OCZ Vertex 2 Raid 0 Red Light (RLOD?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Nou ik heb sinds vanavond problemen met mijn computer, ik had geen idee waar dit aan lag hij liep vast en liep vast... kan alleen de muis nog bewegen en kreeg een zwart scherm.

Bij toeval keek ik in de kast en ja hoor elke keer als hij crashte gaf een van de 60GB schrijven een Red en green light waarbij de rode niet hoort, help wat kan ik hier aan doen (clean instal is naar mijn mening geen oplossing!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Falende Vertex 2...
Dat is jammer genoeg GEEN onbekend verhaal, eerder een heel bekend verhaal.
De rode LED beaamd het verhaal nog meer...

Wat kun je doen...
Drive een nachtje afkoppelen en laten rusten
Maar beste optie is nog een secure erase, maar dat is byebye tegen je data dan...

En hopen dat dat ding niet in volle panic mode gaat binnenkort (dus zo goed als dood)

Helpt dit niet of geen zin eraan, dan RMA

[ Voor 22% gewijzigd door Swordlord op 04-09-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Dit is dan een flinke fout van OCZ, mocht ik dit niet opgelost krijgen weet ik wat er op zit en dat is geld terug krijgen of een volledig nieuw exemplaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:22
Ik zou niet voor een nieuw exemplaar gaan, dat is wachten tot ie weer hetzelfde gaat doen. Vraag je geld terug en pak een Samsung 830 of Crucial M4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

CristianSchriev schreef op woensdag 05 september 2012 @ 00:04:
Dit is dan een flinke fout van OCZ, mocht ik dit niet opgelost krijgen weet ik wat er op zit en dat is geld terug krijgen of een volledig nieuw exemplaar..
Beter dat je de SSD laat inruilen tegen een Crucial M4 of een Samsung 830. Die deugen tenminste...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Echt heel triest, dacht dat deze dingen wel deugde en voor 105€ per stuk dat ik ze een tijd terug kocht! wat erg eigenlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als ik mede deze opmerking zo lees "Clean instal is naar mijn mening geen oplossing!", dan heb je afhankelijk van hoelang je beide SSD's al in het bezit hebt 3 cruciale fouten gemaakt. ;)

1. Als je de Vertex 2's nog geen half jaar hebt, dan heb je niet goed vooronderzoek gedaan, want dan had je een Crucial M4 of Samsung 830 gekocht.
2. RAID0 met SSD's heeft eigenlijk in 9 van de 10 gevallen geen enkel nut, één grote SSD is een veel beter alternatief.
3. RAID0 draaien en schijnbaar geen backup maken.

Wat je nu kunt doen, als je de SSD's nog niet zolang in het bezit hebt, proberen beide SSD's in te ruilen voor een ander merk. Het liefst één grote SSD in plaats van twee in RAID0, met name omdat je in RAID0 geen TRIM functie hebt, daarnaast is een RAID0 set alleen maar zinvol als je werkt met vluchtige data welke makkelijk te reproduceren is en hoge constante doorvoer snelheden nodig is. Voor de meeste personen is dit geheel niet van toepassing of je moet continue GB bestanden heen en weer willen kopiëren. :)

De kracht van een SSD zit in de lage toegangstijden en niet in een hoge doorvoersnelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 05-09-2012 00:48 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
_Dune_ schreef op woensdag 05 september 2012 @ 00:37:
Als ik mede deze opmerking zo lees "Clean instal is naar mijn mening geen oplossing!", dan heb je afhankelijk van hoelang je beide SSD's al in het bezit hebt 3 cruciale fouten gemaakt. ;)

1. Als je de Vertex 2's nog geen half jaar hebt, dan heb je niet goed vooronderzoek gedaan, want dan had je een Crucial M4 of Samsung 830 gekocht.
2. RAID0 met SSD's heeft eigenlijk in 9 van de 10 gevallen geen enkel nu, één grote SSD is een veel beter alternatief.
3. RAID0 draaien en schijnbaar geen backup maken.

Wat je nu kunt doen, als je de SSD's nog niet zolang in het bezit hebt, proberen beide SSD's in te ruilen voor een ander merk. Het liefst één grote SSD in plaats van twee in RAID0, met name omdat je in RAID0 geen TRIM functie hebt, daarnaast is een RAID0 set alleen maar zinvol als je werkt met vluchtige data welke makkelijk te reproduceren is en hoge constante doorvoer snelheden nodig is. Voor de meeste personen is dit geheel niet van toepassing of je moet continue GB bestanden heen en weer willen kopiëren. :)

De kracht van een SSD zit in de lage toegangstijden en niet in een hoge doorvoersnelheid.
Nee helaas heb de SSD's al een veel langere tijd in mijn bezit en anders was ik inderdaad voor een andere gegaan, ook had ik toen al een veel grotere willen hebben dit liet mijn budget niet toe. Verder staat er niet heel veel nuttige data op de SSD's paar foto's en dergelijke die ik zo snel even kan opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Oke wat doe ik nu, ik heb al contact opgenomen met mycom, hun zeiden dat er 5 jaar garantie op de ssds zitten, en dat ik met ocz contact op moest nemen. Dt heb ik nu gedaan met de vraag naar een complete terugbetaling of nieuwe ssds alle bij!

Nu heb ik via mijn win7 disk alles geladen en probeer ik daar een disk repair hij merkt dat er iets mis mee is dus dit probeert hij op te lossen.. Als dat niet werkt gaat er clean windows op of echt alles van de schrijf af al is dit niet goed voor de ssd las ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

CristianSchriev schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:16:
of echt alles van de schijf af al is dit niet goed voor de ssd las ik...
Graag een bron voor die uitspraak ;)
Want dat is klinkklare onzin :P

Bij een fatsoenlijke secure erase, wordt de drive in principe terug gezet naar factory default.
Je stuurt gewoon een commando naar de drive dan, ga jezelf opruimen naar 0 staat.

