Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SBS migratie] Replication, tombstone lifetime

Pagina: 1
Acties:

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Onlangs een migratie uitgevoerd van SBS2003 naar SBS2011, door omstandigheden moest de SBS2003 server online blijven ondanks de grace period verlopen was. Dit was simpel aan te passen door de sbcore service te verwijderen.

Helaas ging het bedrijf failliet, de SBS2011 server bleef draaien en de SBS2003 server werd uitgeschakeld. Onlangs schakelden ze de SBS2003 server weer in. Kort daarna telefoontjes dat gebruikers soms niet konden inloggen. Vermoeden ging al uit naar replicatie problemen.

Na overleg werd besloten om de SBS2003 server ertussen uit te halen, dus exchange mailboxen+public folder+recepient policy verwijderd, om daarna exchange te verwijderen. De volgende melding verscheen tijdens het verwijderen van Exchange :

You must be a member of the Domain Admins, Schema Admins, and Enterprise Admins.

Bovenstaande melding heeft te maken met de replicatie problemen onderling. repadmin /showrepl laat de onderstaande melding zien :

The directory service cannot replicate with this server because the time since the last replication with this server has exceeded the tombstone lifetime.

Het is mogelijk om een register sleutel aan te passen (Allow Replication With Divergent and Corrupt Partner)
Ik ben bang dat dit misgaat, of gaat de huidige AD uit van het meest up-to-date USN? Oftewel worden de huidige gebruikers+attributen gerepliceerd van de SBS2011 naar de SBS2003?

• marc181982
Update : Op een of andere manier lukte een handmatige replicatie wel?? Waardoor het nu wel mogelijk is om op de juiste manier exchange te verwijderen.

Toch ben ik benieuw naar het antwoord op bovenstaand zodra deze register sleutel word aangepast.

Een andere oplossing zou zijn exchange 2003 handmatig verwijderen, demote uitvoeren (/force) , om daarna handmatig het computeraccount te verwijderen uit AD+de nodige dns records op te ruimen mocht dit nodig zijn. Ben benieuwd hoe mensen hier tegen over staan?

[ Voor 8% gewijzigd door marc181982 op 04-09-2012 19:30 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
marc181982 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:26:
Het is mogelijk om een register sleutel aan te passen (Allow Replication With Divergent and Corrupt Partner)
Ik ben bang dat dit misgaat, of gaat de huidige AD uit van het meest up-to-date USN? Oftewel worden de huidige gebruikers+attributen gerepliceerd van de SBS2011 naar de SBS2003?
Ik zou wel denken dat het repliceren uitgaat van de meest recente versie, dat dus van de SBS2011 naar SBS2003 gerepliceerd wordt.

Voor wat betreft de demote. Mijn voorkeur heeft altijd de nette manier, dwz op de DC die weg moet nogmaals dcpromo te draaien. Dan weet je zeker dat alle gegevens van de oude DC netjes opgeruimd worden. De computer account en DNS records zijn namelijk niet alles, er blijft een hoop metadata achter in je AD. Die moet je ook opruimen.

Geen idee of een demote zin heeft op een SBS bak. Ik heb nog nooit het geprobeerd. Het zijn namelijk aparte beestjes.

Maar waarom de SBS2003 bak aanzetten? Je mag ze eigenlijk niet naast elkaar hebben twee SBS machines muv de migratie tijd.

• marc181982
CMD-Snake schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:39:
[...]

Ik zou wel denken dat het repliceren uitgaat van de meest recente versie, dat dus van de SBS2011 naar SBS2003 gerepliceerd wordt.

Voor wat betreft de demote. Mijn voorkeur heeft altijd de nette manier, dwz op de DC die weg moet nogmaals dcpromo te draaien. Dan weet je zeker dat alle gegevens van de oude DC netjes opgeruimd worden. De computer account en DNS records zijn namelijk niet alles, er blijft een hoop metadata achter in je AD. Die moet je ook opruimen.

Geen idee of een demote zin heeft op een SBS bak. Ik heb nog nooit het geprobeerd. Het zijn namelijk aparte beestjes.

Maar waarom de SBS2003 bak aanzetten? Je mag ze eigenlijk niet naast elkaar hebben twee SBS machines muv de migratie tijd.
De SBS2003 werd opnieuw aangezet om deze op een nette manier te verwijderen (exchange eraf en demote)