Toon posts:

Pc upgrade vraag. Please be kind to this noob :-)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben vorige week een ruil aangegaan en ben sindsdien eigenaar van een HP Pavilion elite hpe-325be

http://h10025.www1.hp.com...=nl&lc=nl&product=4270215

Na een format ben ik met de fabrieksinstellingen aan de slag gegaan. Mijn hoop was met deze pc vlot bf3 te kunnen draaien (recommended specs hiervoor kwamen in de buurt volgens mij) maar dat blijkt in realiteit lelijk tegen te vallen. Op low en dan zowat de laagst mogelijke resolutie lukt het nog net, maar daar wordt een mens niet gelukkig van.

Nu denk ik eraan om de PC wat te gaan upgraden om er meer 'umpf' uit te krijgen (nieuwe video kaart / meer ram) maar de selectie is zo groot en ik heb geen idee wat past op het moederbord en / of wat nu slim is om te doen en wat nu net niet. Zit ik met té oude specs om er nog iets leuks van te maken en kijk ik beter uit naar iets nieuw op temijn?

De zwaarste taak dat ik verwacht is het vlot draaien van multiplayer bf3 op medium - high setting. Alle andere taken zijn overbodig te benoemen wegens lagere systems requirements

SSD interesseert mij niet, de HDD is meer dan groot genoeg.

Help :-)

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

------------------
System Information
------------------
Time of this report: 9/4/2012, 20:32:14
Machine name: HPPAVILION
Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_gdr.120503-2030)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Hewlett-Packard
System Model: HPE-325be
BIOS: 07/12/10 14:03:04 Ver: 6.12
Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2.80GHz (8 CPUs), ~2.8GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8152MB RAM
Page File: 1592MB used, 14707MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7600.16385 32bit Unicode

---------------
Display Devices
---------------
Card name: ATI Radeon HD 5570
Manufacturer: ATI Technologies Inc.
Chip type: ATI display adapter (0x68D9)
DAC type: Internal DAC(400MHz)
Device Key: Enum\PCI\VEN_1002&DEV_68D9&SUBSYS_6870103C&REV_00
Display Memory: 997 MB
Dedicated Memory: 2034 MB
Shared Memory: 3059 MB
Current Mode: 1280 x 1024 (32 bit) (60Hz)
Monitor Name: Generic PnP Monitor
Monitor Model: DELL P190S
Monitor Id: DEL405B
Native Mode: 1280 x 1024(p) (60.020Hz)
Output Type: DVI

-------------
Sound Devices
-------------
Description: Speakers (Realtek High Definition Audio)
Default Sound Playback: Yes
Default Voice Playback: Yes
Hardware ID: HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0888&SUBSYS_103C2A9C&REV_1002
Manufacturer ID: 1
Product ID: 100
Type: WDM
Driver Name: RTKVHD64.sys
Driver Version: 6.00.0001.6053 (English)
Driver Attributes: Final Retail

Description: Realtek Digital Output (Realtek High Definition Audio)
Default Sound Playback: No
Default Voice Playback: No
Hardware ID: HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0888&SUBSYS_103C2A9C&REV_1002
Manufacturer ID: 1
Product ID: 100
Type: WDM
Driver Name: RTKVHD64.sys
Driver Version: 6.00.0001.6053 (English)
Driver Attributes: Final Retail
WHQL Logo'd: Yes
Date and Size: 2/25/2010 11:14:46, 2276128 bytes
Other Files:
Driver Provider: Realtek Semiconductor Corp.
HW Accel Level: Basic
Cap Flags: 0xF1F
Min/Max Sample Rate: 100, 200000
Static/Strm HW Mix Bufs: 1, 0
Static/Strm HW 3D Bufs: 0, 0
HW Memory: 0
Voice Management: No
EAX(tm) 2.0 Listen/Src: No, No
I3DL2(tm) Listen/Src: No, No
Sensaura(tm) ZoomFX(tm): No

------------------------
Disk & DVD/CD-ROM Drives
------------------------
Drive: C:
Free Space: 896.0 GB
Total Space: 941.1 GB
File System: NTFS
Model: ST31000528AS

Drive: D:
Free Space: 1.6 GB
Total Space: 12.7 GB

Drive: E:
Free Space: 935.7 GB
Total Space: 953.9 GB

Drive: F:
Model: hp BDDVDRW CH20L
Driver: c:\windows\system32\drivers\cdrom.sys, 6.01.7600.16385 (Dutch), , 0 bytes

