[Excel] Formulier automatisch invullen vanaf andere tabblad*

Pagina: 1
Acties:
  • 37.311 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Beste Tweakers,

weten jullie misschien of het (technisch) mogelijk is om zeg maar een formulier in te laten vullen met gegevens die op een ander tabblad staan? (Dus wel 1 project .xls bestand maar deze heeft 2 tabbladen. 1 tabblad is een soort formulier en de ander een soort database (als je dat zo mag noemen....)

Ik ben niet thuis in Excel en ik wil dit graag realiseren voor een vriend van mij.

Ik heb het .xlsx? bestand toegevoegd dus daar kunnen jullie naar kijken.

http://www.sendspace.com/file/khi8z6 (Dat mag toch wel hoop ik? Uploaden naar Sendspace e.d. bedoel ik)

Ik moet dus van het 1ste tabblad bijv. rij 3 de gegevens automatisch in het 2e tabblad (de formulier zeg maar) in laten vullen.

Het idee is dat de eerste tabblad wel dus meerdere rijen krijgt. (Dus ingevulde gegevens moeten bewaard blijven) maar ALLEEN de laatste toegevoegde rij (met de bijbehorende gegevens natuurlijk) moeten getoond worden in het formulier (tabblad 2).

Misschien weet iemand hoe dit moet? Ik weet echt niet hoe dat werkt met relatieve functies en weet ik veel wat allemaal. Relatieve functies? Weet niet eens of dat woord 'bestaat/ hoort' bij Excel.

Het is allemaal te abstract voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Jup, dat kan voor zover ik weet met VLOOKUP. Zie http://stackoverflow.com/...from-one-sheet-to-another voor meer informatie.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Niet online
Bedankt. Ik denk dat dit idd. is wat ik bedoel.

Maar weet u misschien hoe dit te realiseren in het betreffende document dat ik heb ge-upload?

De 'tabbladen' die ik noem zijn idd. sheets. Dus dat klopt wel wat ze op die website vertellen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ga natuurlijk jouw document niet openen (kans op virussen en zo), maar waar loop je tegenaan bij het volgen van de stappen zoals in die post aangeboden oplossing?

Houd er trouwens rekening mee dat je in het Nederlands de Nederlandse vertalingen moet gebruiken (VLOOKUP is bijvoorbeeld VERT.ZOEKEN).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-06 20:37

NielsNL

DigiCow

Probeer deze eens:
code:
1
=OFFSET(A1,COUNT(A1:A50)-1,0)
Vul in kolom A een aantal waarden in, en zet deze code in een willekeurige cel (niet kolom A).
Hij telt het aantal ingevulde regels in kolom A, en stapt dat aantal regels -1, vanaf A1 naar beneden.
Om een ander tabblad te gebruiken iets van Sheet2!A1 invullen.
Count() telt alleen nummers, als er ook tekst in de cellen komt te staan counta() gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door NielsNL op 05-09-2012 05:11 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Verboden om bestanden te uploaden en delen is het natuurlijk niet (afhankelijk van de (c) dan :+ ), maar zoals je hierboven ziet nodigt dat niet uit tot meedenken. Wegens inderdaad malware, maar ook omdat het ons meer moeite kost om te openen dan het jou kost om even over te typen en omdat dat bestand over een jaar niet meer bestaat zodat het topic nutteloos wordt. Allemaal redenen om selectief te quoten en niet een sheet online te dumpen en daarbij te suggereren: "hier, los ff op".
Het idee van GoT is natuurlijk niet dat we de hele sheet voor je gaan maken ;)

Dus: geef even in het topic de relevante voorbeelddata en codes. Waar loop je vast na de vele tips in dit topic (en de nog meer tips als je in F1, GoTsearch en Google wat voorbeelden van vlookup / vert.zoeken langsloopt). Je zult heel wat redelijk uitgeschreven voorbeelden zijn tegengekomen. Wat is je huidige eigen set formules?

offtopic:
Ik zet nog even [Excel] in de topictitel.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 05-09-2012 09:33 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Niet online
Bedankt iedereen,

maar ik ga even een cursus Excel formulier maken volgen dan kom ik terug. Want ik snap helemaal niks van Excel. hahaha. Moet ik bijv. de structuur zo zijn of zo?

Naam: XXXX Naam: XXXX
Adres: XXXX Adres: XXXX
Postcode: XXXX Postcode: XXXX
Plaats: XXXX Plaats: XXXX

Want nu is het zo:
Rij 2: Naam - Adres - Postcode - Plaats
Rij 3: XXXX XXXX XXXX XXXX

Dus geen formules niks. Wat ik wel kan is dit: =Administratie!B3 (Dus van sheet 'Bon' 'pakt' hij de inhoud van cel B3 (wat in sheet Administratie staat). Verder weet ik het niet. Dus ga nu maar eerst een makkelijke cursus ofzo zoeken. Haha.

Sorry jongens. Maar bedankt. Nu heb ik in ieder geval een term waar ik op moet zoeken dus: VLOOKUP/ Vert. zoeken.

In het document stond ook al een formule maar die snap ik al niet. haha. Namelijk deze: =INDEX(Administratie!A1:R75;$B$8;4) Maar er staat gewoon ''0''. $ moet ik ook uitzoeken wat dat precies inhoudt.

Sorry voor het verspillen van jullie tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Hey, als we hebben bereikt dat je de heel belangrijke basis leert dan was het geen verspilde tijd :*
Een functie als index() snappen (o.b.v. bijv uitleg hier of de uitleg onder F1) gaat dan veel beter. En als je die basis niet hebt zou ik je sowieso afraden het te proberen te maken/aanpassen. Dus je kiest nu de juiste volgorde. Mocht je tzt toch nog vastlopen in je eigen code dan weet je ons te vinden ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-06 20:37

NielsNL

DigiCow

Ik heb je bestand even geopend, en die werkt prima. Vul op je 'Bon' sheet in cel B8 (transactienummer) maar eens 3 in. Dan wordt alles ingevuld, er staat nu 9, en regel 9 op 'Administratie' is leeg.

[ Voor 7% gewijzigd door NielsNL op 06-09-2012 15:43 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Niet online
@NielsNL: Ohwww....ik zie het. hahahaha. Ja, ik heb die Excel bestand zo aangereikt gekregen dus ik wist dat niet. Ja, dus i.p.v. dat hij steeds de recentste 'record' automatisch moet pakken moet gewoon de 'rij' ingevuld worden dus. haha..oke. Wel raar hé? Want onder transactienummer in sheet Bon is geen ene 'code o.i.d.' te bekennen. Dus Excel is superslim. Kunstmatige Intelligentie? Hahaha. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RANDOMnl
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-07-2021
Beste allemaal!

Nou heb ik hierover ook een vraag welke duidelijker word als ik hem in de juiste context zet... Namelijk ;

Op mijn werk administreren we alles met handelingscodes, deze overzichten worden inzichtelijk gemaakt en wanneer een klus gepland staat in juni 2021, is de handelingscode 621. juli 2021 is 721, augustus 2021 821 etc etc..

Nou moet ik handmatig alle codes invoeren en zou het mij ZOVEEL werk schelen als Excel automatisch de regels herkent en sorteert in een ander tabblad. Nou wil ik dan ook dat Excel indien mogelijk info die ernaast staat ook meeneemt in het andere tabblad..

Ik hoop dat m`n verhaal zo duidelijk genoeg is en er iemand is die de kennis in huis heeft!

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Excel - Automatisch sorteren, hoe?!?

Het is niet netjes om je vraag op meer dan 1 plaats te “spammen” dus ik sluit hier wel :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.