Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Server 2008 R2 shares disconnected of vermist op Win 7 pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een klant een aardig probleem waar ik even niet uit kom.

Sinds de vervanging van PC's voor Windows 7 missen bij alle gebruikers, soms een aantal server drive mappings. Dit gebeurde niet met Windows XP en op de enige Windows XP pc die hier nog staat gaat ook alles prima.

Ik ga hier zoveel mogelijk info neer plempen, want ik heb zelf nog geen link kunnen maken...

- De pc's zijn allemaal identiek met een identiek Win 7 Pro 32 bit image erop. Het zijn Dell Optiplex 390 pc's met netgear NIC's erin.

- De firewall staat overal uit en antivirus is Sophos (zonder firewall).

- De ontbrekende disks linken allemaal naar 2 servers, een 2003 en een 2008 R2. Soms werken er een aantal wel maar ontbreken er een paar, soms allemaal niet, soms allemaal wel.

- Het probleem lijkt dus gerelateerd te zijn aan Windows 7 of de pc zelf.

- Kijkend naar het login script en de eventlog op de server en de pc's lijkt het een timing probleem. De netwerkkaart is een seconde offline tijdens het inloggen.

- Een ander storend probleem is dat alle disks al Disconnected tevoorschijn komen, als ze uberhaupt tevoorschijn komen. Bij het klikken op de disk, wordt ie meteen online en werkt alles prima. Dit zou kunnen komen doordat de netwerkkaart even offline is bij het inloggen?

Ik heb met pauzes, etc in het login script gewerkt, een hotfix en regfix van MS geprobeerd die de time-out van shares verlengt, de NIC driver geupdate, alle Dell software verwijderd, etc...
Ik heb ook de mappings via een GPO geprobeert te doen, maar hetzelfde gebeurt.

Ik zit een beetje vast...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 07:12 ]

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Je kunt een netwerkwachttijd in GPO instellen.
Heb je ook al geprobeerd om SMB 2.0 uit te schakelen?

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Waarom maak je voor de win7 pc's geen policy en maak je daar de netwerkshare in?

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11 23:06
Trommelrem schreef op woensdag 05 september 2012 @ 08:03:
Je kunt een netwerkwachttijd in GPO instellen.
Heb je ook al geprobeerd om SMB 2.0 uit te schakelen?
"Always wait for network to logon" of iets in die trand. En inderdaad mappings in policy, neem aan dat dit vaste mappings zijn zoals home directory en algemene data schijf?

Verwijderd

Topicstarter
barry457 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 08:09:
Waarom maak je voor de win7 pc's geen policy en maak je daar de netwerkshare in?
geprobeerd en precies hetzelfde problem

Always wait for network to logon heb ik ook geprobeerd. SMB 2.0 uitschakelen heb ik nog niet gedaan, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 14:46 ]

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
Mappen met GPO preferences en vinkje "reconnect" aan zetten.

random image van google:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ULrU8.jpg

enige verschil met dit plaatje: show all drives aanvinken, en show this drive (label is niet nodig)

[ Voor 66% gewijzigd door Razwer op 05-09-2012 16:43 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Kun je, als de mapping niet tevoorschijn komt, wel de share bereiken onder die username?
Staan er in het event-log foutmeldingen? (zowel server als client).

En hoe worden de disks gemapt? Via kix-script? wat gebeurt er bij handmatig mappen? En mappen via GPO?

iRacing Profiel

Pagina: 1