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:19
Je hebt al 8GB geheugen, meer is niet nodig.
Het enige wat onvoldoende is, is de videokaart.
Ik zou gewoon eens kijken naar een aantal benchmarks en vergelijken met je eisen.
Ik weet je budget niet, maar begin te kijken vanaf een 7850 of iets dergelijks.
Naast een nieuwe videokaart ben je dan misschien ook een nieuwe voeding nodig, afhankelijk van de videokaart moet je dan kijken naar de betere 450-550W modellen.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:39
Je PC is nieuw genoeg om up te graden, processor en geheugen zijn echt wel up-to-date. Het enige wat een bottleneck is, is je videokaart. Ik weet niet hoe goed je voeding is, want een discrete videokaart kan aardig wat verbruiken. Game je nu op Full HD, of op 1280x1024?
Post trouwens even een foto van het labeltje wat op je voeding staat. Het is van belang dat de voeding veel kan leveren op de 12V+ lijn.
Mitsumark geeft al een goede suggestie voor een videokaart waar je naar zou kunnen kijken.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm,

Mijn plan was eigenlijk om de Dell Ultrasharp U2312HM te kopen en daarop te gamen. Om eerlijk te zijn kan ik je niet zeggen welke resolutie ik hierop zou willen spelen want ik kom van een 15.6" laptop en mijn kennis... Zo goed / aangenaam mogelijk I guess?

Mijn budget wil ik graag zo slim mogelijk maken. Ik ben dus zeker niet van plan het laatste snufje aan te kopen en daar de innovator prijs voor te betalen. Een goede prijs / kwaliteit kaart lijkt me ideaal voor deze PC gezien de leeftijd. Maar mijn doel is wel om goed BF3 te kunnen draaien... Ik wil dus geen ferrari motor in een kia :-)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa328116/foto.JPG

Dit is toch de informatie dat je zoekt MartijnLoarne?

Ik hoop onder €400 te kunnen blijven voor de upgrade

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 07:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
(maar ik wil inderdaad dus wel met mijn KIA de Nürburgring doen ;-))

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Met die voeding kom je er waarschijnlijk wel.

Een 7850 trekt max 130 watt, je voeding heeft 2 rails van 12 volt, en kunnen beide zo'n 180 watt leveren.

(edit: ik ben laatst met mijn KIA naar mauretanie gereden, niets is onmogelijk)

[ Voor 21% gewijzigd door Reepje op 04-09-2012 22:37 ]

• MartijnLoarne
Ik denk inderdaad dat die voeding het wel redt. HD7850 is inderdaad een vrij zuinige kaart. Ik weet niet of je voeding een 6pins stekker heeft voor de videokaart, anders moet je met een verloopje van 6 pin naar 2x 4 pin molex gaan werken. Verloopje zit vaak bij de videokaart. Goede 7850 is deze: pricewatch: Gigabyte GV-R785OC-2GD zit ook een verloopje bij. Met deze kaart kun je makkelijk BF3 op high draaien op Full HD, misschien lukt ultra ook wel. Het Dell scherm wat je op het oog hebt is een uitstekende keuze. Dat scherm is Full HD, 1920x1080, en dat is ook de resolutie waarop je wilt gamen :)

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:34
MartijnLoarne schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:57:
Ik denk inderdaad dat die voeding het wel redt. HD7850 is inderdaad een vrij zuinige kaart. Ik weet niet of je voeding een 6pins stekker heeft voor de videokaart, anders moet je met een verloopje van 6 pin naar 2x 4 pin molex gaan werken. Verloopje zit vaak bij de videokaart. Goede 7850 is deze: pricewatch: Gigabyte GV-R785OC-2GD zit ook een verloopje bij. Met deze kaart kun je makkelijk BF3 op high draaien op Full HD, misschien lukt ultra ook wel. Het Dell scherm wat je op het oog hebt is een uitstekende keuze. Dat scherm is Full HD, 1920x1080, en dat is ook de resolutie waarop je wilt gamen :)
Dit dus. En anders zou je in de vraag & aanbod naar een leuk tweede hands model kunnen kijken. Scheelt ook al snel 30% van de nieuwprijs :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips!

Heb de U2312HM besteld en ga morgen de Gigabyte GV-R785OC-2GD kopen.

Ben vreselijk benieuwd of mijn kia nu als een ferrari gaat rijden :-)

Ik vind inderdaad een vrije 6 pin connector terug die van de voeding komt. Er staat P8 op achteraan. Wil dat wat zeggen?

http://imageshack.us/photo/my-images/23/voeding.jpg

Loont het verder de moeite na de installatie van de videokaart de pc eens te formatteren?

