*snip*
[ Voor 99% gewijzigd door RobIII op 05-09-2012 10:19 ]
[ Voor 99% gewijzigd door RobIII op 05-09-2012 10:19 ]
[ Voor 3% gewijzigd door HyperioN op 05-09-2012 09:26 ]
Aha, excuus. Dan heb ik het verkeerd begrepen.kingofmasters schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:29:
Collega is arts. En erg bedreven in zijn vak. Echter geen verstand van webdesign/Database bouw.
Helaas heb ik meer verstand van hardware, anders zou ik hem helpen.
Zeer terechte opmerking, vandaar dat patientgegevens beperkt zijn tot geboortedatum (zie punt 2).HyperioN schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:35:
[...]
Aha, excuus. Dan heb ik het verkeerd begrepen.
Technisch gezien is dit allemaal prima mogelijk.
Waar ik alleen erg kriebelig van wordt, is dat de tweede database blijkbaar niet geanonimiseerd wordt. Medische informatie is ongeveer de meest persoonlijke en gevoelige informatie die er bestaat, dat zullen jij en je collega ook moeten weten.
Als patient zou ik dus absoluut niet vrolijk worden, als mijn gegevens worden opgeslagen in een database achter een applicatie die geschreven is door een "van de straat geplukte" vrijwilliger.
Afgezien of die vrijwilliger te vertrouwen is, is ook de grote vraag hoe goed hij in staat is om het veilig te maken. Ik zou er niet op vertrouwen.
Het is niet voor niks dat het EPD er uiteindelijk niet gekomen is.
Hoe kun je dan data toewijzen aan een patient?kingofmasters schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:37:
[...]
Zeer terechte opmerking, vandaar dat patientgegevens beperkt zijn tot geboortedatum (zie punt 2).
Dat gaat dus niet lukken dan.Data moet dus gelinkt kunnen worden aan die patient.
De situatie is als volgt, patient komt op de poli, 1e bezoek.HyperioN schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:39:
[...]
Hoe kun je dan data toewijzen aan een patient?
[...]
Dat gaat dus niet lukken dan.
Zelfs als je het kleinschalig oppakt, is altijd de kans aanwezig dat een patiënt dezelfde geboortedatum heeft als een andere.
Alles is al goedgekeurd door METC (Medisch-Ethische Toetsingscommissie), codering is inderdaad de manier meestal (Ervaring middels eigen onderzoek).HuHu schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:42:
Patiënten worden vaak genummerd/gecodeerd en de sleutel wordt apart opgeslagen. Maar ik zou dit eerst intern in het LUMC bespreken, want er zijn veel richtlijnen waaraan je je moet houden. Kan de METC je niet helpen?
[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 05-09-2012 10:21 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq