Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe website velig stellen bij conflict

Pagina: 1
Acties:

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:14
Ik heb al even rondgezocht maar kan niet echt een topic vinden over dit onderwerp. Wat enerzijds apart is omdat het vast vaker voorkomt, en anderzijds ook niet omdat de tweaksearch mij wel vaker met een scheef oog aankijkt >:)

Enfin. Situatie is als volgt. Op het werk van mijn vriendin (bedrijf A) hebben ze hun website hosting en beheer ondergebracht bij bedrijf B. Jammer genoeg zijn ze ook een samenwerkingsprojectaangegaan op een ander gebied met de eigenaar van B, meneer C. Dit project loopt nu in de soep, en daardoor is er een conflict onstaan tussen A en C. C heeft daarna zaken op de website die door B gehost wordt aangepast waar hij helemaal geen toegang tot zou mogen hebben. Verder heeft hij zeer aggressieve mails gestuurd en zelfs met tafels lopen smijten toen hij bij bedrijf A langs kwam.

Begrijpelijk wil A nu af van de hosting bij B, maar ze zijn bang dat C moeilijk gaat doen en de website (inclusief voor A door B ontwikkelde CSS) niet zal willen overdragen. Daarom willen ze graag zo veel mogelijk data veiligstellen voordat ze in discussie gaan met B om hun diensten op te zeggen.

Vraag is nu, hoe kan ik zoveel mogelijk van de website veilig stellen voor mijn vriendin en het bedrijf waar ze werkt.

- Ik heb al een httpcrawler (WinHTTrack) lopen die nu de hele site content naar een locale disk haalt.
- Ze heeft geen ftp toegang tot de server, nog toegang tot myphpadmin of vergelijkbaar.
- Ze heeft wel toegang tot de site om aanpassingen e.d. te maken.

Graag hoor ik of jullie nog tips hebben voor het veilig stellen van data. Ik wil verder liever geen namen noemen, maar dit gaat om een vrij grote professionele website. Die webcrawler is leuk, maar daar kun je naturlijk uiteindelijk niet veel mee.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:06

servies

Veni Vidi Servici

Wat dacht je van een advocaat...

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Jep, advocaat is de way to go. Hij heeft al laten zien dat hij er niet voor schuwt om de server te wijzigen op punten dat hij niet zo mogen, dus het lijkt me een beslaggevalletje. Mooie daarvan is dat er geen wederhoor plaats vindt; als jij nú een advocaat benaderd, om 10:00 in zijn kantoor zit dan staat hij om 12:00 uur voor de rechter het beslag aan te vragen. Om 14:00 uur heeft hij deze, om vanmiddag om 16:00 heb jij je server.

Sure, enige downtime. Nou en? Gegevens kopieëren, webhosting elders regelen en meneer zijn server teruggeven. Mocht dan achteraf blijken dat meneer schade heeft geleden door het beslag, en dat deze onrechtmatig was dan hoef je niet diep in de buidel te tasten. Want een risico neem je met conservatoir beslag altijd, en het kan backfiren. Maar als ik je zo hoor, lijkt me dat beter dan het alternatief.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• FireAge
Kan dat zo snel? Dat is dan inderdaad een goede optie.
De vrees was dat weken lang de site down zou zijn totdat alles juridisch geregeld was.
In ieder geval bedankt voor de tip.

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

FireAge schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:52:
Kan dat zo snel? Dat is dan inderdaad een goede optie.
De vrees was dat weken lang de site down zou zijn totdat alles juridisch geregeld was.
In ieder geval bedankt voor de tip.
Zo snel kan dat gaan :). Nogmaals, ook een advocaat zal waarschijnlijk meer rekenen als je hem laat rennen én het risico zit erin dat het beslag onrechtmatig blijkt,dus houd een paar duizend euro achter de hand om als het nodig blijkt één en ander te kunnen bekostigen.Toch lijkt het me als ik je zo hoor ("vrij grote professionele website") beter dan het alternatief.
Laat je dus even informeren; advocaten houden wel van koffie dus de eerste kop die je met ze drinkt is meestal gratis.

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

pfff advocaten. weet waar je aan begint.

tav. de site inhoud: op welk platform draait het? Typo3? Wordpress? Joomla?

Misschien kan ze vanuit de backoffice een export draaien?

d:)b :henk d:)b

• FireAge
Het is gebaseerd op Plone. Ik heb daar zelf verder weinig ervaring mee.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

default vanaf Plone versie 4 slaat deze alle content (dus ook plaatjes) op in de database. In de handleiding staat de volgende instructie:

quote: Another way to safely backup Data.fs without bringing down your sites is to pack the database in the Zope management interface (ZMI): Control panel > Database management > Main > Pack. This leaves a file Data.fs.old with the previous contents of the database.

Hopelijk kan je Data.fs.old makkelijk downloaden. Als dat is gelukt heb je alle content. En het lijkt me dat je die weer kan teruglezen in een volgende instantie van Plone.

[ Voor 7% gewijzigd door JJ Le Funk op 05-09-2012 22:03 ]

d:)b :henk d:)b

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 12:38
Obiter dictum schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:08:
[...]

Zo snel kan dat gaan :). Nogmaals, ook een advocaat zal waarschijnlijk meer rekenen als je hem laat rennen én het risico zit erin dat het beslag onrechtmatig blijkt,dus houd een paar duizend euro achter de hand om als het nodig blijkt één en ander te kunnen bekostigen.Toch lijkt het me als ik je zo hoor ("vrij grote professionele website") beter dan het alternatief.
Laat je dus even informeren; advocaten houden wel van koffie dus de eerste kop die je met ze drinkt is meestal gratis.
de eerste kop koffie die je met ze drinkt kost je 125 euries en ik spreek uit ervaring.Zelfs de koffie is niet gratis bij een advocaat.Alles betaal je per 6 minuten,met een uurbedrag van 250 euries

• FireAge
MrJayMan schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:02:
default vanaf Plone versie 4 slaat deze alle content (dus ook plaatjes) op in de database. In de handleiding staat de volgende instructie:

quote: Another way to safely backup Data.fs without bringing down your sites is to pack the database in the Zope management interface (ZMI): Control panel > Database management > Main > Pack. This leaves a file Data.fs.old with the previous contents of the database.

Hopelijk kan je Data.fs.old makkelijk downloaden. Als dat is gelukt heb je alle content. En het lijkt me dat je die weer kan teruglezen in een volgende instantie van Plone.
Ja dat had ik inderdaad gelezen, helaas zit er in de ZMI geen control panel. Dus ze zal wel niet genoeg rechten hebben. Kan ook niet op het maintenance stuk komen bijvoorbeeld.

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

vincedd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 03:24:
de eerste kop koffie die je met ze drinkt kost je 125 euries en ik spreek uit ervaring.Zelfs de koffie is niet gratis bij een advocaat.Alles betaal je per 6 minuten,met een uurbedrag van 250 euries
Dat je alles per 6 minuten betaalt, heeft een hele goede reden: jou ervan weerhouden elke dag te bellen of er al progressie is. Het kan soms weken duren voordat er reden is om weer contact met je advocaat te hebben, en weinig mensen hebben dit in de gaten. Zouden ze cliënten niets in rekening brengen voor telefoontjes, dan worden ze de hele dag gebeld met de vraag of er al iets gebeurd is. Willen ze niet, logisch ook wel, dus rekenen we geld per 6 minuten.
Voor wat de eerste kop koffie betreft; blijkbaar had je advocaat die niet van koffie houdt. De meeste kantoren hanteren een beleid dat het introductiegesprek gratis is :).

Pagina: 1