Toon posts:

HDD wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ben al zeer lange tijd op deze forums (voornamelijk om naar de mooie plaatjes van jullie computer mods te kijken:) ). Maar heb vandaag een account moeten maken aangezien ik een probleem heb waar ik geen flauw idee van heb hoe ik het moet oplossen.

Ik heb vandaag een nieuwe voeding gekocht (cooler master silent pro 720 watt),nadat bleek dat mijn vorige niet geheel sterk genoeg was als ik meerde applicaties tegelijk draaide. Na wat gehannes met kabeltjes aansluiten deed de voeding het, en startte de pc prima op.

Ik heb twee schijven in mijn computer, een ssd voor mijn operating system en twee normale hdd voor spelletjes te spelen. Zodra ik mijn bureaublad zag kon je eigenlijk al meteen zien dat de spellen die op de D schijf staan niet herkend werden. Toen ik vervolgens in het computer beheer mapje keek zag ik ook dat de schijven totaal niet gevonden werden. Na wat na werk op het internet zag ik dat meerdere mensen dit opgelost hadden door rechtermuisknop op computer te klikken, vervolgens beheer en daarna naar opslag te gaan. Ook hier zag ik alleen mijn C schijf staan.

Hopelijk heb ik het probleem zo goed omschreven en kunnen jullie misschien zeggen wat er aan de hand is.

PS. de computer onderdelen zijn allemaal 1 maand oud, op mijn (nu niet werkende) harde schijven na. Deze komen uit mijn oude computer en zullen inmiddels drie jaar oud zijn.

Met vriendelijke groet,
Sam

PSS. vanochtend deden ze het nog prima alleen nadat ik de nieuwe voeding erin heb gezet kon de computer ze niet meer vinden.

en als klapper heb ik zojuist weer bsod gekregen met de zelfde meldcode.

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:16
Controleer je kabels nogmaals zodat je echt 100% zeker weet dat je HDD's goed zitten aangesloten. Anders proberen de powerkabels van de HDD die herkend wordt om te wisselen met een powerkabel van een HDD die niet herkend wordt, zo kan je het e.e.a. uitsluiten :)

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik mag aannemen dat je de stroom en sata kabel in je HDD's hebt gedaan. Je kan ook even proberen om met een andere sata stroom kabel te gebruiken voor je HDD's. Misschien zit er iets mis in de kabel die je nu gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Pimmer, jouw suggestie ga ik nu even uitproberen,

Lennard-96, ik heb andere kabels ook al geprobeerd maar dat hielp ook helaas niet.

Verwijderd

Topicstarter
De ssd en HDD maakt het niet uit of ik ze samen aansluit of apart op allebei een eigen power kabel, ik hou het zelfde probleem dat ie ze gewoon niet vindt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je SSD van het merk OCZ is kan dat een verklaring voor de SSD zijn. Die dingen gaan nogal vaak kapot namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
nee de SSD werkt gewoon prima en is daarnaast van intel, Nieuwe generatie 128GB

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:17:
nee de SSD werkt gewoon prima en is daarnaast van intel, Nieuwe generatie 128GB
Even verkeerd begrepen dan.

Als je de mogelijkheid hebt om de HDD die niet werkt even op een andere PC of dock aan te sluiten zou ik dat sowieso even doen. Dan weet je gelijk of het aan de HDD of je PC ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik nu niet daar toe de mogelijkheid, ik heb wel zojuist met een vriend gesproken en hij zal er dan even naar kijken.

Als ik meer weet laat ik het jullie weten.

Alvast bedankt.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:25
Je zou kunnen proberen om naar "Disk Management" te gaan (was je al) en vervolgens aan de rechterzijde bij 'actions' op rescan Disks/refresh kunnen drukken.

(start --> computer management starten, vervolgens disk management selecteren en je bent er)

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:16
Worden je schijven wel herkend in de BIOS?

Verwijderd

Topicstarter
Pimmerd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 00:59:
Worden je schijven wel herkend in de BIOS?
Execuses voor late antwoord. Heb inmiddels kabeltjes omgewisseld, op andere sata poorten aangesloten, maar hij vindt em ook niet eens in BIOS.

en junia, heb dat ook al aantal keer geprobeerd maar krijg niks.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 13:16 ]

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 09:02
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:41:
Beste tweakers,

Ben al zeer lange tijd op deze forums (voornamelijk om naar de mooie plaatjes van jullie computer mods te kijken:) ). Maar heb vandaag een account moeten maken aangezien ik een probleem heb waar ik geen flauw idee van heb hoe ik het moet oplossen.

Ik heb vandaag een nieuwe voeding gekocht (cooler master silent pro 720 watt),nadat bleek dat mijn vorige niet geheel sterk genoeg was als ik meerde applicaties tegelijk draaide. Na wat gehannes met kabeltjes aansluiten deed de voeding het, en startte de pc prima op.

Ik heb twee schijven in mijn computer, een ssd voor mijn operating system en twee normale hdd voor spelletjes te spelen. Zodra ik mijn bureaublad zag kon je eigenlijk al meteen zien dat de spellen die op de D schijf staan niet herkend werden. Toen ik vervolgens in het computer beheer mapje keek zag ik ook dat de schijven totaal niet gevonden werden. Na wat na werk op het internet zag ik dat meerdere mensen dit opgelost hadden door rechtermuisknop op computer te klikken, vervolgens beheer en daarna naar opslag te gaan. Ook hier zag ik alleen mijn C schijf staan.

