Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goed boekhoudprogramma incl factuurmodule

Pagina: 1
Acties:

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-11 10:53
Voor een te starten onderneming als zzp-er is het vooral zaak de uren bij te houden. Dat wil zeggen: ik zoek een programma waarin het mogelijk is eenvoudige overzichten uit te draaien van de uren die gefactureerd zijn per dag, de reisuren van die dag en de uren die bijvoorbeeld zijn besteed aan overleg/niet te facturen werkzaamheden.

Dit omdat je als ZZP-er aan de belastingdienst moet kunnen aantonen hoeveel uren je hebt gewerkt en waaraan. Daarvan moet duidelijk in kaart worden gebracht dat bijv. dag 1 4 uren gefactuurd is, er 2 uur voor is gereisd en die dag nog 2 uur onbetaalde werkzaamheden zijn verricht (zoals overleg, administratie opmaken, etc).

Bestaat er zoiets of moet je elke dag met excel-sheets gaan werken?

Zo ja, is er een programma dat dit gelijk samenvoegt met je facturen? Er wordt met name naar buiten toe gefactureerd en de betalingen handmatig bijhouden is geen probleem. Het punt is met name dat het een model is dat eenvoudig een factuur uitprint. Het bijhouden van omzet, inkomsten, uitgaven, etc is vanwege de overzichtelijkheid nog wel handmatig bij te houden.

Ik heb al veel boekhoudprogrammas bekeken, maar met name het uren-registratie is iets wat ik nog niet ben tegengekomen.

Iemand advies?

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Ik ben zelf zelfstandig muzikant via VAR-WUO. Daar geldt ook de eis van 1250 uur per jaar. Ik vul ongeveer één keer per maand een simpele excel sheet in, waarin ik per dag in 1 regel aangeef hoeveel uur ik gewerkt heb en waaraan.

Meestal doe ik dat aan de hand van de verstuurde facturen, en mijn agenda. Alles van minder dan 2 uur schrijf ik niet eens op, omdat ik toch al over die 1250 heen ga.

Volgens sommigen luistert het ook niet zo nauw. Normaal gesproken zal de belastingdienst niet je telefoongegevens opvragen en vertellen dat dat gesprek niet een uur, maar 50 minuten heeft geduurd.

Het gaat er vooral om dat je in grote lijnen kunt aangeven dat je recht hebt op VAR-WUO. Als je echt te weinig uren zou maken wordt dat omgezet naar de minder aantrekkelijk VAR-UWO geloof ik. Een collega van me is dat overkomen en die moest toen eerder genoten voordelen terugbetalen. Maar volgens mijn accountant was dat stom en onnodig. Hij vertelde dat het heel eenvoudig is om die uren aan te tonen.

Heb je al een accountant? die kan je er waarschijnlijk meer over vertellen.

Verwijderd

Een goed boekhoudprogramma die niet duur is, die uitstekend integreert met facturatie en waarbij je een onbeperkt aantal boekingen kunt doen is spam. Check hun site: www.sesamstraat.nl

[ Voor 26% gewijzigd door F_J_K op 24-07-2014 13:09 . Reden: Ajb niet spammen ]

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-11 19:40

Brantje

De post is daar >>

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:57:
Een goed boekhoudprogramma die niet duur is, die uitstekend integreert met facturatie en waarbij je een onbeperkt aantal boekingen kunt doen is [mbr]spam[/]. Check hun site: [mbr]www.sesamstraat.nl[/]
Wow, speciaal aanmelden om te spammen 8)7

Bij ons bedrijf gebruiken we Speedbooks, niet de goedkoopste, maar als ik de administratie mag geloven dan wel 1 van de betere.

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-11 21:59
Van de belastingdienst heb ik begrepen dat het er om gaat dat je het aannemelijk maakt. Ook hebben ze aangegeven dat als je 600 uur factureert dat het al snel aannemelijk te maken is. Dat wil zeggen, ze gaan er van uit dat ieder declarabel uur ook een uur niet declarabel is.

Als je op de rand zit, moet je alles goed vastleggen. Maar zoals eerder gezegd in excel bijhouden wat je wanneer doet. Is ook voldoende. (Wel meer vastleggen als "gewerkt" ze willen wel weten wat je dan gedaan hebt, bijvoorbeeld administratie, acquisitie, verdieping.)

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:52
Om eerlijk te zijn zou ik eens kijken naar EasyAdmin. Hiermee houd ik de administratie bij van mijn broer die ook als ZZP'er aan de slag is gegaan. Ik vind het een heel volledig pakket.

Verwijderd

Tegenwoordig zijn er tal van online applicaties waarmee je makkelijk uren, facturen, btw-zaken kan regelen.
Enkele voorbeelden zijn : facturensturen.nl / Moneybird.nl
Maar met even snuffelen over het internet vindt je ook een paar erg handige en niet onbelangrijk : gratis excelsheets waarmee je dat kan regelen.
Tot slot weet ik dat er bijvoorbeeld voor het bijhouden van de kilometerregistratie van de auto een leuk app is ontwikkeld. Zoals ritmeter.
Een topic van een jaar oud omhoogschoppen met een linkje naar je eigen bedrijf komt nogal spammerig over

[ Voor 14% gewijzigd door Lustucru op 12-06-2015 21:43 ]

Verwijderd

Weet niet of t nog relevant is voor je, maar op *knip* heb ik 3 pakketten gratis getest.

Werk nu al geruime tijd met mijn boekhoudpakket eboekhouden en ben blij met de eenvoudige manier van werken.

Urenregistratie zit er volgens mij ook in, maar heb ik zelf nog niet gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Rupie op 30-05-2016 20:20 ]

Pagina: 1