovengenoemde eisen zou ik zeggen dat de Galaxy Nexus de beste keuze is, met name omdat de Android support direct van Google komt en deze telefoon dus het meeste "future-proof" is op dat gebied.

Wat betreft de eis van "hij moet snel zijn", dat is een lastige. Snel is heel subjectief. Mijn vorige telefoon, een HTC Desire HD, vond ik snel zat voor de dingen die ik ermee deed. Dat zijn in mijn geval met name dingen als whatsappen, emails checken, af en toe wat browsen en natuurlijk bellen. Daarvoor was deze telefoon meer dan voldoende, het "trager zijn" kwam in 95% van de gevallen door een trage/het ontbreken van de 3G/HSDPA.

Om even door te gaan op het subjectieve vlak en mijn voornaamste reden waarom ik deze telefoon omgeruild heb voor mijn huidige, de Sony Xperia S, waren de looks. Qua looks vind ik de modellen van Sony een stuk aantrekkelijker dan die van de concurrentie, het scherm is prachtig, hij is niet huge (geen formaat koelkast) en de skin en apps die Sony toevoegt aan Android vind ik prima.

Of de Xperia S voor jou het overwegen waard is weet ik niet. Ik weet niet in hoeverre je bv. de Galaxy Nexus wel/niet mooi vindt en in hoeverre looks voor jou meetellen in de beoordeling. Daarbij moet gezegd worden dat de Xperia S iets duurder is, zo'n 360 euro.
Een Xperia S is bijna net zo groot als een S3 hoor. En dat kun je toch al bestempelen als formaat koelkast :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Dank voor alle reacties, het is inmiddels toch een SIII geworden op één of andere manier.. Maarja ze is er tevreden mee :)
Pagina: 1