Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag dames/heren van tweakers,

Ik had enkele vragen betreffende de koelers. Ik wil in de komende weken een computer bouwen (/laten bouwen) en heb een beetje zitten inlezen. Nu vond ik het basisgamesysteem wel geschikt voor me, maar ben op zoek naar waar ik nog eventueel moet/kan upgraden.

De oude laptop die ik gebruikte is inmiddels bezweken aan.. tadaaa oververhitting en verstopte ventillatoren, iets wat mij al eerder is overkomen. Dus ik wil graag bij leren dit maal.

Toen ik even rond vroeg, kreeg ik als recensie van de koeling Cooler Master Hyper 212 EVO (Deze was inbegrepen bij BBG basisgamesysteem) dat deze niet voldoende koelt.

De omstandigheden waaraan de koeling moet voldoen.
- Hij komt vrij te staan (niet weggestopt in een bureaukast)
- Staat op een zolder waar het zomers 30~35 graden kan worden.
- Moet eenvoudig schoon te maken/houden zijn. (hopelijk leer ik het dan).

De vragen die ik heb:
Zou de Cooler Master Hyper 212 EVO voldoende hierin zijn, of is het verstandiger hier wat extra geld in te stoppen?
Bij mainstream / high-end kwam de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 aan bod. Is deze beter (prijsverschil van €0,05) of zal dit weinig uitmaken?
Hebben jullie nog eventuele voorstellen, gegeven dat het budget wat ik voor een koeling wil uittrekken max. €50,- is.

Bij voorbaat zeer veel dank!

Groeten,
David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Die Hyper212 koelt prima, is vrij stil, niet duur én is makkelijk schoon te maken.

Denk ook nog even aan een outtake fan, scheelt een zwik in temperatuur.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
wat noes zegt, zeker een (12cm) outtake fan plaatsen (intake is niet echt nodig, maar kan geen kwaad :) )!

En als het toch te heet zou worden, zijkant eraf en een tafel ventilator erop mikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
dus igg een kast die je makkelijk kant openmaken. Wellicht zelfs met een zijraam, dan zie je het ophopende stof op tijd zitten.
Goed cablemanagement helpt overigens ook wel wat!

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Stoffilters bij je intakes helpen ook wel (die moet je ook schoonmaken, maar dat is makkelijker dan je hele pc uitzuigen/blazen).

Een flesje perslucht is wel handig om eea schoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 20:32

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik heb de Tranquillo in mijn desktop zitten, en ben er erg tevreden over. Ik hoor m nauwelijks, maar dat kan ook liggen aan dat heethoofd van een videokaart (HD4870) wiens ventilator er vlakbij staat te brullen.

Waar ik je wel over kan vertellen is het montagesysteem, dat (in ieder geval voor AMD processoren) erg netjes werkt, en goed gelijkmatig vast te zetten is. Wel moet je bij de Tranquillo rekening houden met de hoogte van het geheel, ik heb er zelf niet op gelet en mijn zijpaneel (Enermax Vostok) kan nog net dicht. Controleer voor je m koopt dus even de beschikbare ruimte in je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

Zo als de rest al zegt, die cooler is prima.
En gewoon in de zomer de tempratuur in de gaten houden.
Word het te warm misch extra fan bij plaatsen of het zijpanneel er af halen.
en zelfs met 35c in je kamer moet het volgens mij niet echt een probleem zijn.
Hier heb ik een plat dak.en met de zon er op in de zomer kan je hier binnen ook bbqen.
Zet enkel mn fans iets harder en dan kom ik op een temp uit van rond de 55c niets mis mee dacht ik zo.

Na rose e cient spin

Pagina: 1