Toon posts:

Bureaublad: letters verdwenen en geen programma kunnen op...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de laptop Samsung R730 met windows 7. Het probleem is dat bij het opstarten (ook in veilige modus) alleen de pictogrammen in beeld komen. Zelf kan ik niet eens programma's openen. Hoe kan ik het systeem herstellen?

Het probleem doet zich nu enkele dagen voor, een dag of 5.
Wat werkt wel en wat werkt niet?
Hij start bij het normaal opstarten gewoon op en de iconen van het bureaublad verschijnen. De iconen zijn niet betiteld. Ik kan geen applicaties openen, startmenu openen en rechter muisknop op bureaublad geeft ook geen resultaat. Het opstarten van AVG (dit is mijn moeder haar laptop, zelf gebruik ik een andere antivirus-programma) is het enige wat ik kan openen. Heb deze ook laten draaien en hier komt uit dat hij niets heeft gevonden.

Wat ik dus al gedaan heb: Naar configuratiescherm gaan om het systeem te herstellen: werkt niet want ik kan niet eens bij het configuratiescherm komen. Uit- en aanzetten. In veilige modus opstarten (ook via f8)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Systeemherstel starten via het F8 menu en het kiezen, ipv Veilige modus?
Heb je zelf al wat geprobeerd, zoals Taakbeheer starten via de bekende sneltoetsen en dan via Nieuwe Taak > explorer.exe je taakbalk terug krijgen?

Je toont niet veel inzet en vooronderzoek. Je bent niet de eerste met dit 'probleem', er is genoeg op het web te vinden over je symptomen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt misschien ben ik wat te summier geweest in mijn informatievoorziening. De bekende sneltoetsen, snelstart (kan niet worden gestart) en de veilige modus met f8 werkt ook niet. Ik heb wel degelijk vooronderzoek gedaan naar soortgelijke problemen maar ben niet iets tegen gekomen wat ik kon gebruiken (anti-mallware programmas en dergelijke laten lopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Allereerst...welkom op GoT!

Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen. Ik mis bijvoorbeeld nog sinds wanneer het probleem bestaat, etc...

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank! En excuses voor mijn onwetendheid! Ik zal in de toekomst mij beter informeren. Ik ga zoveel mogelijk informatie delen maar dat wordt naar alle waarschijnlijk morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:24:
Hartelijk dank! En excuses voor mijn onwetendheid! Ik zal in de toekomst mij beter informeren. Ik ga zoveel mogelijk informatie delen maar dat wordt naar alle waarschijnlijk morgen!
Geen probleem...we zien de informatie wel komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:03:
Systeemherstel starten via het F8 menu en het kiezen, ipv Veilige modus?
Heb je zelf al wat geprobeerd, zoals Taakbeheer starten via de bekende sneltoetsen en dan via Nieuwe Taak > explorer.exe je taakbalk terug krijgen?

Je toont niet veel inzet en vooronderzoek. Je bent niet de eerste met dit 'probleem', er is genoeg op het web te vinden over je symptomen.
Ik kan niet veel vinden over mijn symptomen. Of ik gebruik niet te juiste tags..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

avira heeft een rescue cd welke alle bestanden van het systeem scant nog voordat windows draait. Probeer dit eens een keer wellicht loopt er een virus rond in je pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:52:
[...]

Ik kan niet veel vinden over mijn symptomen. Of ik gebruik niet te juiste tags..
https://www.google.nl/sea...utf-8&oe=utf-8&redir_esc= moet je toch wel wat geven lijkt mij.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Is er niet toevallig een of andere grappenmaker op de PC geweest die de bureaublad achtergrond heeft veranderd naar een printscreen van alle iconen en de rechter muisknop heeft uitgeschakeld?
Pagina: 1