Verwijderd

Topicstarter
ik lees dat sommige dvi naar hdmi kabels wel geluid geven.
hoe kan ik dit weten?
ik wil binnenkort mijn lcd aansluiten via dvi naar hdmi en ik wil niet voor extra verassingen komen te staan, daarom vraag ik dit.

ik heb trouwens een dvi-i uitgang op me laptop en een Conexant HD Audio input voor geluid en voor video een NVIDIA GeForce 7000M / nForce 610M

dvi uitgang:
http://www.entechtaiwan.com/images/dvicon.gif
de laatste heb ik

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-02 09:20
DVI is normaal gesproken enkel video. Dus als je ergens een afwijking aantreft, dan moet je goed kijken wat er precies aangepast is.

Je komt b.v. kabels tegen die component video naar hdmi weten over te brengen, maar zoiets buiten de norm werkt enkel als aan een kant hierin voorzien is; afwijkend gespecificeerde connector wordt gebruikt. Dit kom je echter naar mijn idee heel weinig tegen, waardoor kabels die abnormale verbindingen beloven te kunnen maken meestal niet werken.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Het is een combinatie van zaken; de kabel moet het niet alleen kunnen, maar de videokaart moet het officieel ondersteunen, anders houdt het op.

extra vraag: ondersteunt de 7000M audio over DVI?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Volgens mij had ATI in de HD4000-serie een speciale DVI-poort welke - door middel van een custom meegeleverde converter - ook geluid mee kon sturen. Bij de huidige generatie is dat allemaal vervallen omdat er nu standaard HDMI op de meeste grafische kaarten en laptops zit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FeaR schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:24:
Volgens mij had ATI in de HD4000-serie een speciale DVI-poort welke - door middel van een custom meegeleverde converter - ook geluid mee kon sturen. Bij de huidige generatie is dat allemaal vervallen omdat er nu standaard HDMI op de meeste grafische kaarten en laptops zit.
Dat klopt.
Andere converters werkten daar ook niet mee trouwens, je moest precies die converters hebben, anders had je alleen beeld.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:05

Compizfox

Bait for wenchmarks

Geluid over DVI? Denk niet dat dat kan. Als het wel kan is het buiten de spec iig.

Misschien dat er DVI + jack --> HDMI converters zijn? Of is de audio van HDMI ook digitaal?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:55
Jawel hoor dat kan wel. Mijn PNY Geforce 550 Ti kan dat ook, maar ik weet niet of dat in jouw geval ook zo is

Verwijderd

Topicstarter
gebruikershaes schreef op woensdag 05 september 2012 @ 01:22:
Jawel hoor dat kan wel. Mijn PNY Geforce 550 Ti kan dat ook, maar ik weet niet of dat in jouw geval ook zo is
wat voor aansluiting heb je dan op je laptop?
foto?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:36:
[...]

wat voor aansluiting heb je dan op je laptop?
foto?
Het gaat daar om een Desktop GPU ;) .

Maaruhm: Dit gaat niet mogelijk worden. De GeForce 7000 serie ondersteunt geen Audio over DVI, dit kan pas sinds de 8000 serie. En dan alleen bij desktopkaarten die je met een kabeltje moest verbinden met de digitale audio header op je moederbord.

De meeste TV's hebben ook gewoon een Audio-IN poort via een 3.5mm kabeltje. Is dit geen mogelijkheid?

Edit: Het verschil tussen 3.5mm en digitale audio is op je gemiddelde TV trouwens te verwaarlozen. Of je moet een aparte geluidsopstelling hebben staan.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 05-09-2012 09:56 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:33
Wat D4ng3r zegt klop, ik heb ooit ook eens mijn GeForce 8800GTS 512 zo aangesloten op de TV.

Het moet minmaal een GeForce 8000 serie (desktop) zijn en je moet een kabel tussen de geluidskaart/interface en de videokaart aan leggen (2 pin connector). Volgens mij is 2.0/2.1 geluid het hoogste wat je hiermee ook halen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:05

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mijn HD6950 heeft een eigen geluidskaart, maar dat geluid stuurt hij alleen over de dedicated HDMI-uitgang. (net als mijn oude HD4870 trouwens)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1