Glasvezel aanleg, maar geen abonnement. Kosten 250,-?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:28
'wellicht' komt er binnenkort glasvezel in mijn woonplaats.(als de 30% gehaald wordt)
Zelf heb ik geen abonnement aangevraagd. Dit omdat ik nog een lange(re) tijd vastzit aan mijn kabelprovider.

Het glasvezel wordt aangelegd door Reggefiber, en er zijn vele providers mogelijk, kpn, vodafone, telfort, concepts, wisper etc etc.

Nu kwam er weer een deurverkoper langs van KPN, en die zei. Ik zou het gewoon snel bestellen, WANT:

Als het doorgaat, en je neemt geen abonnement, en je wilt later glasvezel betaal je 250,- aansluitkosten.

Nu begreep ik altijd dat wanneer het doorgaat(dus >30%) je het kastje ook gewoon 'gratis' kan laten aansluiten in de meterkast. En dan kun je gewoon rustig na 1-2 jaar gewoon een provider kiezen en klaar. Maar betaal je dan inderdaad 250,-?

Of heb ik het altijd verkeerd begrepen, en wordt de kabel niet zomaar in de meterkast aangesloten, maar slechts zonder signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14
Toen ik nog in Deventer woonde was het als volgt:

- je kan je huis gratis laten aansluiten wanneer je wijk aan de beurt is, maar dan moet je de mannen wel toestemming geven om in je huis te komen. Dit staat los van of je er een abonnement bij afsluit.
- als je geen aansluiting wil, is dat geen probleem.
- als je eerst geen, maar later wel een aansluiting wil, betaal je 250 euro aansluitkosten

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 17:36

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het lijkt mij sterk dat ze je idd 250 euro laten betalen. Ten opzichte van kabel is het prijsverschil over het algemeen niet zo groot. Voordat je die 250 euro dan hebt terugverdiend ben je al gauw 2 jaar verder. Het lijkt mij voornamelijk een truc om je over te halen het bij die provider af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Sabelhout schreef op woensdag 05 september 2012 @ 08:55:
Toen ik nog in Deventer woonde was het als volgt:

- je kan je huis gratis laten aansluiten wanneer je wijk aan de beurt is, maar dan moet je de mannen wel toestemming geven om in je huis te komen. Dit staat los van of je er een abonnement bij afsluit.
- als je geen aansluiting wil, is dat geen probleem.
- als je eerst geen, maar later wel een aansluiting wil, betaal je 250 euro aansluitkosten
Is zelfs 350,-

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:06
Toch klopt dit wel en ook weer niet. Aansluiten glasvezel staat los van het feit of je een abonnement neemt of niet. Hier hebben ze recent ook (vrijwel) alle woningen aangesloten op glasvezel. Feit is wel dat je reggefiber toestemming moet geven om je woning aan te sluiten. Dat wil zeggen; een glaskabeltje je huis in laten blazen en het plaatsen van dummy's waar later het echte modem kan worden aangesloten. Maak je geen gebruik van dit collectieve aansluiten, en je wilt op een later moment toch glasvezel in je huis, rekenen ze daar inderdaad flinke kosten voor.
Lijkt mij ook logisch, omdat het voor een reggefiber veel voordeliger is om alles in 1 keer te doen, dan later apart nog een keer voor 1 woning te komen.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Lijkt me een verkooptruuk van een d2d verkoper. In principe klopt het, maar het is volgens mij nog nooit toegepast. En in veel gebieden kiest men ervoor om gewoon iedereen aan te sluiten (geen kastje, wel een fiber blazen) als het percentage gehaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:15

Wallie

Herr

Wordt idd al langer niet meer toegepast, het is anders een te hoge drempel om mensen later over te laten stappen.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:31
En mocht je de glasvezel niet in je woning laten afmonteren en dat ze hem in de geul laten liggen, dan 9 van de 10 keer draagt de ISP waar je het abonnement afsluit voor de kosten op om je toch over de drempel te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Duidelijk. Ik kan dus kiezen om het kastje gewoon te laten aansluiten in HUIS. Maar neem dan gewoon nog geen signaal af.

