Amd processor met nvidia kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.757 views

• micbro777
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-02 13:21
Beste mede tweakers!

Namens mijn zus de vraag of je nog op moet letten als je een amd processor en nvidia videokaart in 1 pc stopt, of niet?
Naar wat ik mij kan herinneren dacht ik ergens gehoord te hebben dat het een probleem kon zijn of iets.
Dan vraag ik mij natuurlijk ook meteen af of dat andersom dan ook zou gelden, of niet.
En als laatste ook of je met het moederboard rekening moet houden met het moederboard of dat dat gewoon allemaal goed zal gaan.
Moet je dan kijken of je pci slot wel elke bandwidth kan hebben, of dat ie bij een bepaald aantal stopt.
Zoals bij die van mij, of mijn MSI H61M-E33 (B3) een gtx 580 aan kan die een bandwidth heeft van 384bit.

Hopelijk kunnen jullie er iets mee ;)

Groeten Micbro

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-02 19:52
is geen probleem, als het bord en de videokaart maar allebei pci-e hebben.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

micbro777 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:54:
Naar wat ik mij kan herinneren dacht ik ergens gehoord te hebben dat het een probleem kon zijn of iets.
Dat is een onuitroeibaar gerucht, dat eens in de zoveel tijd weer eens boven water komt. Dus misschien dat je het wel hebt gehoord, maar het is onzin en de CPU en videokaart hebben niets met elkaar te maken. Elke CPU werkt met elke videokaart, als de interface (PCIe) maar de juiste is. En dat is 'ie bij alle moderne videokaarten en desktop-platformen.
Moet je dan kijken of je pci slot wel elke bandwidth kan hebben, of dat ie bij een bepaald aantal stopt.
Zoals bij die van mij, of mijn MSI H61M-E33 (B3) een gtx 580 aan kan die een bandwidth heeft van 384bit.
Nee, dat heeft niets met elkaar te maken. De breedte van de geheugenbus gaat tussen onderdelen op de videokaart zelf, de rest van de pc weet daar niets van. Gewoon PCIe en dan is het goed. ;)

Alleen de PCIe-versie kan nog uitmaken, als je bijvoorbeeld een high-end kaart op een oud moederbord zet. En zelfs dan heeft het maar weinig invloed, het werkt wel gewoon.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als 't niet zou moeten werken, vraag ik mij af waar ik dan op werk. M'n AMD FX-8150 werkt prima met m'n nVidia GT430. Het is echt de meest grote onzin dat een videokaart en CPU niet met elkaar overweg zouden kunnen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Ja, moet willen. Asus moederbord, Amd processor en nvidia videokaart. ik zie geen nadelen.. :P

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:04
Hero of Time schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:16:
Als 't niet zou moeten werken, vraag ik mij af waar ik dan op werk. M'n AMD FX-8150 werkt prima met m'n nVidia GT430. Het is echt de meest grote onzin dat een videokaart en CPU niet met elkaar overweg zouden kunnen.
Ik zal al hetzelfde te denken, ik een AMD FX-8120 met een nVidia GTX 465 en werkt als een trein.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-02 17:21

auto660

1991 240 GL Brick

Dat is inderdaad een fout gerucht. Zelf heb ik een asrock moederbord voor amd met nvidia chipset en interne graphics van nvida. Dus het zou gewoon moeten kunnen.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:52

Nemesizz

Untouchable

Zijn inderdaad foute geruchten.

-AMD cpu met nVidia videokaart werkt gewoon
-moederbord met AMD chipset en nVidia videokaart werkt gewoon
-moederbord met nVidia chipset en AMD videokaart werkt gewoon

Zelf heb ik een paar jaar een Radeon x1650 op een nVidia chipset moederbord gehad en heeft altijd gewerkt.

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-02 19:49
Enige waar je op moet letten, is als je 2 nvidiakaarten samen wil laten draaien (SLI). Dan moet je moederbord dit ondersteunen.
Elke CPU kan met elke GPU werken

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-02 16:42
Om sneeuwpop123 even te verduidelijken:
Wil je SLI (2x Nvidia) gaan draaien, dan moet je moederbord een Nvidia chipset hebben.
Wil je Crossfire (2x AMD ,vroeger ATI) dan moet je een moederbord hebben met een AMD chipset.
De CPU maakt hierin niks uit aangezien er mobos zijn met een AMD chipset maar waar een Intel CPU op kan en andersom hetzelfde.

Heb je maar 1kaart hoef je "nergens" op te letten, dan is alleen het slot belangrijk. Je kunt dan een AMD CPU hebben + Nvidia moederbord chipset en 1!!! en dan een AMD kaart erin stoppen , crossfire werkt dan niet maar een enkele kaart wel.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Vinny1994 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:18:
Wil je SLI (2x Nvidia) gaan draaien, dan moet je moederbord een Nvidia chipset hebben.
Onzin.
Wil je Crossfire (2x AMD ,vroeger ATI) dan moet je een moederbord hebben met een AMD chipset.
En onzin.
De CPU maakt hierin niks uit aangezien er mobos zijn met een AMD chipset maar waar een Intel CPU op kan en andersom hetzelfde.
Er bestaan bij mijn weten geen mainboard met een AMD chipset waarop Intel CPU's gemonteerd kunnen worden, en andersom is dit ook het geval.
Heb je maar 1kaart hoef je "nergens" op te letten, dan is alleen het slot belangrijk. Je kunt dan een AMD CPU hebben + Nvidia moederbord chipset en 1!!! en dan een AMD kaart erin stoppen , crossfire werkt dan niet maar een enkele kaart wel.
En nog meer onzin.

