Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gheilbaerd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-05 19:48
Hallo allen

Mijn ouders willen een range extender bij hun thuis aansluiten.
Internet komt binnen op de KPN Experia box (Arcadyan ARV7519)
Deze SSID wil ik overnemen met een range extender, de tp-link wa801nd .

1. Beide app. zijn te benaderen via 192.168.2.254. Hoe kan ik de tp-link een ander adres toewijzen? Aangezien nu alleen de Experia box is te benaderen als ze in het netwerk hangen.
* DHCP uitschakelen op de TP link en bijv. 192.168.3.254 toewijzen? (zo ja, iemand een hint hoe dit te doen?)

2. Als de tp-link in het netwerk hangt kan ik m wel als range extender laten fungeren op de Experia, echter krijgt mn telefoon geen ip adres toegedeeld en dus geen netwerktoegang. Daar dit de belangrijkste functie van de extender is kom ik niet veel verder :D
* maw. wat te doen om de extender functie werkend te krijgen. Moet op de tp-link bijv. ook een wachtwoord in het app. ingesteld worden of niet?

schets v/d situatie
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/1387/schets.jpg

Ik wil mezelf geen pro noemen :P en kom in de regel een heel eind, maar hier ben ik nu officieel vastgelopen (of is de hardware ellende? en ligt het niet aan mij :P

Zou graag eens van jullie wat tips horen, ik kom er niet veel verder mee

Thnx!
Peter

[ Voor 3% gewijzigd door gheilbaerd op 04-09-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:37

lier

MikroTik nerd

Zit er geen handleiding bij de TP-Link? Wat je hier schetst is namelijk (naar mijn idee) redelijk basis qua instellingen...

Verder zou ik je willen adviseren om de TP-Link als AccessPoint in te stellen, uiteraard wel een draadje nodig, maar de pret factor is daarmee wel een flink stuk hoger.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ten eerste, hou alles in dezelfde range, dus 192.168.2.xxx Niet met 192.168.3.xxx gaan werken.
Hoe je in je TP link dingen aan kunt passen? Men neme een netwerkkabel, men stelle een vast ip in in dezelfde range (in jouw geval dus 192.168.3.xxx) en men typt het ip van de tp-link in.

Verander daar het ip-adres van je tp-link als eerste naar iets van 192.168.2.250 ofzo. Nu moet je in je pc een vast ip instellen in dezelfde range (192.168.2.100 ofzo) en ga dan weer naar je instellingenpagina van je tp-link. Voer daar alle benodigde info in om het ding als repeater/range extender in te stellen en klaar.