Toon posts:

videokaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil een nieuwe pc kopen. Mijn oog viel op de saturnus p220 van Alternate. Deze heeft ondersteuning voor
PCIe 3.0. Video kaart nu:
Grafische chip: NVIDIA GeForce GTX 560
Interface: PCIe x16
Geheugen: 1.024 MB
Later wil ik eventueel de videokaart upgraden met nog 1 gig gtx560 of een 2 gig nieuwere kaart. nou is alleen de vraag of dit zomaar kan? (ik ben wat dat betreft een leek) ik kwam verschillende artikelen tegen over pci express o.a hier op tweakers en ik citeer: Een x16-slot met pci express 2.0-interface biedt voldoende bandbreedte voor de Kepler-kaarten. Kepler-serie zijn dan kaarten als de GTX 670 en GTX 680.
Gister begon een medewerker over dat een pc SLI ondersteuning moet hebben. Vandaag alternate weer ff gebeld en gevraagd of ik met de desbetreffende pc de kaart kan vervangen en hij zei dat dit geen probleem is. Ik vroeg hem nog naar SLI maar hier ging hij niet op in en zei een 2e keer: dit is geen probleem.

Ik kom er nu dus gewoon niet meer uit als leek. beetje hulp a.u.b en sorry voor de lange post

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik neem aan dat je games wilt gaan spelen op die pc.

Als eerste zou ik zeker gaan voor een videokaart met 2 gb geheugen. Een kaart met meer geheugen kan meer inladen, betere prestatie.

Ik heb geen idee hoeveel pci-e aansluitingen de voeding heeft en hoeveel de videokaart(en) nodig hebben. Maar ik denk dat een 500 watt voeding niet voldoende zal zijn voor een SLI opstelling.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wil idd games spelen erop, maar kan ik dan zomaar nog een 1gig gtx560 erin stoppen? of moet je dan een videokaart kopen die al 2 gig is? Ik heb er echt geen @#$% verstand van xD

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Componenten Aankoopadvies

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-02 11:03
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:40:
Ik heb er echt geen @#$% verstand van xD
In dat geval is het waarschijnlijk verstandig om je even in te lezen in SLI/Xfire opstellingen.

Over het algemeen is het beter om te gaan voor een enkele, snellere kaart dan voor twee kaarten van de vorige generatie in SLI/Xfire opstelling. Zo voorkom je microstuttering en incompatibility van dual GPU in bepaalde games.

M.a.w. als je wilt upgraden, stop er dan niet nog een GTX560 erbij, maar verkoop je huidige videokaart en koop een snellere GTX670/680. Kijk wel eerst even of je voeding voldoende aansluitingen heeft en of hij voldoende prik levert op de 12V lijn.

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-02 14:56
Hoeveel geheugen je op een videokaart nodig hebt hangt sterk samen met op wat voor resolutie je wilt spelen. Hoe hoger de resolutie waar je op wilt spelen, hoe meer baat je hebt bij veel geheugen op je videokaart (gaat niet altijd op, maar in het algemeen wel).

Vraag: welke resolutie heeft het scherm dat je gebruikt? Als dit niet meer dan 1680*1050 is denk ik dat je met 1 GB geheugen op je videokaart prima uit de voeten kan, als de resolutie hoger is kan meer geheugen bij erg veeleisende games (BF3 ofzo) betere prestaties geven.

Dit wil overigens niet zeggen dat het een must is een kaart met veel geheugen te hebben als je op hogere resoluties dan 1680*1050 wilt spelen, die GTX560 is een prima kaart waarmee je alle games met redelijke instellingen kunt spelen. Het is alleen wel zo dat je wanneer je zware games, met maximale instellingen op hoge resolutie wilt spelen baat hebt bij meer dan 1 GB geheugen.

SLI werkt volgens mij alleen goed bij gelijke kaarten. Of een 500W voeding twee videokaarten van voldoende stroom kan voorzien is een grensgeval: een voeding van een goed merk zal het wel trekken, een el-cheapo voeding niet.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je er helemaal niets van weet, kan je beter eerst een beetje inlezen...om een tipje van de sluier op te lichten:
Het geheugen van de kaart heeft te maken met de resolutie die je gaat draaien. Als je 2 schermen van 2560X1400 gaat draaien, zou ik zeker gaan voor een 2 GB model.
Als je maar 1 scherm hebt dat bijv 1920X1080 resolutie heeft, is 1 GB echt wel genoeg.

Daarnaast zijn er snelle snellere en heel snelle kaarten. Maar dat heeft weer niets met het geheugen te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus als ik het goed begrijp is het meer de vraag welke videokaart je erin zou willen hebben, en niet of het uberhaupt mogelijk is een andere videokaart erin te doen
Pagina: 1