Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:43

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Beste,

Momenteel moet ik een PC/Mac aanschaffen voor mijn geliefde ouders :)

Nu besloot ik eerst om een 27" Imac aan te bevelen icm een TC, alles in een met een dagelijkse backup .

Nu zat ik gisteren te dubben over een MacMini, die zou eigenlijk ook moeten voldoen dus is hier iemand die het zelfde heeft gedaan voor zijn ouwe lui [of andere]?

Taken zijn standaard:

1. Office Word/Excel/PowerPoint
2. Foto's
3. Itunes [ivm Ipad/Iphone].
4. Internet

Dus heel erg basic en daarom dacht ik aan de Mini met een uitbreiding van 2 gig. Maar dan hebben ze weer geen DVD/CD player dus die zou ik dan apart moeten aanschaffen :?

Lijkt een inkopper maar toch een advies/ervaring is gewaardeerd.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Instap iMac 21"? Voldoet prima, dit zou ik doen als ze nog geen scherm/webcam/mic/audio/muis/toetsenbord geregeld hebben. Mochten ze een scherm hebben e.d. dan voor de Mac Mini.

Dit is inderdaad een inkopper... :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

instap 21.5" iMac, met eventueel 8GB RAM erin (zelf doen, ben je voor 45€ klaar) zodat er nog wat rek is. Over het algemeen lust Mountain Lion iets meer geheugen nl. Dan heb je het plaatje direct compleet, specs zijn ruim voldoende voor de komende jaren.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:05
Lijkt mij een gevalletje van zelf inschatten. Het is natuurlijk vele malen netter om een iMac te nemen, geen kabels of losse onderdelen. Ik weet niet wat ze nu hebben. Vooral als ze voor het eerst naar een Mac gaan zou ik sowieso een iMac nemen, alles in 1 is veel overzichtelijker dan overal een stekkertje en kastje. Als bijvoorbeeld het kabeltje van het scherm losgaat van de mac mini moet je er weer achter komen waar de stekker in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
erik23 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:37:
Als bijvoorbeeld het kabeltje van het scherm losgaat van de mac mini moet je er weer achter komen waar de stekker in moet.
_/-\o_ Beste argument om voor een iMac te gaan. _O-

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Whieee schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:38:
instap 21.5" iMac, met eventueel 8GB RAM erin (zelf doen, ben je voor 45€ klaar) zodat er nog wat rek is. Over het algemeen lust Mountain Lion iets meer geheugen nl. Dan heb je het plaatje direct compleet, specs zijn ruim voldoende voor de komende jaren.
Met hem hier.

Mini's zijn absoluut ook leuk maar de alles-in-eenheid van iMacs is voor veel situaties niet te overtreffen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:05
BillSpaarbank schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:48:
[...]

_/-\o_ Beste argument om voor een iMac te gaan. _O-
Heel grappig maar elke keer dat bij de windows computers hier een VGA kabel los gaat is de computer "kapot." Zelfs mijn broer kan je dagen treiteren door een keer zijn kabeltje los te maken, laat staan mijn ouders. In dit geval gaat het over ouders en als ik in deze situatie zat zou ik een iMac nemen vooral om deze reden. daarbij een losse dvd speler, minder losse dingen is altijd een pluspunt. Des te minder er los bij zit des te minder je bezig bent met dingen installeren. Je wilt niet weten hoe vaak ik te horen krijg dat het geluid het niet doet, oplossing "stekker er opnieuw in stoppen :F ".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:22
CyBeR schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:50:
[...]

Met hem hier.

Mini's zijn absoluut ook leuk maar de alles-in-eenheid van iMacs is voor veel situaties niet te overtreffen.
Mee eens! Zelf ben ik voor een iMac gegaan zodat je geen gezeur hebt, en bovenal geen rotzooi van vele kabels (zelf heb ik mijn iMac op de wifi, en de enige kabel die er naar toe loopt is de voedingskabel.

Of nog meer out of THE box denken, waarom geen notebook? Nog minder rommel, en je hebt een goed argument om dat lelijke computermeubel wat veel ouders in de huiskamer hebben staan naar de eeuwige jachtvelden te verbannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:23
Een iMac kan imho erg netjes staan in een huiskamer. Juist omdat het een all-in-one is.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vergeet niet dat je bij een macmini ook een scherm moet aanschaffen, ik denk dat je daarom voordeliger uit bent door een 21.5" instapmodel te kopen. Vooral tijdens een actie (geen btw etc.)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:43

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Nou, kogel door de kerk [op dit moment], ... Imac... staat mooier :)

Tja... all voordelen & nadelen behandeld... maar de Imac staat mooier. Daar kan ik niet tegen op 8)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Goede keuze :)

Mocht je de imac nog niet hebben gekocht, er zijn geruchten dat de btw actie eind september er is, scheelt je weer geld MediaMarkt btw actie 2012

[ Voor 86% gewijzigd door Fietsbel op 06-09-2012 10:39 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:46
Normaal is een btw actie toch in Januari?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Met de hogere BTW die eraan komt is een BTW actie in de laatste week van September geen hele rare actie ;)

Launching containers into space

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:46
Ah goed argument inderdaad! Anders zou de actie de MM nog meer geld kosten.

• iSupreme
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-08-2022
Een iMac 21.5, een geheugen uitbreiding is overbodig. Eerlijk gezegd zou ik wachten tot er een nieuwe iMac uitkomt. De huidige is al over z'n gemiddelde levensduur heen.
Pagina: 1