Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goede merken bij deze specificaties

Pagina: 1
Acties:

• matman476
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-05-2024
Voor aankomend schooljaar heb ik verplicht een laptop nodig maar door het grote aanbod van allerlei merken heb ik eigenlijk geen idee meer van wat ik nou ongeveer zou moeten aanschaffen. Ik ga Technische Informatica studeren maar ik heb eigenlijk nog niet echt een goed idee van wat ik nou op deze laptop zou moeten kunnen draaien, van wat ik van anderen heb gehoord is dat je er eigenlijk vooral mee moet kunnen programmeren (compilen etc.). Dus dan heb je het volgens mij vooral over lichte programma's zoals Notepad++, USB Webserver etc.

Zelf zat ik aan een budget tot 600 euro te denken. Via een externe verzekeraar worden er dan nog een aantal verzekeringen overheen gegooid.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk veel met mijn laptop slepen, ik woon namelijk in Veenendaal en moet naar Utrecht om te studeren, dus de laptop zal wel een aantal klappen te verduren krijgen ben ik bang.

Zelf heb ik geen merkvoorkeuren, ik heb alleen wel van veel mensen gehoord dat ik geen Acer laptop moet aanschaffen, ik weet niet wat jullie mening daar in is?

Ik zat aan de volgende specificaties te denken:
  • Harde schijf: 500GB 5400 RPM
  • Processor: i3/i5 Dual Core @ 2 tot 2.5 gHz
  • Werkgeheugen: 4GB DDR3 (SODIMM)
  • Schermdiagonaal: 15,6"
  • Backlight: Led Edge-lit
  • Eventuele USB 3.0 aansluiting(en) voor externe harde schijf back-up
  • Verbinding (ethernet): 1Gbps
  • Windows 7 Home / Home Basic / Professional / Ultimate
  • Toetsenbord: QWERTY (natuurlijk =] )
Ik weet niet of een 1Gbps ethernet verbinding overdreven is? Naar mijn idee is dat een goede standaard in de modernere laptops.
Zelf ben ik ook niet zo,n fan van de prijs/performance verhouding van i7 processors, naar mijn mening zijn ze snel maar te duur en is de i5 (i5-3210M) hier een goede vervanger voor.

Kunnen jullie mij een beetje in de goede richting helpen qua laptopmerken? Mij is overigens ooit de Lenovo Thinkpad serie aangeraden vanwege de goede bouwkwaliteit, maar volgens mij hebben die niet zo,n goede bouwkwaliteit als je er een van 500 euro neemt.

PS: ik heb op 'studentenkorting websites' gekeken, die ook waren aangeraden door mijn hogeshool maar daar word ik niet veel wijzer van vanwege het beperkte aanbod en de 'gecensureerde' specificaties (ze laten alleen het goede zien en niet die 10mbps ethernet verbinding).

• OneTimer
  • Laatst online: 30-11 11:52
Asus heeft een paar goede laptops in jouw prijsklasse. Ook Acer heeft redelijk goedkope/goede laptops Deze Acer heeft USB 3.0, 1Gbps ethernet en is 525€ pricewatch: Acer Aspire 5750G-2436G64MN

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• matman476
PM_Petrol schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:00:
Asus heeft een paar goede laptops in jouw prijsklasse. Ook Acer heeft redelijk goedkope/goede laptops Deze Acer heeft USB 3.0, 1Gbps ethernet en is 525€ pricewatch: Acer Aspire 5750G-2436G64MN
Hoi PM_Petrol,

helaas hebben meerdere merken goede laptops in mijn prijsklasse. Graag zou ik jouw ervaring en mening met verschillende laptopmerken willen horen. De Acer waarnaar je toe verwijst heeft geen USB 3.0 en wordt hij maar door 1 winkel aangeboden, waar ik niet altijd heel erg van hou. Ook is het een Acer, een merk waarvan mij is verteld dat ze niet altijd even goede dingen maken.

Ik zat overigens te kijken naar de Toshiba Satellite C855-14E heeft iemand toevallig ervaring met dit merk, bouwkwaliteit, klantenservice etc?

