Toon posts:

Plots geen videosignaal meer in windows 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
edit: kan een moderator dit verplaatsen naar het juiste forum? foutje mijnerzijds

Beste Tweakers,

Sinds gister heb ik in windows 7 (x64) geen video-signaal meer. Tijdens het opstarten, geen vuiltje aan de lucht, dan opent windows en het signaal is weg aldus de monitor. Ook via VGA en DVI geen signaal uit windows te krijgen via de TV/monitor die deze aansluitingen wel heeft (monitor Philips 228C is enkel HDMI).
Er zijn geen (windows)-updates geinstalleerd de laatste week, Malwarebytes vindt geen Malware, AVG geen virussen of andere gekkigheid. En het disabelen of verwijderen van de videoadapter via config.sc->system maakt het mogelijk wel te werken (maar zonder driverondersteuning dus met een ongewenste resolutie). Herstelpunten stonden niet ingesteld in windows, dat maakt het ook lastig. Ik heb reeds de HDMI kabel vervangen maar dit veranderd niets aan de situatie.

Het systeem in kwestie:
ASRock A75 PRO4-M (Socket FM1, VGA)
AMD Llano X4 A8-3870K (Socket FM1) (Met de GPU HD6550D)
Western Digital 1TB Caviar Blue (SATA-600, 3.5", 7200RPM, 32MB)
Antec 380W Earthwatts Series voeding
Thermaltake V3 Black Edition
LG GH24NS90 SATA DVD-RW Brander Zwart
Corsair 8GB PC3-12800 Vengeance Low Profile DDR3 SDRAM (2x 4GB, 1600MHz, CL9)

Voor de duidelijkheid, ogenschijnlijk is er niets veranderd, eergister werkte alles nog als een trein en plots geeft de GPU blijkbaar geen signaal meer binnen windows.
Verder heb ik de driver geupdate zonder resultaat, alle AMD software verwijderd, hersteld etc. maar ook hier niets.. kan iemand mij helpen?

[ Voor 195% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2012 18:22 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zie je tijdens bootup wel gewoon beeld? En kun je in het BIOS komen? Wat je even kunt checken is of de boel in je BIOS wel goed ingesteld staat. If so, dan zit het waarschijnlijk in Windows :)

In voorkomend geval zou ik in safe mode booten, dan zou je beeld moeten krijgen, en alle drivers van je videokaart verwijderen en opnieuw installeren. Check vooral ook even of je monitor goed herkend wordt; kan wel eens zijn dat Windows die niet helemaal lekker herkent en hem een foutieve refreshrate voert namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Begrijp ik het nou goed dat je in windows veilige mode dingen hebt geprobeert ?
Is me niet helemaal helder. Je videokaart is niet stuk, anders zou je helemaal geen beeld meer krijgen. Het probleem is duidelijk windows gerelateerd.

Idem voor je kabel, als die stuk is krijg je nergens beeld. Volgens mij zit het probleem in Windows....

[ Voor 52% gewijzigd door Madrox op 04-09-2012 18:50 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
De bios en veilige modus werken inderdaad en via daar heb ik de driver verwijderd etc. De Bios heb ik ook gereset, maar dit bood helaas ook geen soelaas

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je zou nog eens kunnen kijken of er een bios-update is voor je moederboard en het bios updaten want ik neem aan dat je de IGPU gebruikt. Als dat nou niets helpt zou het ook nog wel eens aan het intern geheugen kunnen liggen omdat je IGPU videogeheugen gebruikt via je dimms.

Volgende stap zou dan eventueel kunnen zijn dat je eens memtest laat draaien om te kijken of de dimms nog in orde zijn. Als dat nou verder niets uithaalt dan blijven er maar 2 dingen, moederboard of cpu defect en dat kan je alleen testen door een ander moederboard of cpu.

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:38:
Zie je tijdens bootup wel gewoon beeld? En kun je in het BIOS komen? Wat je even kunt checken is of de boel in je BIOS wel goed ingesteld staat. If so, dan zit het waarschijnlijk in Windows :)

In voorkomend geval zou ik in safe mode booten, dan zou je beeld moeten krijgen, en alle drivers van je videokaart verwijderen en opnieuw installeren. Check vooral ook even of je monitor goed herkend wordt; kan wel eens zijn dat Windows die niet helemaal lekker herkent en hem een foutieve refreshrate voert namelijk :)
Deze post was de aanleiding voor de redding! De monitoraansturing opnieuw geinstalleerd en hij werkt weer! Enorm bedankt allemaal, wat een opluchting dat de boel het weer doet :) Jullie zijn te gek!
Pagina: 1