• MartijnLoarne
Dat is inderdaad het juiste stekkertje, die kun je gewoon gebruiken om de videokaart op aan te sluiten :)
Misschien staat die 8 voor 8-pins, die stekkers zijn er ook. In dat geval zitten er dan nog twee van die connectortjes (op de foto staan er 6) aan dezelfde stekker. Het kan zijn dat die ergens in de kabelbrij verborgen zitten, maar je hebt die twee extra connectortjes niet nodig bij een HD7850.

PC opnieuw installeren is natuurlijk nooit verkeerd, maar in principe kun je gewoon de nieuwste drivers voor de HD7850 die op de site van AMD installeren. Download altijd de nieuwste drivers van AMD als je ze installeert, en gebruik niet de drivers die op de CD staan in de doos van de videokaart, want die zijn vaak achterhaald ;)

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 00:03
MartijnLoarne schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:31:
Dat is inderdaad het juiste stekkertje, die kun je gewoon gebruiken om de videokaart op aan te sluiten :)
Misschien staat die 8 voor 8-pins, die stekkers zijn er ook. In dat geval zitten er dan nog twee van die connectortjes (op de foto staan er 6) aan dezelfde stekker. Het kan zijn dat die ergens in de kabelbrij verborgen zitten, maar je hebt die twee extra connectortjes niet nodig bij een HD7850.

PC opnieuw installeren is natuurlijk nooit verkeerd, maar in principe kun je gewoon de nieuwste drivers voor de HD7850 die op de site van AMD installeren. Download altijd de nieuwste drivers van AMD als je ze installeert, en gebruik niet de drivers die op de CD staan in de doos van de videokaart, want die zijn vaak achterhaald ;)
P8 kan ook gewoon aanduiding van stekker zijn, P1, P2, P3, etc..

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:18:
Loont het verder de moeite na de installatie van de videokaart de pc eens te formatteren?
Omdat je al op een ATI driver zit voor je huidige kaart, is dit niet nodig. ATI heeft namelijk 1 universele driver die voor alle kaarten moet werken. Nieuwe driver downloaden zou ik wel doen, aangezien er bijna elke maand een nieuwe komt en omdat de HD7000 serie redelijk nieuw is, er veel performance mee gewonnen kan worden

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03 23:58
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:49:
Na een format ben ik met de fabrieksinstellingen aan de slag gegaan. Help :-)
Als je hiermee bedoeld dat je de herstel schijf van HP hebt gebruikt en dus alle software van hp erop hebt staan? Dan zou ik een clean install doen. Dus een Win7 schijf erin en niet die van hp. Zo niet, dan heeft een herinstall geen toegevoegde waarde.

Carpe Diem

Verwijderd

Reepje schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:34:
Met die voeding kom je er waarschijnlijk wel.

Een 7850 trekt max 130 watt, je voeding heeft 2 rails van 12 volt, en kunnen beide zo'n 180 watt leveren.
Drie 12V rails welke zo'n 430W kunnen leveren.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:49:
SSD interesseert mij niet, de HDD is meer dan groot genoeg.
Een beetje offtopic, maar: een SSD koop je niet omdat de HDD te klein is, maar omdat die te traag is. Als je dat bedoelde, negeer deze post maar. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de feedback.

Ondertussen zit de Gigabyte GV-R785OC-2GD erin en draait die op mijn U2312HM BF3 probléémloos op ultra op 1920 x 1080 :-)

Heb ook effe geformateerd met een cleane windows 7 install en de HP recovery dvd's de vuilbak in gesmeten

Ik had niet verwacht dat het zo vlot zou lopen om eerlijk te zijn!

Wat gebeurd er trouwens als de voeding niet voldoende blijkt te zijn? Valt de pc dan uit / gaat de voeding kapot / moet ik de ontmijningsdienst bellen?

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Hoogstwaarschijnlijk valt je pc plots uit, typisch als je een spel (= zware grafische taak) aan het spelen bent. Met wat pech ontploft de boel, en hoor je een luide knal. Maar jouw voeding lijkt stevig genoeg.

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Verwijderd

Topicstarter
bwerg schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 20:17:
[...]

Een beetje offtopic, maar: een SSD koop je niet omdat de HDD te klein is, maar omdat die te traag is. Als je dat bedoelde, negeer deze post maar. :P
Thanks, ik bedoelde zoiets =)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:58:
Wat gebeurd er trouwens als de voeding niet voldoende blijkt te zijn? Valt de pc dan uit / gaat de voeding kapot / moet ik de ontmijningsdienst bellen?
Jouw voeding is echt heel erg ruim, zelfs een tweede HD7850 trekt die prima. En deze voeding schakelt gewoon uit als je hem teveel belast, is prima beveiligd tegen overbelasting.
Pagina: 1