En later kan ik dan vrij kiezen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat is de beste keuze inderdaad, heb ik destijds ook laten doen al zat ik nog in een contract met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Goed te horen. Bangmakers van de KPN dus :) Ach die arme jongen moet waarschijnlijk ook zijn target halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 11:50
Deurverkopers bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 15:59
Het ergste vind ik nog wel die spam in mijn bus, terwijl men nog niet eens is begonnen met het aanleg van het netwerk!
Gewoon een dienst proberen te verkopen terwijl je niet kan leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:26

MCP cloud

Op het web sinds 1998

f4stf0rw4rd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:03:
Toch klopt dit wel en ook weer niet. Aansluiten glasvezel staat los van het feit of je een abonnement neemt of niet. Hier hebben ze recent ook (vrijwel) alle woningen aangesloten op glasvezel. Feit is wel dat je reggefiber toestemming moet geven om je woning aan te sluiten. Dat wil zeggen; een glaskabeltje je huis in laten blazen en het plaatsen van dummy's waar later het echte modem kan worden aangesloten. Maak je geen gebruik van dit collectieve aansluiten, en je wilt op een later moment toch glasvezel in je huis, rekenen ze daar inderdaad flinke kosten voor.
Lijkt mij ook logisch, omdat het voor een reggefiber veel voordeliger is om alles in 1 keer te doen, dan later apart nog een keer voor 1 woning te komen.
Ja en nee, stel de oude bewoner verhuist en hij wilde toen geen aansluiting/dummy dan kan jij (Nieuwe bewoner) mooi dokken :+

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:52
1) Als de 30% is gehaald, dan wordt iedereen kostenloos aangesloten (als je toestemming geeft voor toegang tot je huis). Probleem is alleen dat als iedereen dat weet, dan zal iedereen wachten met een abonnement te nemen in voorinschrijving en komt die 30% er nooit. En dan wordt er dus helemaal niet aangelegd. Zie Veendam en bijv. Castricum.
Beetje kip en ei zeg maar.

2) Als jij er dan eindelijk wordt aangelegd maar jij geeft geen toestemming voor toegang tot jouw huis, dan wordt jouw kabel in de stoep op rol klaargelegd. Wil jij (of de volgende bewoners) dan later alsnog een aansluiting dan kan dat in ieder geval alleen maar door het nemen van een abonnement, en Reggefiber heeft dan het recht om een bedrag te vragen voor het alsnog binnenbrengen van de kabel. Als zij dat doen, dan is dat bij jouw provider, die dan weer de keuze heeft om het door te berekenen of niet.

Praktijk is echter dat de concurrentie op de markt nog zo groot is dat er nog geen "achteraf" kosten worden gevraagd in dat soort gevallen. Immers: er staat wel een abonnement tegenover en dat levert weer geld op, ook voor Reggefiber.

Dus ook in Deventer hoef je geen 250 euro of 350 euro te betalen voor een aansluiting achteraf, mits je maar een abonnement neemt bij die nieuwe aansluiting.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:48

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

SmoothTweaker schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:56:
En mocht je de glasvezel niet in je woning laten afmonteren en dat ze hem in de geul laten liggen, dan 9 van de 10 keer draagt de ISP waar je het abonnement afsluit voor de kosten op om je toch over de drempel te halen
Dat is zeer zeker niet het geval. Als je ervoor kiest de kabel niet direct tot in de woning te laten binnen komen, dan kun je zelf opdraaien voor de aansluitkosten als de kabel op een later tijdstipt alsnog naar binnen gebracht moet worden. Die €250 kan prima kloppen.

Wanneer jij nog geen glasvezel tot in de woning hebt liggen dan zal een glasvezel provider gewoon niet bij jou kunnen leveren. Zij hebben geen verplichting om de kabel tot in de woning aan te leggen. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:14

lasharor

7 december 2004

Een regiomanager van een glasvezel provider vertelde mij dat het totale kosten plaatje zo rond de 500 euro is om die glasvezel verbinding bij je thuis aan te sluiten nadat de mannen van reggefiber weer zijn vertrokken. De helft hiervan zou standaard door de provider worden vergoed waarna de rest dus door de consument zelf betaald moet worden.

