Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Is het dan niet beter om gewoon de fans in je laptop te vervangen? Kan je een flinke bak geld besparen in ieder geval, ik zie in ieder geval geen klachten buiten temp/geluid.
"Not Found
De pagina met URL /price.../496/311719;316975;316486 kon niet gevonden worden."
Ik zie het, maar in het algemeen hoe zijn Asus en Medion laptops qua geluid en warmte?Sjoerd611 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:48:
"Not Found
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Dat is voor desktops niet zo'n probleem. Maar voor laptops is er vaak maar 1 soort fan en dat is het type dat er al in zit. Je kunt fans wel gaan vervangen in een laptop, als je mazzel hebt past hij, maar dan heb je er eentje die stiller is, maar ook minder lucht verplaatst, en dan wordt je laptop constant te warm. Met de airflow in laptops moet je gewoon niet gaan ouwehoeren, die fabrikanten hebben daar tijd in gestoken, welke fan er in moet, hoeveel lucht die moet verplaatsten. Waar al die lucht langs komt en door heen kan om de temperaturen binnen de perken te houden. Als jij er een andere type fan in zet, dan is die hele luchtstroom fuckedBilel schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:45:
Is het dan niet beter om gewoon de fans in je laptop te vervangen? Kan je een flinke bak geld besparen in ieder geval, ik zie in ieder geval geen klachten buiten temp/geluid.
Laptops tegenwoordig, zeker die van Asus (die verkopen we veel waar ik werk, naast Samsung's) zijn gewoon stil. Wel is het aan te raden ieder jaar even het stof er uit te (laten) halen. Want anders gaat hij wel kabaal maken omdat hij de hitte niet weg kan krijgen
[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 06-09-2012 11:45 ]
Over het algemeen zit de koeling van Asus goed, maar je kunt toch best even aangeven over welk model je het precies hebt. Ik heb de Asus N53SV en deze heeft erg goede koeling, stil en blijft goed koel, ook tijdens het gamen. Je kan het prima gebruiken op je schoot, alle warmte wordt goed afgevoerd.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Ik heb een Asus K52F, en de fan van deze is goed stil. Hij wordt een beetje warm bij de uitlaat, maar niet overdreven vindt ik. De hardeschijf hoor en voel ik wel een beetje, en dit vindt ik een beetje storend.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de link aangepast.
En de medion die er tussen staat bevalt me qua specs beter (betere gpu).
Ik heb al even gegoogeld hoe het met Medion zit en daar heb ik positieve reviews van gelezen.
Maar de warmte wordt dus goed afgevoerd bij de Asus, dat is goed nieuws.
Ik heb de link aangepast.
En de medion die er tussen staat bevalt me qua specs beter (betere gpu).
Ik heb al even gegoogeld hoe het met Medion zit en daar heb ik positieve reviews van gelezen.
Maar de warmte wordt dus goed afgevoerd bij de Asus, dat is goed nieuws.
Misschien toch ook nog een optie zoals iemand al schreef om eens te kijken naar de fan van je HP of die niet vol stof zit. Vaak gaan die fans veel sneller draaien wanneer ze volgestoft zijn omdat ze de warmte niet kwijt kunnen en kan je dan ook een boel geld besparen.
Pagina: 1