Moederbord gebruiken op antistatische folie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37
Is het mogelijk om een moederbord plat op het bureau, op een moederbord verpakking te leggen? Voor zover ik weet is het antistatische folie, maar kan ik er een moederbord op leggen zonder dat het geleid of iets dergelijks?

Mijn zusje's iMac is kapot en nu heb ik alle onderdelen voor een PC, maar geen kast. Dus had ik bedacht de onderdelen gewoon netjes op het bureau naast de monitor te zetten. Moet kunnen, dacht ik, wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
je moet even de doos van het moederbord als testbench gebruiken, antistatische zak er juist NIET onder leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36
Koop voor een paar 10tjes een nieuwe behuizing. Heb je dit gepruts ook niet

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:39

Mavamaarten

Omdat het kan!

Voor zover ik mij herinner is zo'n antistatisch zakje net geleidend, daarom dat het net "beschermt". Je moederbord mag je er dus NIET op gebruiken. Karton of hout mag bijvoorbeeld wel.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Ah oké de doos voldoet dus al! :D

Nou ik heb zojuist een nieuwe PC en met de onderdelen die uit m'n PC kwamen m'n 2e PC een upgrade gegeven. Nu heb ik weer onderdelen over voor een 3e PC, maar die kan weer weg als m'n zusje een PC heeft gekocht of als haar iMac gerepareerd word.

Bedankt voor de hulp! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ook een keer gedaan, met die zak, maar dat is niet heel stabiel...

Doos kan wel, maar dan weer niet op zo'n kant die vol gekliederd is met van die alu-achtige stickers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik leg m'n moederborden altijd gewoon op de doos, dat gaat altijd goed (ik heb nooit zin om ze in te bouwen voor de week dat ik ze hier heb :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Doos helemaal dicht en dan erop, op de glossy kant? Dat heb ik nu iig :P Zo maar eens kijken of het boot XD

Edit: Is het verbinden van de PWR button pinnetjes op het moederbord genoeg om de PC aan te zetten? :P
Edit 2: Hoe zit het met de warmte van de CPU aan de onderkant van het moederbord?

[ Voor 50% gewijzigd door TheNephilim op 04-09-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Ja, dat is genoeg. Je hoeft ook niet eens beide _PWR_ pinnetjes kort te sluiten. Enkel de PWR+ en een willekeurige ground. Gewoon met schroevendraaier, bieropener, zakmes, pen o.i.d.

2) Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad gedurende maanden lang intensief gamen op een 'doosopstelling'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Bedankt voor de info! De PC doet het prima, zie hieronder het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wjoCPyyWTUXBRDU3I5uR6oSp/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:22

Compizfox

Bait for wenchmarks

De warmte komt niet onder CPU. Dan zou je socket wegsmelten :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:15

Fordox

00101010

zo is het goed.
anti statische zakken van moederborden geleiden elektriciteit, en werken meer als een kooi van faraday om straling en elektrische storingen tegen te gaan.

nooit gebruiken dus als ondergrond voor je pc.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou als tip geven gebruik de aan/uit knop uit een oude computer behuizing. Op die manier heb je een knop en hoef je niet met een schroevendraaier of ander metaal object telkens de pinnetjes van je moederbord aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar krijgen die pinnetjes niks van hoor...
Pagina: 1