Het kan dus zijn dat dit bedrag bij andere providers hoger of lager uitvalt, bij die glasvezel wordt er zo ver ik weet ook uitgegaan van een 250 euro. Ik weet natuurlijk niet of dit in de toekomst ook verrekend zal worden.

Door2Door weet vaak wel enorme lul verhalen op te hangen maar deze jongen heeft natuurlijk gelijk afhankelijk van de situatie. In de meeste gemeentes is het geval dat, zoals in dit topic ook al vermeld wordt, reggefiber kostenloos voor het hele dekkingsgebied de glasvezel aanlegt tot in het huis. In andere gemeentes gebeurt dit tot aan de stoep bij mensen die geen abbo afnemen. Verstandig dus om even bij je plaatselijke reggefiber winkel langs te gaan om daar informatie in te winnen.

Mocht dan toch aanleg tot in het huis niet kostenloos zijn dan kan je nog altijd nu al een contract afsluiten en het pas in laten gaan op het moment dat je huidige contract afloopt. Dan hoef je in ieder geval die aansluit kosten niet te betalen.

• Barre73
Die regiomanager van die glasvezelprovider praat p**p.. Vergeet niet dat dat ook een verkoper is. Weliswaar wat hoger in functie maar toch..
Ik weet toevallig exact wat het Reggefiber kost om dat alsnog te laten doen en dat is geen 500 euro. Ook geen 250 trouwens. Daar zijn met de aannemer gewoon vaste prijzen voor afgesproken. Nogmaals: als de kabel bij je in de stoep ligt voor je huis. Er zijn altijd aparte gevallen die extra geld kosten en dan worden het individuele afwegingen.

Verder is het tot nu toe nog steeds zo dat bij ELK Reggefiber project alle huizen worden aangesloten tot in huis, ook de mensen zonder abbo. Behalve diegenen die geen toestemming willen geven.

Wat de KPN verkoper heeft bewaard is in ieder geval absolute onzin en helaas gebeurt het nog steeds teveel om alleen maar hun targets te scoren.

Wel raad ik gewoon iedereen aan om een abonnement af te nemen in vraagbundelingscampagne anders heb je kans dat die 30% helemaal niet gehaald wordt en heb je niks. En als ik Wisper zie dan helemaal. Die staan volkomen los van KPN en nemen hun TV signalen af van een compleet andere partij.

Overigens kan het maar zo nog 9 maanden vanaf nu duren voordat het werkelijk bij jou in huis zit en actief kan zijn. Zo lang zit je toch niet meer vast aan je kabelboer hoop ik?

• thefxr
Barre73 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:51:
Die regiomanager van die glasvezelprovider praat p**p.. Vergeet niet dat dat ook een verkoper is. Weliswaar wat hoger in functie maar toch..
Ik weet toevallig exact wat het Reggefiber kost om dat alsnog te laten doen en dat is geen 500 euro. Ook geen 250 trouwens. Daar zijn met de aannemer gewoon vaste prijzen voor afgesproken. Nogmaals: als de kabel bij je in de stoep ligt voor je huis. Er zijn altijd aparte gevallen die extra geld kosten en dan worden het individuele afwegingen.

Verder is het tot nu toe nog steeds zo dat bij ELK Reggefiber project alle huizen worden aangesloten tot in huis, ook de mensen zonder abbo. Behalve diegenen die geen toestemming willen geven.

Wat de KPN verkoper heeft bewaard is in ieder geval absolute onzin en helaas gebeurt het nog steeds teveel om alleen maar hun targets te scoren.

Wel raad ik gewoon iedereen aan om een abonnement af te nemen in vraagbundelingscampagne anders heb je kans dat die 30% helemaal niet gehaald wordt en heb je niks. En als ik Wisper zie dan helemaal. Die staan volkomen los van KPN en nemen hun TV signalen af van een compleet andere partij.