[ Voor 20% gewijzigd door matman476 op 04-09-2012 20:25 ]

• yekurtal
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Laat het net zijn dat ik een Asus laptop heb in jouw prijs klasse :)

Nu even 2 vraagjes om te weten of ik je kan helpen:

- Vind je het erg om AMD te hebben?
- Maakt de formaat niet uit?

• OneTimer
  • Laatst online: 30-11 11:52
Hey
Ik heb zelf een HP laptop. Hij is inmiddels 5 jaar uit en werkt nog goed. Alleen maakt die echt veel geluid en wordt die vreselijk warm (bij licht gebruik). Ik heb daarom een coolerpad aangeschaft. De Accu houdt het nog geen 5 minuten vol. Maar hij is al 5 jaar uit. Ik raad dus geen HP aan. Ook mijn broertje heeft een HP en die wordt ook echt heet en maakt veel lawaai. Sorry, de acer heeft inderdaad geen usb 3.0 maar 3x usb 2.0.
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat Asus een uitstekend merk is. Kijk anders in de pricewatch. Daar kun je specifiek zoeken naar de specificaties die je wil. http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html
matman476 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:20:
[...]

Hoi PM_Petrol,

helaas hebben meerdere merken goede laptops in mijn prijsklasse. Graag zou ik jouw ervaring en mening met verschillende laptopmerken willen horen. De Acer waarnaar je toe verwijst heeft geen USB 3.0 en wordt hij maar door 1 winkel aangeboden, waar ik niet altijd heel erg van hou. Ook is het een Acer, een merk waarvan mij is verteld dat ze niet altijd even goede dingen maken.

Ik zat overigens te kijken naar de Toshiba Satellite C855-14E (http://tweakers.net/price...te-c855-14e.html#tab:info) heeft iemand toevallig ervaring met dit merk, bouwkwaliteit, klantenservice etc.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• matman476
yrxcf schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:26:
Laat het net zijn dat ik een Asus laptop heb in jouw prijs klasse :)

Nu even 2 vraagjes om te weten of ik je kan helpen:

- Vind je het erg om AMD te hebben?
- Maakt de formaat niet uit?
AMD vind ik op zich niet heel erg om te hebben, maar ik heb een aantal vergelijkingen gezien waaruit 'blijkt' dat de AMD slomer is dan de Intel variant met ongeveer dezelfde specificaties, en dat sommige AMD processors hun beloftes (2.5 GHz bijvoorbeeld) niet nakomen :S
Zelf heb ik niet voor een te grote harde schijf gekozen omdat wanneer deze bijna vol is, deze de computer vaak aardig zwaar kan belasten, vooral met laptops.

Wat bedoel je met het formaat?

• matman476
PM_Petrol schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:29:
Hey
Ik heb zelf een HP laptop. Hij is inmiddels 5 jaar uit en werkt nog goed. Alleen maakt die echt veel geluid en wordt die vreselijk warm (bij licht gebruik). Ik heb daarom een coolerpad aangeschaft. De Accu houdt het nog geen 5 minuten vol. Maar hij is al 5 jaar uit. Ik raad dus geen HP aan. Ook mijn broertje heeft een HP en die wordt ook echt heet en maakt veel lawaai. Sorry, de acer heeft inderdaad geen usb 3.0 maar 3x usb 2.0.
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat Asus een uitstekend merk is. Kijk anders in de pricewatch. Daar kun je specifiek zoeken naar de specificaties die je wil. http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html

[...]
Mijn zus heeft een Toshiba die inmiddels ook al 4 jaar mee gaat, zelfde problemen als jou :P
Ik heb de pricewatch gebruikt om tot een mooi overzicht van laptops te komen, maar vanwege het grote aanbod door allerlei merken wordt het me een beetje bemoeilijkt (vandaar dit topic ^^)
Van Asus hoorde ik ook al dat het een aardig goed laptopmerk is

• matman476
Iemand nog advies? :)
Pagina: 1