Bij SLI moet het moederbord inderdaad officieel SLI certified zijn, anders kan je alleen 2 Nvidia GPU's in SLI zetten dmv hacks. En deze zijn vaak redelijk instabiel. Bij AMD GPU's heeft dit nooit gehoeven, kan de kaart CFX aan? Dan is het geen probleem om er een 2e naast te zetten. Mits de voeding het aan kan en je een 2e PCI-E slot hebt.

Edit: @ De TS. Zoals bwerg al aangaf is dit een leuk gerucht wat zo nu en dan weer eens langs komt. Maak je er geen zorgen om. AMD heeft echt geen rare dingen in haar chipsets of CPU's zitten waardoor je Nvidia kaart plots niet meer werkt :+ . Andersom net zo min.

[ Voor 67% gewijzigd door D4NG3R op 07-09-2012 18:32 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-02 19:49
D4NG3R schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:23:
[...]

Onzin.

[...]

En onzin.

[...]

Er bestaan bij mijn weten geen mainboard met een AMD chipset waarop Intel CPU's gemonteerd kunnen worden, en andersom is dit ook het geval.

[...]

En nog meer onzin.

Bij SLI moet het moederbord inderdaad officieel SLI certified zijn, anders kan je alleen 2 Nvidia GPU's in SLI zetten dmv hacks. En deze zijn vaak redelijk instabiel. Bij AMD GPU's heeft dit nooit gehoeven, kan de kaart CFX aan? Dan is het geen probleem om er een 2e naast te zetten. Mits de voeding het aan kan en je een 2e PCI-E slot hebt.

Edit: @ De TS. Zoals bwerg al aangaf is dit een leuk gerucht wat zo nu en dan weer eens langs komt. Maak je er geen zorgen om. AMD heeft echt geen rare dingen in haar chipsets of CPU's zitten waardoor je Nvidia kaart plots niet meer werkt :+ . Andersom net zo min.
:Y Exact. Het is belangrijk dat voor SLI het mobo sli certified is. Vrijwel alle moederborden ondersteunen crossfire (voor amd videokaarten), maar niet alle moederborden ondersteunen sli. Vaak is het dan zo dat ze zowel crossfire als SLI ondersteunen. De keuze voor de processor maakt hierbij niet uit, behalve dat de socket (bv 1155 voor ivy en sandy bridge) uiteraard op het moederbord aanwezig moet zijn.
Het verhaal van Vinny1994 klopt werkelijk van geen kant...

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-02 19:42
Crossfire werkt veelal ook op de wat goedkopere moederborden waarbij de sloten dan werken in x8 en x4 mode. Om SLI certificering te krijgen dienen beide PCI-e sloten minimaal x8 snelheid te hebben, zo ver ik weet. Could be wrong...

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, Vinnie zit nog in het verleden, niet het heden. Vroeger, een jaar of 2, misschien zelfs 3, was dat wel de situatie. Er is ondertussen zo veel verandert, dat het verhaal van Vinnie niet meer klopt. Maar sla hem dan niet de grond in als leugenaar.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Hero of Time schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 23:44:
Nou, Vinnie zit nog in het verleden, niet het heden. Vroeger, een jaar of 2, misschien zelfs 3, was dat wel de situatie. Er is ondertussen zo veel verandert, dat het verhaal van Vinnie niet meer klopt. Maar sla hem dan niet de grond in als leugenaar.
Ook enkele jaren geleden waren er gewoon AM3 moederborden met AMD chipsets hadden en toch een SLI certificering kregen, dus het is en blijft onzin 8)7.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 08-09-2012 00:07 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

D4NG3R schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 00:06:
[...]

Ook enkele jaren geleden waren er gewoon AM3 moederborden met AMD chipsets hadden en toch een SLI certificering kregen, dus het is en blijft onzin 8)7.
Nee, een paar jaar geleden waren alleen nVidia chips die SLI gaven. AM3 is al te nieuw waar ik het over heb.

Ook ik ben wat roestig met hardware vernieuwingen, weet daarom niet precies wanneer het verandert is. Maar het was er wel degelijk op deze manier!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Als AM3 te nieuw is, dan zit je wel verder terug dan een paar jaar, eerder een jaartje of 4. SLI op de AMD chipsets is er overigens pas vanaf de 900-serie, wat op een uitzondering na AM3+ borden zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Moge erg duidelijk zijn:
Beetje zoekwerk en je had dit zelf geweten.

Sowieso:
Op GoT verwachten we onderbouwing, "Naar wat ik mij kan herinneren dacht ik ergens gehoord te hebben" is nou niet echt de manier om een discussie te beginnen. Als wat je noemt klopt, is makkelijk genoeg onderbouwing te vinden. Zo niet, trek je conclusies...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.