Hallo allen
Mijn ouders willen een range extender bij hun thuis aansluiten.
Internet komt binnen op de KPN Experia box (Arcadyan ARV7519)
Deze SSID wil ik overnemen met een range extender, de tp-link wa801nd .
1. Beide app. zijn te benaderen via 192.168.2.254. Hoe kan ik de tp-link een ander adres toewijzen? Aangezien nu alleen de Experia box is te benaderen als ze in het netwerk hangen.
* DHCP uitschakelen op de TP link en bijv. 192.168.3.254 toewijzen? (zo ja, iemand een hint hoe dit te doen?)
2. Als de tp-link in het netwerk hangt kan ik m wel als range extender laten fungeren op de Experia, echter krijgt mn telefoon geen ip adres toegedeeld en dus geen netwerktoegang. Daar dit de belangrijkste functie van de extender is kom ik niet veel verder
* maw. wat te doen om de extender functie werkend te krijgen. Moet op de tp-link bijv. ook een wachtwoord in het app. ingesteld worden of niet?
schets v/d situatie

Ik wil mezelf geen pro noemen
en kom in de regel een heel eind, maar hier ben ik nu officieel vastgelopen (of is de hardware ellende? en ligt het niet aan mij 
Zou graag eens van jullie wat tips horen, ik kom er niet veel verder mee
Thnx!
Peter
Mijn ouders willen een range extender bij hun thuis aansluiten.
Internet komt binnen op de KPN Experia box (Arcadyan ARV7519)
Deze SSID wil ik overnemen met een range extender, de tp-link wa801nd .
1. Beide app. zijn te benaderen via 192.168.2.254. Hoe kan ik de tp-link een ander adres toewijzen? Aangezien nu alleen de Experia box is te benaderen als ze in het netwerk hangen.
* DHCP uitschakelen op de TP link en bijv. 192.168.3.254 toewijzen? (zo ja, iemand een hint hoe dit te doen?)
2. Als de tp-link in het netwerk hangt kan ik m wel als range extender laten fungeren op de Experia, echter krijgt mn telefoon geen ip adres toegedeeld en dus geen netwerktoegang. Daar dit de belangrijkste functie van de extender is kom ik niet veel verder
* maw. wat te doen om de extender functie werkend te krijgen. Moet op de tp-link bijv. ook een wachtwoord in het app. ingesteld worden of niet?
schets v/d situatie

Ik wil mezelf geen pro noemen
Zou graag eens van jullie wat tips horen, ik kom er niet veel verder mee
Thnx!
Peter
[ Voor 3% gewijzigd door gheilbaerd op 04-09-2012 19:20 ]