Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijmenK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06-2020

TijmenK

hun ≠ hen ≠ zij

Topicstarter
Mijn moeder heeft een slijmbeursontsteking aan haar schouder en kon dus haar muis niet meer goed bedienen, daarna is zo overgegaan op een trackball (logitech m570) maar daar werd ze niet veel vrolijker van. Nu heeft haar fysio gezegd dat mensen ook wel baat hebben bij een tekentablet als muis. Ik heb ook wel gehoord dat mensen het op die manier gebruiken, maar heb het nooit echt gezien. Vandaar dus mijn vraag; is dit inderdaad praktisch? En wat voor type tablet zou je dan aan denken?

Ze werkt op een 22 inch full hd monitor en is niet van de super fijne motoriek, dus een heel kleine tablet lijkt me niet handig, maar dat vind ik aan de andere kant ook moeilijk in te schatten. Qua prijs range is 150 haar max. maar minder is nooit erg.

http://www.youtube.com/watch?v=CYHGh6lmSbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ik heb zelf vanwege min of meer dezelfde overwegingen nu een Wacom Bamboo Pen & Touch en dat werkt wel heel fijn. Touchgedeelte gebruik ik trouwens nauwelijks.

Ik heb volgens mij de kleinste en werk daarmee op een 27" scherm en dat gaat prima. Ik probeer trouwens wel zo veel mogelijk dingen met het toetsenbord te doen ipv die tablet, maar dat komt meer omdat dat gewoon nog net iets fijner werkt dan dat ik die tablet onhandig vind. Heb sinds ik het gebruik iig geen last meer van schouders e.d. en zit vrij veel achter mijn scherm op de dag ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 22:32
Sinds een paar dagen gebruik ik op m'n stage een Wacom Intuos 5 S(mall) Touch als muis/tablet en dat werkt eigenlijk best fijn. Het is nog wel even wennen, maar aangezien 'ie ook touch heeft kan je 'm ook als (groot) touchpad gebruiken. Zou het zeker overwegen als ze met een normale muis niet goed meer overweg kan, de Wacom die Keeper aangeeft is niet zo heel duur.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg last van RSI op het werk, van een muis naar trackball geschakeld, maar de pijn in de polsen bleef. Daarna een Wacom MTE-450 gekocht die ik onderhand 5+ jaar gebruik.

Op het werk teruggeschakeld op een muis, merkte iedere dag thuis weer hoeveel fijner die pen werkt. Nu wil ik niet meer anders.

offtopic:
/me geen aandelen Wacom heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 22:32
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:06:

offtopic:
/me geen aandelen Wacom heeft.
Er zijn gewoon geen andere merken die degelijke tablets maken, dus Wacom hoeft niemand te betalen om reclame te maken :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:23

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik gebruik thuis een Wacom Graphire 4, en op mijn werk een Wacom Intuos 3. Beide in het A5 breedbeeld formaat. (Thuis een breedbeeld scherm, op mijn werk een dualscreen setup)

Ik heb ze allebei gekocht uit een restpartij. Hierdoor waren ze stukken goedkoper dan normaal. Ik vind het veel fijner werken dan een muis, behalve als ik continu moet wisselen tussen toetsenbord en muis. (typen met zo'n pen tussen je vingers is niet je van het, en iedere keer wegzetten ook niet)

Zelf zie ik geen toegevoegde waarde in touch op een tablet, maar dat is ieder voor zich. Ik kan je wel de tip geven: ga alléén voor Wacom, niets anders. Het kost wat, maar de kwaliteit is er ook naar. Omgekeerd geldt hetzelfde voor de goedkopere versies waar je je al snel aan gaat ergeren.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:23

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nog een tweede tip: neem je tablet niet te klein. Bij een te klein werkoppervlak ga je alsnog te verkrampt de pen vasthouden, waardoor RSI klachten kunnen ontstaan/erger worden. In hoeverre dit dan weer praktisch is met een slijmbeursontsteking weet ik niet. Maar, dat is makkelijk te proberen met een normale pen en een notitieblok. :)

Tot slot nog een 3e tip: http://www.tablet4u.nl/product/nl/1-intuos4-small-nl.html
Bij de restpartijen staat nog een Intuos 4 small voor 137 euro. ;)
(Via deze site heb ik mijn 2 tablets ook gekocht)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijmenK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06-2020

TijmenK

hun ≠ hen ≠ zij

Topicstarter
Heel erg bedankt voor alle reacties, dan wordt het waarschijnlijk een S4 Small.

http://www.youtube.com/watch?v=CYHGh6lmSbo

Pagina: 1