Dit is juist heel goed voor de SSD, want de geheugencellen worden helemaal leeg gemaakt, ook de mapping en translation tables worden volledig schoongemaakt. Rare trekjes en foutjes worden dan dus rechtgetrokken en begin je met een schone SSD.

Het is niet de magische oplossing voor alle problemen, maar het wilt vaker wel helpen.

[ Voor 56% gewijzigd door Swordlord op 05-09-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Ik las het snel op internet dat dit de levensduur naar beneden bracht.. nu heb ik vandaag een lange tijd gebeld met uiteindelijk mycom service punt. Ik mocht direct een mail sturen voor een retour brief. Dan kreeg ik een nieuwe vertrex 3 60gb ik zat er mee in de maag dat mijn raid het dan niet goed mocht doen vriendelijk gevraagd verder en kan bijde terug sturen voor 2 nieuwe! Wat vinden jullie hier van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:13
Ik zeg: doen! Heel goede service van MyCom, als je het mij vraagt.

OCZ Vertex serie 3 heeft in elk geval minder issues dan de serie 2, maar als je ze zou kunnen omruilen voor 2x Crucial M4/Samsung 830's, dan is dat zelfs nog mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

CristianSchriev schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:53:
Ik las het snel op internet dat dit de levensduur naar beneden bracht..
Misschien is het verstandig om je eens iets beter te verdiepen in het fenomeen SSD?
Nu heb ik vandaag een lange tijd gebeld met uiteindelijk mycom service punt. Ik mocht direct een mail sturen voor een retour brief. Dan kreeg ik een nieuwe vertrex 3 60gb ik zat er mee in de maag dat mijn raid het dan niet goed mocht doen vriendelijk gevraagd verder en kan bijde terug sturen voor 2 nieuwe! Wat vinden jullie hier van
Beter dan wat Mycom in eerste instantie aangaf, doorverwijzen naar OCZ, garantie afhandelingen blijven (wettelijk gezien) altijd de verantwoording van de leverancier, in dit geval Mycom. Daar kan eigenlijk alleen in goed overleg vanaf geweken worden, maar als er vanaf geweken wordt blijft veelal de leverancier verantwoordelijk.

Wat de Vertex 3 betreft, het blijft een SSD voorzien van een Sandforce controller met de firmware van OCZ en daardoor bedrijfsonzeker, OCZ heeft het op dit gebied gewoon behoor laten liggen. De Vertex 2 en 3 SSD's zou ik dan ook iedereen afraden en al helemaal om deze SSD's in een RAID0 set te gebruiken.

Zoals eerder gezegd zijn de Samsung 830 en Crucial M4 beter, maar als het een OCZ zou moeten zijn dan zou je ook kunnen aansturen op een Vertex 4, deze heeft zich nog niet echt kunnen bewijzen, maar is wel voorzien van een andere controller.

Goed naslagwerk is hier te vinden: Het grote SSD topic ~ Deel 9

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
_Dune_ schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:13:
[...]

Misschien is het verstandig om je eens iets beter te verdiepen in het fenomeen SSD?

[...]

Beter dan wat Mycom in eerste instantie aangaf, doorverwijzen naar OCZ, garantie afhandelingen blijven (wettelijk gezien) altijd de verantwoording van de leverancier, in dit geval Mycom. Daar kan eigenlijk alleen in goed overleg vanaf geweken worden, maar als er vanaf geweken wordt blijft veelal de leverancier verantwoordelijk.

Wat de Vertex 3 betreft, het blijft een SSD voorzien van een Sandforce controller met de firmware van OCZ en daardoor bedrijfsonzeker, OCZ heeft het op dit gebied gewoon behoor laten liggen. De Vertex 2 en 3 SSD's zou ik dan ook iedereen afraden en al helemaal om deze SSD's in een RAID0 set te gebruiken.

Zoals eerder gezegd zijn de Samsung 830 en Crucial M4 beter, maar als het een OCZ zou moeten zijn dan zou je ook kunnen aansturen op een Vertex 4, deze heeft zich nog niet echt kunnen bewijzen, maar is wel voorzien van een andere controller.

Goed naslagwerk is hier te vinden: Het grote SSD topic ~ Deel 9
Ik lees het toevallig ook alleen maar op het forum van OCZ ergens.. Dat wilt inderdaad niet zeggen dat het ook zo is! Ik kijk even hoe het verder loopt morgen stuur ik mijn modellen in ieder geval terug en dan ontvang ik hopelijk binnen een tijdje de Vertex 3's.

Na al jullie slechte reacties wil ik hier nu ook van af en verkoop ik ze misschien door aan iemand anders (ik kijk nog even) het werd toch tijd voor een update aangezien 110-120GB echt te weinig is eigenlijk en ik het vertrouwen in RAID 0 verloren ben. Ik wil dan uiteindelijk voor een Samsung of Crucial gaan als deze stukken beter zijn ik ga me er even in verdiepen. Ze zullen bijde doen wat ze moeten doen en dat is snel zijn! :)

Als ik zie dat de prijzen zo gedaald zijn (70euro voor 60GB 100-110 voor 120) onder de 200 voor 240-256GB! Dat scheelt zo belachelijk veel, ik heb 210Euro betaald voor die 2, helaas een slechte keuze geweest (kan gebeuren)

En als laatste bedank ik iedereen toch even voor alle hulp/feedback!!
Pagina: 1