Mijn vriendin heeft een 21 inch iMac uit 2011, deze loopt soms zo ineens vast dat je hem uit moet drukken en vervolgens weer op moet starten. Ook is hij regelmatig heel traag. Er staat de laatste versie van ML op. Weet iemand waar dit door kan komen? Er staan niet veel programma's open, keer safari met word en mail ofzo.
Doe eens een onderzoekje via schijfhulpprogramma..
Programma's - Hulpprogramma's - Schijfhulpprogramma - selecteer de schijf in het linker kolom - druk op "controleer schijfbevoegheden".
Als dit gecontroleerd is druk dan op repareer de schijfbevoegdheden en kijk of het nog probleem nog steeds voorkomt.
Zo ja controleer dan de schijf in hetzelfde programma.
Programma's - Hulpprogramma's - Schijfhulpprogramma - selecteer de schijf in het linker kolom - druk op "controleer schijfbevoegheden".
Als dit gecontroleerd is druk dan op repareer de schijfbevoegdheden en kijk of het nog probleem nog steeds voorkomt.
Zo ja controleer dan de schijf in hetzelfde programma.
Standaard stappen
Opstarten en een PRAM en SMC reset uitvoeren
Schijfbevoegdheden
Schijf checken
Mac OSX opnieuw installeren
Mac vervangen (
)
Opstarten en een PRAM en SMC reset uitvoeren
Schijfbevoegdheden
Schijf checken
Mac OSX opnieuw installeren
Mac vervangen (
Heb ik helaas ook last van sinds de update naar ML. Ik heb zelf overigens een 27" iMac van 2009. Bij mij loopt ie niet "echt" vast maar meer een freeze van een paar minuten. Ik heb gemerkt dat het verschillende oorzaken kan hebben. Zo heb ik Sophos antivirus er reeds afgekiept. Probleem voor 2 weken verholpen tot ik er gister ineens weer last van kreeg. Hopsa Dropbox verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. En nu weer naar behoren functioneren. Een echt antwoord heb ik nog niet kunnen vinden op het grote boze internet. Veelal zijn het applicaties die het wel doen onder ML maar er niet voor gemaakt zijn. Deinstalleer je de applicatie en zet het er weer op (na een herstart) dan ben je van je probleem af.
Ik zou het daar even inzoeken iig.
Ik zou het daar even inzoeken iig.
U+
Verwijderd
het kan geen kwaad om na zo'n moment het console te openen (apps > utilities > console) om te zien wat er (is) gebeurd.
Verwijderd
ook al last van gehad.. in safari bezig en krijg ik een beachball en niks meer mee aan te vangen, kan nergens op klikken ofzo, enige optie is uitdrukken met de knop
dus in apps kunt ge nie gaan kijken wat er gebeurd is
dus in apps kunt ge nie gaan kijken wat er gebeurd is
Bij mij werd het steeds erger helaas. Het was even weg (denk aan een week of 2). Totdat ik vandeweek thuis kwam en ik had een mooi transparant (wit dus) beeld. Weird shit maar hij deed ook echt helemaal niets meer. Toch maar een backup teruggezet van voor de problemen.. Paar daagjes goed werken en gister weer problemen.
Vannacht de disk vervangen en nieuwe installatie gedaan. Ondanks dat OSX vond dat disk wel goed was en geen errors gaf. Daarna met de migratie assistent de data vanuit Time Machine terug gezet. Nu weer fris en fruitig. Ik heb nu werkelijk geen idee wat er mis was. Of de disk echt defecten vertoonde of dat de nieuwe installatie het wondermiddel is.
Vannacht de disk vervangen en nieuwe installatie gedaan. Ondanks dat OSX vond dat disk wel goed was en geen errors gaf. Daarna met de migratie assistent de data vanuit Time Machine terug gezet. Nu weer fris en fruitig. Ik heb nu werkelijk geen idee wat er mis was. Of de disk echt defecten vertoonde of dat de nieuwe installatie het wondermiddel is.
U+
@ Hummel003: Cmd + alt + esc werkt ook niet meer?
@ Sweebe: alleen last van gekregen sinds Mountain Lion?
@ Sweebe: alleen last van gekregen sinds Mountain Lion?
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Ik heb alle stappen even gedaan en ook nog even het geheugen van 4gb naar 12 gb verhoogd, en nu werkt hij stukken vlotter. Maargoed, voelt nog altijd traag tegenover mijn 'oude' macbook met/door SSD
Pagina: 1