Overigens kan het maar zo nog 9 maanden vanaf nu duren voordat het werkelijk bij jou in huis zit en actief kan zijn. Zo lang zit je toch niet meer vast aan je kabelboer hoop ik?
toon volledige bericht
Waarom zou ik een abo nemnen op een dienst die nog niet bestaat, voordat glasvezel er ligt kunnen de prijzen/snelheden bij de kabel zodanig verandert zijn dat overstappen niet meer loont!!

• Barre73
@thefxr: Ik had het niet tegen jou. Uit je vorige post maakte ik al op dat dat weinig zin had. Die spam in je brievenbus kan je gewoon bij het oud papier gooien.

Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan je druk maken over de marketingcampagen van Reggefiber.

• thefxr
Barre73 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:35:
@thefxr: Ik had het niet tegen jou. Uit je vorige post maakte ik al op dat dat weinig zin had. Die spam in je brievenbus kan je gewoon bij het oud papier gooien.

Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan je druk maken over de marketingcampagen van Reggefiber.
j
ooooh en dat bepaal jij voor mij?

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:41
thefxr schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:37:
[...]
j
ooooh en dat bepaal jij voor mij?
Wie begon hier met klagen over "spam in de brievenbus" O ja! Dat was jij :+ Maar blijf vooral bij je adsl verbindingen. Ik had het wel geweten als ik 500/500 kon nemen!

[ Voor 16% gewijzigd door White_Collar op 06-09-2012 23:42 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Barre73
Voor 100/100 die ik de kabelboer ook de deur wel uit hoor. Ook al zou dat pas over een jaar komen.

Glasvezel tot in huis is de toekomst en de kabelboeren weten het net zo goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Barre73 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:51:
[...] Wel raad ik gewoon iedereen aan om een abonnement af te nemen in vraagbundelingscampagne anders heb je kans dat die 30% helemaal niet gehaald wordt en heb je niks. [...]
Is dat tegenwoordig anders? Bij mij in Veenendaal was het dacht ik een intentie die je aangaf. Als 30% aangaf het te willen zou het worden aangelegd waarna je dan nog extra akkoord moest gaan. Je zat iig niet vast aan een abonnement als je aangaf het te willen. Was dat het geval geweest was het hier helemaal nooit aangelegd. Het was zo al moeilijk zat om de helft van de stad mee te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Veenendaal (en andere plaatsen) zijn aangelegd zonder van te voren de interesse formeel vast te leggen. Het gevolg is dat er nu relatief weinig mensen gebruik van maken dus het kost Reggefiber veel langer om terug te verdienen.
Sinds ruim anderhalf jaar zijn het dus echte vraagbundelingen. Iedereen die interesse heeft moet ook echt een abonnement afsluiten. Als dan de 30% gehaald wordt, dan wordt het aangelegd en ben je gebonden aan dat abonnement. Wordt het niet gehaald dan vervallen je verplichtingen.
Hierdoor kan Reggefiber beter investeren (lees: de aandeelhouders en banken) omdat men in ieder geval weet dat vanaf de start van de activaties er in ieder geval voor 30% van de aansluitingen lijnhuur wordt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
White_Collar schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:41:
[...]

Wie begon hier met klagen over "spam in de brievenbus" O ja! Dat was jij :+ Maar blijf vooral bij je adsl verbindingen. Ik had het wel geweten als ik 500/500 kon nemen!
1) foutieve aaname dat ik ADSL heb, gewoon kabel van ziggo
2) jij hebt niks aan de 500/500, dat gebruik je toch niet. het is meer patserigheid op verjaardagen en dergelijke, hetzelfde als iemand die de grootste, auto, tv, huis heeft.
3) het gaat mij erom, dat alle voordeel voor de verkopende partij is, als ik een contract afsluit halen ze het door de schredder heen, omdat de 30% niet gehaald is of ik zit er aan vast met de prijzen/abo's van nu. terwijl er pas over 1,5 jaar geleverd wordt in die tijd kan er veel veranderen.
4) voor mensen die alleen ADSL kunnen krijgen en geen kabel, is glasvezel een mooie oplossing.
Pagina: 1