Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop Dell Inspiron 15R SE

Pagina: 1
Acties:

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-11 13:39
Hey,

Sinds afgelopen weekend heb ik mijn laptop ontvangen, de Dell Inpsiron 15R SE.

Naar mijn mening is deze echter erg traag met het opstarten. Hij belandt op het bureaublad bij opstarten en is dan vrijwel 2 tot 3 minuten niet bruikbaar of gewoon traag.
Dit komt, als ik het goed heb, door alle zooi die Dell standaard op hun systemen plaatst. Van Media Storage tot Services, en wat dan ook.

Is er een manier om alle onnodige programma's te verwijderen? Zo ja, hoe kan ik erachter komen welke precies? Wellicht kan ik een msconfig lijst hier plaatsen.
Of is een verse Windows 7 installatie beter?

Bedankt

• Li1quid
  • Laatst online: 16:52
Ga direct voor een verse windows 7 installatie :)

• Noq
Dank je wel voor je reactie.

Nog enige tips om deze her-installatie te doen? Ik ben gewoon een desktop gewend. Moet ik bij een laptop drivers installeren voor de touchpad en dergelijke? Of zal een Windows 7 64-bit installatie cd de noodzakelijke benodigdheden zelf opzoeken?

• Noq
Ik ben inm tussentijd wat verder ingelicht op andere fora. Nu heb ik alle drivers, door middel van mijn service tag in te voeren op Dell haar webstie, binnengehaald.

Het betreft de volgende drivers:
Chipset, CPU, Video, Audio, Input, Network.

Moet ik deze op een bepaalde volgorde installeren? En als ik deze plaats op een usb, is het dan gewoon gemakkelijk het .exe (setup) bestand uitvoeren in mijn Windows?

Verwijderd

Je kan ze op een usb stick zetten. Ik meen dat de exe niet emer is dan een zelf uitpakkend zip bestand. De driver zal vervolgens uitgepakt worden. Via hardwarebeheer kan je de driver updaten. Je kan hardware beheer 'helpen' door in de folder te laten zoeken waar jij de driver hebt uitgepakt.