Toon posts:

Hdmi kabel probleem ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een tijd geleden een aantal HDMI 1.4 kabels aangeschaft voor een mooie prijs, Maar nu kom ik tot de conclusie dat de kabels in vele gevallen gewoon niet werken.. Nu ben ik verder op onderzoek uitgegaan en ben ik tot de conclusie gekomen dat er in de HDMI kabel niet 19 aders zijn maar er zijn er maar 14 aanwezig..

Nu ben ik erachter gekomen dat de volgende aders niet zijn aangesloten.

TMDS Data 2 Shield
TMDS Data 1 Shield
TMDS Data 0 Shield
TMDS Clock Shield
DDC/CEC Ground

Heeft iemand van jullie enig idee waar deze gebruikt voor worden??? ik zie namelijk dat het de apparte copperen kabel betreft dat er missen.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2my4s1w.jpg
Zo is de kabel wat ik gekocht heb:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/1zbtl6p.jpg
Zo is een kabel van hdmi wat ik per meter nog heb liggen.

En zo hoort die te zijn

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:59
Tja, dat is inderdaad dé manier om een kabel goedkoper te maken. Alle ground via de mantel laten gaan en vooral geen afscherming op de TMDS lijnen.

In een aantal gevallen zal het absoluut werken, maar je bent er al achter gekomen dat het in veel gevallen niet werkt.
Een Full-HD HDMI signaal heeft een flink hoge kloksnelheid, en is daarmee heel gevoelig voor storingen van buitenaf. Dus een goede afscherming is heel belangrijk om een signaal door een kabel te krijgen.

Er zijn al heel veel topics hier te vinden over het nut van een dure kabel. Met jouw foto's bewijs je dit nut...

Verwijderd

Topicstarter
Maarce maar dat is het probleem er loopt helemaal geen mantel door de kabel heen er is helemaal geen ground aangesloten..?

Ook missen alle sporen van de shields? Dit dient dus voor de kabel te beschermen tegen storing??

Maar hoe kan je nu precies achterhalen waar het wel of niet op werkt?? Want mij lijkt dat door een ground niet dit probleem kan veroorzaken??

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:59
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:58:
Maarce maar dat is het probleem er loopt helemaal geen mantel door de kabel heen er is helemaal geen ground aangesloten..?
Er loopt wel een mantel, tenminste, op de foto is een folie en een ongeisoleerde ader te zien... Die zouden de overall ground moeten zijn.
Het ontbreken van afzonderlijke ground/shield is vooral lastig voor overspraak tussen de aderparen.
Ook missen alle sporen van de shields? Dit dient dus voor de kabel te beschermen tegen storing??

Maar hoe kan je nu precies achterhalen waar het wel of niet op werkt?? Want mij lijkt dat door een ground niet dit probleem kan veroorzaken??
Ground zal het probleem niet direct zijn, onvoldoende shielding wel.
Het ontbreken van shield om de TMDS paren zorgt voor een slechtere afscherming tegen hoog frequente storingen van buitenaf en zoals hierboven gezegd, overspraak tussen de aderparen.
Is het te achterhalen of het werkt of niet, niet echt...

Door de grote verschillen in de chips die gebruikt worden in tv's, is het afwachten of de chip in de TV die je met deze kabel aansluit goed genoeg is om het signaal goed op te pikken...