Toon posts:

olie koeling

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het klink misschien heel gek maar als je big tower pakt met hadees,cdroms,voeding en diskdrives boven in het moederboard onderin je kit vervolgens heel je kast waterdicht tot op de hoogte van de proc vervolgens laat je je bigtower vol met systhetishe olie lopen dat koelt als een idioot en het gelijd niet je koelt dan ook gelijk je 3d kaart etc.

misschien een idee voor een echte overklok
freak .....

Ps wel eerst alle componenten plaatsen ander word het rommellig

Verwijderd

hmmz

daar zeg je wat maar er zit veel meer in je kast wat als de olie tussen je HD komt er zal wel aanged8 zijn hoor

maar ik denk niet dat het gaat

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik heb wel eens een foto gezien van een gast die zijn kast vol mineraalolie had laten lopen.. zag er wel cool uit,... maar ik zou me er zelf nooit aan wagen !!
stel je voor wat er gebeurd als je hd niet

"water" dicht is !! of andere shit.. krijg je corrosie..

of je wilt je videokaart vervangen lekkere vette troep krijg je dan !

Mijn advies.. NIET DOEN ! maarja.. ik luister ook nooit heh :P

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
ik zei toch niet je hd ed in de olie maar aleen de hardware zonder bewegende delen dus fannetjes overal vanaf slopen heb je dan toch niet meer nodig tegen de tijd dat je je vga laat vervangen dan doe je er ook weer nieuwe olie in

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Fannetje eraf, schroef erop.....

Het zou inderdaad kunnen. Ik kan zo direct geen onoverkomenlijke bewaren noemen, maar er is toch iets in mij wat me tegenhoudt. Wellicht de lage soortelijke warmte van olie, of de kleffe boel die het geeft.

Verwijderd

het probleem is dat die olie zeer goed koelt dus snel warm wordt en die olie is niet aan het circuleren te krijgen tenzij je er een grote pomp opzet en dan kan je net zo goed een ijskast neerzetten, een fan blijft gewoon stilstaan in olie en als je hem dan toch aan het draaien krijgt beweegt er nix

Verwijderd

Topicstarter
misschien dat ik toch eens ga expirimenteren met mijn oude p233 in een big tower ik moet er aleen voor zorgen dat de olie in beweging blijft door middel van een electro motortje met een schroef er op in de olie (of ander koel vloeistof(mischien die van een auwto)) te hangen en het geheel zo in beweging to houden.

Verwijderd

Topicstarter
nog iets.
misschien is er iemand die mee wil denken over dit project
ik wou eerst iets proberen met een aquarium of zo en daar een oud mobotje in te hangen en temperatuur metertjes ED ik heb ook nog een oude p133 liggen die wrden ook al erg heet naar mijn weten

maar wel met aleen maar oude rommel (wel werkend uiteraard)

icq 38855649

Verwijderd

wellicht mobo+cpu+kaarten in teiltje met warmte geleidende, electrisch non geleidende vloeistof dompelen.
Dan een metale constructie in de vloeistof dompelen waar water doorheen loopt. zodat je die alsnog kan koelen. tevens rondpompen die "olie" zou wellicht best goed werken.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:10
NIET DOEN...

hier o in een computershop hebben ze het ook gedaan mainbord en kaarten ect in aquarium met die olie... je schiet er niks mee op olie wordt ook warm.... heeft geen nut cpu wou niet harder als met gewone luchtkoeling

Arnold www.overklokken.nl

Verwijderd

Topicstarter
hmm jammer misschien andere vloeistof
moet eens uitzoeken wat voor vloeistof

Verwijderd

gedistilleerd water heeft geen geleidingsweerstand. Veel goedkoper ! Pas op met roestvorming. Gedemineraliseerd water gaat nog beter. Het blijft natuurlijk wel een kliederboel. Het eenvoudigst gaat het toch met een Senfu koeler !

• schijndel
  • Laatst online: 03-09 15:11
tiethof: niet doen. door de auto-lyse / auto-ionisatie van water, geleidt water altijd een heel erg klein beetje. Ook kunnen er stoffen van je mobo oplossen en dan geleid je demi-water opeens wel.

Wat wel goed help bij het koelen van de olie: hang er een koelelement van kapotte airco in. Heb je olie van min een paar graden.

• php
  • Niet online

php

FC-7100 van 3M. Kost een berg, koelt een beetje. Niet geleidend, maar vervuilt heel snel, waardoor het wel gaat geleiden. Ongeveer 70,- per liter, uit mijn hoofd.

Verwijderd

was dat spul van 3m niet 1500 per liter?
hmmzzz, spiritus geleid vast wel. :) [en wat brandgevaarlijk en vluchtig. hehe nee, das geen goed idee. hmmzzz

je moet die olie natuurlijk wel koelen. dus laat er wat koperen buizen doorheenlopen, zodat je de hitte kan verplaatsen....

je zou natuurlijk ook het volgende kunnen doen;

Zorg dat er in je kast een airflow ontstaat die van voor beneden, naar boven achter loopt. zet aan beide uit einden een 220V fan. De lucht die je door je kast heen RAGT gewoon voor koelen.

Probleem is hoe koelen we die lucht. peltiers+radiator? ijskast??? ideeen welkom
ICQ 39053274 [ICQ van coyote, die paar replies boven]

Banshax (edited 17-05-2000).]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:00
Toch wel triest dat een flink deel van de posters hier niet begrijpt dat die olie (of andere vloeistof) ook warm wordt en dus ook gekoeld moet worden...

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 12:43

me1299

$ondertitel

Is er geen machine die je naast je kast kan zetten en die gewoon lucht van 1 graad er constant in pomp en wel gewoon weg kan?

Of zou dat weer extreem slecht zijn voor netwerkaarten enz.. ?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Topicstarter
je moet de olie in beweging houden en aan de oppervlakte koelen het voordeel van olie is dat je geen condens hebt .Dus je zou het in principe met een oud mini vriezertje en daarvan de radiator (maar moet wel klein genoeg zijn) tot ver beneden het vriespunt kunnen afkoelen Ik heb op mijn werk wel eens van dat soort dingen gezien om meet appaeratuur koel te houden was ook heel klein

Verwijderd

Topicstarter
PS het moet allemaal wel budget blijven dus het moet niks kosten ik kan bij de gemeente afval verzameling best wel wat rotzooi weg halen zoals systeemen enzo staan er zat.pas geleden nog een volledig werken amiga2000 gevonden met kleuren monitor....

Verwijderd

hmmzz dan ga ik ook eens kijken bij onze gemeente dump :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
coyote > werk je toevallig bij de gemeente.
als vuilnisman ofzo ? :P

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
NOT maar lijkt me wel leuk; Millieu ambtenaar hehe

ik kom er wel eens om oude rommel weg te gooien en dan neem ik gelijk weer wat mee heb ik er niks aan dan rot ik het weer weg.
simpel zo ook een 386 (amd) met hd tapestreamer diskdrive modem etc gevonden aleen een 3.5 dd kost al 45 piek

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eens nagedacht over de voor en nadelen maar er zijn meer nadelen dan voor delen..vette rommel ,lood zwaar,hoe vervang je een insteek kaart,ide kabels gaan nog wel eens loszitten,olie kruipt in spoeltjes ed etc. dus voor mijn part is dit project mislukt..

jammer

Verwijderd

Heel origineel id hoor maar het was een tijdje geleden op tweakers.net met foto.
Pagina: 1