Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Hey hallo,

Ik heb een vraagje waar ik denk ik het antwoord al wel op weet. Ik heb een DL360 G5, en een hp storageworks. Nu wil ik deze aansluiten met een raid controller die ik thuis heb liggen. De uitdaging is alleen dat dit een low profile pci-e kaart is (alleen de aansluiting en niet de kaart zelf), en deze niet past in de server. Dat wil zeggen; De server heeft 2 pci-e sloten 1 full length (daar is wel ruimte voor de kaart) en 1 low profile (hier is geen ruimte om de kaart te plaatsen).

Zal de kaart werken als ik hem in de full length slot plaats?

Vriendelijke groet,

Lennart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 20:06
Giaccotto schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:08:
Zal de kaart werken als ik hem in de full length slot plaats?
Gewoon proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

PCI-E is compatible met alle slot varianten. Je kan een 1x/4x/8x kaart gewoon in een 16x slot steken. Andersom is het ook mogelijk, al zul je dan de aansluiting moeten modificeren (Achterkant eruit slijpen bijv).

Sommige moederborden hebben zelfs de optie om een klein stukje plastic los te klikken zodat er langere kaarten in passen :) .

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 05-09-2012 11:45 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Dank voor jullie antwoord. Ik heb het inmiddels geprobeerd...

Het goede nieuws is; De server doet het nog :-)

Het minder goede nieuws is dat er een flink alarm af gaat en de server waarschuwt dat bepaalde pins niet aangesloten zijn :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Toevallig een BIOS optie die hier over gaat? Ik heb al een keer gezien dat je per PCI-E slot kon bepalen of deze in x1, x4, x8 of x16 modus moest draaien.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Een PCI kaart in een server is nou niet direct Professional Networking & Servers :|

Bovendien is er genoeg te vinden over de (on)mogelijkheden van PCI-E. maar dan moet je wel een beetje rond zoeken. Wij zijn natuurlijk niet je persoonlijke helpdesk, waar je snel een vraagje kan dumpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Equator op 06-09-2012 13:20 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.