USB Hardeschijf 3-4mb/sec traag

Pagina: 1
Acties:

• roooii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-08-2023
Allereerst HDTune geeft een redelijk constante snelheid aan van 19MB/sec. Maar zo gauw ik een bestand ga kopieren is de snelheid 3-4MB/sec. Ik heb inmiddels van alles geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden:

- Besturingssysteem gewisseld (win7 naar server 2008)
- Met VMWare en zonder VMWare
- Via het netwerk bestanden kopieren als lokaal
- Een aantal instellingen geprobeerd (zoals harddisk op prestatie zetten via Device Manager)
- Van computer gewisseld

Ergens frustrerend dat HDtune de juiste USB2 snelheid aangeeft, maar deze lang niet gehaald wordt.
Iemand een idee?

Het gaat om een USB Western Digital 2TB Elements HDD.

Alvast bedankt.

Edit: Misschien nog handig om te weten dat de snelheid hoog start (28MB/sec), maar dan snel terug zakt naar (3-4MB/s).

[ Voor 8% gewijzigd door roooii op 05-09-2012 11:03 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:20

D4NG3R

kiwi

:)

Zijn alle drivers correct geinstalleerd en up-to-date? Voornamelijk de chipsetdrivers spelen hier van belang, in sommige gevallen leveren fabrikanten ook nog drivers mee voor hun USB HDD's welke de performance (flink) verbeteren bovenop de standaard USB2 drivers.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• roooii
Ja, de chipset driver is up-to-date. Ik heb deze vergeleken met de laatste versie op de Intel Driver Support website. Ik weet niet of er een cd bij de harddisks zat, het is inmiddels een tijdje geleden dat ik ze heb aangeschaft, maar het valt me nu pas op dat de snelheid echt belabberd is.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:35

Bolletje

Moderator Harde Waren
Wat voor bestand zet je over?

Als het meerdere hele kleine bestanden zijn is deze snelheid niet heel raar.

• roooii
Een bestand van 4gb. Ik test juist met grote bestanden.

• de echte flush
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:50
Je hebt het enkel met het WD exemplaar? (Heb je al een ander extern apparaat geprobeerd? indien beschikbaar). Ik vermoed van wel ;). Gewoon om zeker uit te sluiten dat het aan het schijfje ligt (en niet dat de andere pc's ook probleempje hebben.)
De schijf is vermoedelijk NTFS, kan je de SMART info eens uitlezen?
(ik brainstorm maar wat)

Verwijderd

Begin inderdaad eens met wat informatie posten. Een CDM en AS SSD benchmark, smart data, systeeminfo, om welke schijf gaat het, welke chipset stuurt de USB aan, etc.
Pagina: 1