Gimbal
Inleiding
Soms denk je, als ik een game zou programmeren, zou ik een space shooter maken. Soms denken meer mensen dat. Soms worden je gebeden verhoord en wordt de game zomaar gemaakt en gaat die bijna ongemerkt door. Ik kwam deze game zomaar tegen op http://www.indiegamesblog.com, en het was liefde op het eerste gezicht. Nu ben ik hier om mijn liefde te verkondigen en hoop ik meer mensen in deze game te krijgenWat is het?
Het is een Shoot 'em Up in de breedste zin van het woord. Namelijk, een multiplayer arena space shooter. De gameplay is 100% puur arcade Shmup, met een rigoreuze physics engine, en volledig configureerbare schepen. Ja, het allerbeste aan deze game is dat je je eigen vliegtuigen moet samenstellen. Denk hierbij aan Fraxy, alleen dit keer maak je niet de baas, maar je eigen schip. Helaas heb je wel een limiet hoeveel je op je schip kan plaatsen, maar dit is natuurlijk om "onverslaanbare" combinaties tegen te gaan.Je eigen schip maken vanaf het frame?!
Je eigen schip maken, en hiermee ten strijd trekken tegen de rest, is waar het in deze game om gaat. Dit is de absolute pracht aan dit spel. Je kunt daadwerkelijk elk type schip maken wat je kunt verzinnen.Of je nu voor het ultieme slagschip gaat met meer wapens en bepantsering als het meest moderne slagschip, of gepeperde bliksem met een zojuist jaarvoorraad cocaïne gesnoven, om bommen op mach 3 bij de buurman af te leveren, je kunt het bouwen. Je kunt ook een combinatie aangaan om te kijken of het werkt om jezelf met bepantsering met mach 3 door de buurman heen te sturen. Je kunt het zo gek niet verzinnen, of je kunt het bouwen.
De game na het bouwen
Je word de arena in "gewarpd" met je schip, om vervolgens de vijandelijke carrier(moederschip) te vernietigen. Niet dat dit zoveel word gedaan, want het is gewoon veel leuker om zoveel mogelijk tegenstanders aan gort te schieten. Verzin de gekste combinaties, en word uitgeschakeld door nog maffere combinaties.De andere reden dat dit niet gedaan word, is omdat het kinderlijk eenvoudig is. Op dit moment is het spel zeer onbekend, en zijn er weinig spelers online. Dit maakt het voor sommige types schepen eenvoudig om een carrier onder vuur te nemen, en voordat er iemand kan reageren, het al uitgeschakeld hebben.
Requirements
Operating System: Windows® 7 32/64-bit or Vista 32/64 or XPProcessor: 2.0 GHz+
Memory: 1 GB RAM
Graphics: 256 MB, Shader model 2.0, NVidia GeForce 6600 or better
Hard Drive: 300 MB of free space
Input: Mouse and Keyboard required
Kosten?
$15
Voor mij, en iedereen die shmups kan waarderen, meer als de moeite waard. De game is nu een maand oud, en de developer is er nog volop mee bezig.
(als ik de post in verkeerde forum heb staan, kan een mod deze verplaatsen?