Hopelijk heb ik het probleem zo goed omschreven en kunnen jullie misschien zeggen wat er aan de hand is.

PS. de computer onderdelen zijn allemaal 1 maand oud, op mijn (nu niet werkende) harde schijven na. Deze komen uit mijn oude computer en zullen inmiddels drie jaar oud zijn.

Met vriendelijke groet,
Sam

PSS. vanochtend deden ze het nog prima alleen nadat ik de nieuwe voeding erin heb gezet kon de computer ze niet meer vinden.

en als klapper heb ik zojuist weer bsod gekregen met de zelfde meldcode.
Heb je de SSD in sata 600? Dit kan nog wel eens voor problemen zorgen als je 2 schijfen in sata 300 hebt en de SSD in sata 600. Anders moet je naar schijfbeheer en kijken of je de schijfen mark as active kan zetten daar. Ik heb er ook wel eens wat problemen mee gehad maar meestal waren ze zo wel op te lossen.

Maarja grote kans verder is de SSD ook op sata 300 te zetten. Verder staan de schijfen in AHCI mode? Je kan even googlen hoe je ze in AHCI mode kan zetten via windows zonder fresh install. Staat bij OCZ tune up guide voor SSD's

Verwijderd

Topicstarter
Jasper 99 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:20:
[...]

Heb je de SSD in sata 600? Dit kan nog wel eens voor problemen zorgen als je 2 schijfen in sata 300 hebt en de SSD in sata 600. Anders moet je naar schijfbeheer en kijken of je de schijfen mark as active kan zetten daar. Ik heb er ook wel eens wat problemen mee gehad maar meestal waren ze zo wel op te lossen.

Maarja grote kans verder is de SSD ook op sata 300 te zetten. Verder staan de schijfen in AHCI mode? Je kan even googlen hoe je ze in AHCI mode kan zetten via windows zonder fresh install. Staat bij OCZ tune up guide voor SSD's
De schijven zijn eigenlijk twee schijven in één, voor de rest staan allebei de schijven (dus deze en de ssd) op sata 1 en 2 aangesloten en zijn allebei de poortjes wit waar de rest zwart is.

Over de schijven in ahci mode zetten heb ik toch echt te weinig verstand ervan en zal ik even moeten kijken of iemand anders dit kan doen.

Het lijkt me tevens wel sterk dat dit het probleem kan zijn aangezien ze het in de ochtend allebei nog prima deden en pas nadat me voeding veranderd was er iets gebeurde. Ik heb dus eigenlijk helemaal niks software matig of hardware matig aangepast (op de voeding na)

Verwijderd

-> controleer op welke instelling je controller staat: IDE, AHCI of RAID
-> twee schijven in één? Wat bedoel je? Exacte productnummers/types graag
-> overzicht van je systeemconfiguratie?
-> getest in ander systeem?

Kortom, je HDD wordt niet gevonden. Nou ga dan op onderzoek uit. Met wat basistestjes kun je al een heel eind komen zonder over technische kennis te hoeven beschikken. Wat bedoel je verder met twee schijven in één? Gebruikte je RAID in het verleden?

Verwijderd

Topicstarter
-> controleer op welke instelling je controller staat: IDE, AHCI of RAID
De Sata staat nu in AHCI mode

-> twee schijven in één? Wat bedoel je? Exacte productnummers/types graag
is een harde schijf van 750 gb die in twee keer 375 gb is opgedeeld.
Is een Seagate Barracuda 7200/12 750 gb uit een packerd bell van nu 3 jaar oud.

-> overzicht van je systeemconfiguratie?

videokaart :Asus Radeon 7850 2gb
proccesor: Intel core i5-3550 cpu @ 3.3 Ghz
moederbord : msi z77a g43
voeding: Cooler master silent pro 720 watt
verder heb ik nog een intel core ssd van 128 gb

-> getest in ander systeem? Heb nog niet kunnen testen in ander systeem, heb daar op dit moment niet de mogelijkheid voor.

Kortom, je HDD wordt niet gevonden. Nou ga dan op onderzoek uit. Met wat basistestjes kun je al een heel eind komen zonder over technische kennis te hoeven beschikken. Wat bedoel je verder met twee schijven in één? Gebruikte je RAID in het verleden?

Heb geen flauw idee of ik RAID in het verleden heb gebruikt, een vriend heeft deze computer in elkaar gezet en is momenteel op vakantie. En uit de pc waar ik ze vandaan heb getrokken heb ik nooit lopen kloten met de instellingen.

De Sata staat nu in AHCI mode

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Hartstikke bedankt voor de hulp, helaas heeft het niet geholpen.
Zojuist heeft een vriend er naar gekeken en ook de harde schijf op zijn pc aangesloten, waar hetzelfde probleem voorkwam. Zijn conclusie was dat ie helaas was overleden.

toch bedankt voor de hulp:)

met vriendelijke groet,
Sam
Pagina: 1