Toon posts:

Probleem na inbouwen tvkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb afgelopen vrijdag een tvkaartje gehaald en in ingebouwd.
Maar sindsdien heb ik flikkerend beeld alsof het niet snel genoeg ververst wordt.
Eerst dacht ik dat het wel zou verdwijnen wanneer ik de drivers van deze kaart zou installeren, maar dat is niet zo.
Wel moest ik de drivers online ophalen want de drivers op de meegeleverde rom werden niet geaccepteerd.

Even de specs;

Moederbord MA790XT Gigabyte
Videokaart Ati 5770 cucore Asus
TVkaart Haupauge wintv hvr 2200
Monitor Acer x203w

Ik heb de laatste drivers voor de tvkaart geinstalleerd, de laatste geupdate driver voor de amd chipset geinstalleerd.

Misschien kunnen jullie mij hiermee helpen om dit op te lossen?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:47

D4NG3R

kiwi

:)

Staat de refresh frequentie wel goed bij je beeldscherm adapter? Ik heb iets vergelijkbaars gehad met een Haupage kaart, waardoor de refresh op 50Hz werd gezet IPV 60Hz.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:24:
Staat de refresh frequentie wel goed bij je beeldscherm adapter? Ik heb iets vergelijkbaars gehad met een Haupage kaart, waardoor de refresh op 50Hz werd gezet IPV 60Hz.
Hallo, Dankje voor je reactie, deze staat op 60 hz, wanneer ik de resolutie verlaag naar 1280x800 dan kan ik een hogere refresh frequentie instellen, 75 hz en dan is het nog wel aanwezig maar minder storend.
Volgens de jongens van Yorcom zou het echt een driver probleem moeten zijn, of het moederbord.
Helaas ook na de laatste driver updates nog weinig succes, en het moederbord lijkt me nu niet echt het probleem te veroorzaken, alles doet het prima, alleen het beeld is storend om te zien.
Mijn besturing is trouwens winvista 32bits, dat was ik nog vergeten te melden

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 15:57 . Reden: typo ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:47

D4NG3R

kiwi

:)

Is dit ook al het geval als je een Linux-Live CD'tje boot? Even om hardwarematige problemen uit te sluiten.

Zie: http://www.ubuntu.com/dow...ubuntu-before-you-install bijv .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik nog niet aan gedacht, ik heb een live cd liggen die zal ik even opstarten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hetzelfde en nu staat de monitor op 60 hz waardoor het ook goed zichtbaar is.
Pagina: 1