Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies nodig voor Laptop Studie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie avond allemaal,

Ik ben sinds kort begonnen met mijn nieuwe opleiding en wil daarbij dus een laptop aanschaffen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil mijn laptop gebruiken voor onder anderen het noteren van aantekeningen tijdens de les, projecten in opslaan/samenstellen, af en toe een filmpje op browsen en waar ik een aantal games op kan spelen (ik wil de laptop dus ook buiten school gebruiken.)
Wat mag je laptop gaan kosten?
Het budget zal rond de 800/900 euro liggen.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen?
Ik van plan mijn laptop heel veel te gebruiken dus ook veel mee te slepen. Ik ben dus ook opzoek naar een kleine goede hoes die mooi om mijn laptop past (het lijkt me erg handig de laptop in mijn rugzak te kunnen doen, in plaats van een grote losse laptop tas apart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ben totaal niet bekend met laptops. Ik heb dus echt geen idee wat ik hier op moet antwoorden. Mijn voorkeur gaat wel naar een witte laptop maar het is geen probleem als hij een andere kleur heeft.

Bedankt voor het lezen en de eventuele aandacht die er aan besteed is.

Ik hoop dat ik jullie genoeg heb geïnformeerd.

Mike Lepelaar

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-11 11:52
Voor 800-900€ kom je al heel ver.
Je gaat hem veel meeslepen dus ik raad aan om niet groter dan 15.6 inch te nemen. Het is niet klein en ook niet groot. Perfect om ergens mee naar toe te nemen. Voor browsen of aantekeningen maken heb je niet iets bijzonders nodig en kom je met 500€ ook al goed uit. Wat voor games ga je erop spelen?
Als je zware games zoals Battlefield gaat spelen heb je al iets beters nodig dan de standaard laptop. Een goede grafische kaart is een "must" als je dat spel wilt spelen.
Deze Asus heeft USB 3.0 een goede grafische kaart en een snelle processor pricewatch: Asus N56VM-S3036V

Maar als je Battlefied op HIGH wil spelen heb je 17 FPS (niet erg vloeiend).

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie.

Je hebt inderdaad gelijk. Voor aantekeningen en browsen kan ik ook een iets goedkopere laptop aanschaffen. Qua games League of Legends en World of Warcraft. Allebij de spellen ongeveer op Medium kwaliteit zonder enige lag zou wel fijn zijn. Ik ben niet van plan heftige FPS games te gaan spelen op mijn laptop, daar heb ik mijn desktop voor :).

Ik zoek gewoon iets wat er gewoon tussen in zit. Geen Alienware en ook geen laptop met 20 FPS.

EDIT: Ik denk dat ik het budget iets lager gooi, op ongeveer 700-800 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2012 20:17 ]

• OneTimer
De nVidia GeForce GT630M is ruim genoeg voor WoW. 50FPS op high. En de laptop die ik vooraf al linkte is 799 en heeft onder andere de GT630M.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt!

Ik ga inderdaad even kijken naar deze laptop die je me linkte. Ziet er goed uit, ik denk dat het wel wat gaat worden!

• OneTimer
Graag gedaan

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
Een andere optie (en in mijn ogen een betere) is de Dell Inspiron 15R SE. Deze is in verschillende configuraties te krijgen. Onder andere een FullHD-scherm, 8GB en 1TB-HDD zijn standaard, je hebt wel keuze wat betreft de processor...

Link

Verder is het mogelijk bij Dell flinke kortingen te krijgen via diverse codes. Hierover is in het shopping-forum meer te vinden.

• TomBigz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 19:40
De Asus N56VM is leuk, echter heeft deze wel een ''lage'' resolutie voor vandaag de dag. Als je veel met je laptop bezig bent is full HD wel zo prettig. De Asus N56VZ is wellicht een tikje duurder (130 euro) maar dan heb je ook een betere videokaart en veel leukere resolutie (in mijn ogen).
Pagina: 1