Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie, ongeveer 400 EUR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van het goede leven,

Voor mijn studie dien ik een laptop aan te schaffen, ja hier heb ik al meerdere topics over gezien/gelezen.
Alleen ben ik niet van plan er al teveel aan uit te geven, ik heb namelijk zelf al een desktop.

De laptop wordt eigenlijk alleen gebruikt om te programmeren - in mijn geval m.b.v. Visual Studio - dus het lijkt me duidelijk dat hij niet al te duur hoeft te zijn.

Mijn idee was om er rond de 400 EUR aan uit te geven, maar ik wil er best een euro of 50 overheen gaan.

Misschien wil ik een 13" aanschaffen, wat zijn jullie meningen hierover?

Ik ga geen games op de laptop spelen of HD films bekijken, dus een onboard videokaart is evt. genoeg, hier heb ik mijn desktop voor.

Ook wil ik geen Acer, daar hoor en lees ik teveel slechte dingen over. O.a. dat er bespaard wordt op de accu en dat ze heel snel oververhit raken. Daar wil ik natuurlijk geen last van hebben.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

- Veldscholte

Verwijderd

Wanneer je kijkt in de pricewatch komt deze als een van de enige in de buurt bij je budget en je wensen.

pricewatch: Fujitsu Lifebook SH531 (VFY:SH531MP501NL)

Verwijderd

dat lijkt mij indd de beste keuze... Dit is een van de weinigen in dit segment met een i3 ipv een amd fusion

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:32
Alleen een beetje klein scherm lijkt me om te programeren.

Kun je dan niet beter voor een 2de hands gaan?

Verwijderd

Ik kwam net V&A aangeboden: Dell Latitude E6510 tegen in V&A. Processor ongeveer net zo snel als een i3-32xx, maar met 1080p scherm. Iets voor jou?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 10:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik ga sowieso niet voor een tweedehands laptop, ik wil wel een nieuwe aanschaffen.
De Fujitsu Lifebook is die hardwarematig redelijk? Ik zag dat de accuduur zo'n 6,5 uur is, dat is perfect. Het scherm is prima voor development, een klasgenoot heeft een systeem van dezelfde grootte, niks mis mee.

Ik zie alleen geen ervaringen met die laptop. Hier misschien iemand?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Klein scherm maakt echt niks uit, ze hebben allemaal een 768p scherm. Formaat zegt niks over ruimte op je desktop, resolutie wel. Zéér beperkt om op te devven kan ik je vertellen. Maar goed, voor 400-450e en nieuw heb je geen keuze. Compilen zal ook niet echt een pretje worden, lang wachten.

[ Voor 11% gewijzigd door JT op 05-09-2012 11:41 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ik wou net zeggen. Ik studeer TI, en iets met 768 pixels hoog is echt allesbehalve geschikt om mee te devven.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dan moet ik misschien toch maar aan een iets groter scherm denken. Als ik er 500 a 600 euro van maak. Wat raden jullie dan aan?

Verwijderd

Een hogere schermresolutie krijg je pas voor €700-ish. Onder dat bedrag ben je aangewezen op 2e-hands. Ja, dat is triest. Want je kan het beste TN laptopscherm kopen voor minder dan het prijsverschil tussen een i3 en i5 :')

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een TN laptopscherm als ik vragen mag? 700 EUR is mij teveel voor een laptop welke ik - alleen - dit jaar nodig heb voor mijn studie en verder thuis gebruik voor standaard zaken zoals tekstverwerken, mail ophalen en een beetje internetten.

Een redelijke i3 is dus niet te krijgen voor mijn budget?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Nee, maar als 700e geen optie is, lekker de Fujitsu halen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 23:40
http://www.medion.com/nl/...ich&utm_campaign=tweakers

Dit is wel een aardige. Moet je een roze varkentje kapot gooien maar dan heb je wel iets fatsoenlijks. Je moet er nog jaren op werken en studeren, ik zou even m'n best gaan doen om iets te regelen financieel.

Je kan dan ook eventueel je eigen laptop nog verkopen en alleen deze gebruiken. Hij is snel genoeg om incidenteel een beetje mee te gamen.

[ Voor 13% gewijzigd door Willaaam op 05-09-2012 12:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou kijk, het geld is het probleem eigenlijk niet. Maar het lijkt me een beetje zonde om een laptop van rond de 700 te halen als ik een desktop heb waar ik eigenlijk alles mee doe. Maar het is natuurlijk wel waar waar dat als je een laptop koopt, dat je een fatsoenlijke koopt waar je ook een paar jaar mee vooruit kan. Ik zoek nog even verder en hou jullie op de hoogte.

Bedankt tot dusver.

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:53

Nikeo

Jawelles

die door darkstone aangedragen tweedehands laptop in de V&A is véruit je beste optie. Als dat niks voor je is verkoop je die ook redelijk snel weer. Je hebt heel weinig te verliezen.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 08:43
Ik ben helemaal niet thuis in programmeren, maar is het niet een idee om je projecten op je laptop te scripten, en te compilen op je desktop?

Ik heb op zo'n zelfde manier een 13" MBP voor locatiewerk, juist gekozen om zijn compactheid, naast een MacPro op het bureau, maar dan voor foto's...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:18:
Wat is een TN laptopscherm als ik vragen mag?
Schermtechnologie welke in 99,99% van de laptops zit.

En natuurlijk kan je compilen met een i3. Dat doe ik met een nog veel tragere P8600. De CPU is niet het onderdeel wat je opbreekt bij een beetje devven. Dat is de hoeveelheid pixels die je hebt op je scherm. Daarom zeg ik dat je beter een wat oudere laptop met 1080p scherm kunt nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier iets gevonden.

http://shop.asus.nl/shop/...e-Notebooks.aspx?d=a&s=lp

Wat zeggen jullie ervan?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 23:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Refurbs :) , eigenlijk een soort tweedehandse maar dan met nieuwe garantie. Kan best wat tussenzitten, ik heb geen ervaring met die Asus-shop.

Wat betreft model, dat kun je zelf wel uitzoeken lijkt me. Kwestie van je eisen onder elkaar zitten en kijken welke er aan voldoet of het meest in de buurt komt.

[ Voor 28% gewijzigd door Ultraman op 05-09-2012 18:55 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, maar er zit hier nog wel garantie op en word door een paar bekenden aangeraden.
Wat betreft model, heb ik weinig tot geen verstand van hardware. Als anderen zeggen dat laptop A aan mijn eisen voldoet, dan geloof ik dat :)
Pagina: 1