[MacBook] Traktor 2 stottert

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:56
Ik heb een probleem met het draaien van Traktor Pro 2 op mijn Macbook.

Situatie:
MacBook early 2008
Mac OSX 10.7.4
2,4 GHz Intel Core 2 Duo
4 GB RAM
Seagate Momentus XT 500GB (+4GB SSD)

Denon DN MC-6000 controller (functioneert ook als audio interface)

Traktor draait totaal niet vloeiend, op het moment dat ik een track heb draaien en ik een tweede track in wil laden begint de muziek soms al te stotteren. Heb de latency al hoger gezet, dit levert nauwelijks verbetering op.
Wifi, bluetooth staan uit en alle andere programma's zijn afgesloten.

Recentelijk verse install van OSX gedaan en nauwelijks andere software geïnstalleerd.

Is de MacBook te oud om deze software te draaien? Hij voldoet nog wel aan de systeemeisen van Traktor:
Mac OS X 10.6 or 10.7 (latest update), Intel Core 2 Duo, 2 GB RAM (4 GB recommended)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kijk 'ns in de Actvitiy Monitor of je CPU continue op 100% staat, of je geheugen volloopt, of dat je HD niet continue wegvalt. Hiermee kun je in ieder geval een hint krijgen wat de bottleneck is.

Mijn vermoeden is dat de Seagate Momentus XT de oorzaak van je problemen is: Momentus XT hybrid drive causing headaches, Seagate working to fix Het is al een wat ouder bericht, dus wellicht heeft Seagate d.m.v. firmware updates het probleem al verholpen. Heb je de laatste firmware op de Seagate staan? Een andere mogelijk oplossing is om m.b.v. hdapm de power management van de Seagate aan te passen.

Dit is natuurlijk alleen een oplossing als de Seagate de problemen veroorzaakt. Je zou dit eventueel kunnen vaststellen door Traktor + tracks op een externe harde schijf / USB stick te zetten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:56
Bij inladen tracks schiet de CPU omhoog, niet naar honderd maar zeker naar 60-70.
Ik zal binnenkort nakijken welke firmware de Seagate draait.

Wellicht nog nuttig om toe te voegen.
Onder OSX 10.6 draaide Traktor 1.6(?, de laatste versie in ieder geval) een stuk beter.
Sinds upgrade naar OSX 10.7 en Traktor 2 heb ik bovenstaande problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:52
nielsgaastra schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:35:
Bij inladen tracks schiet de CPU omhoog, niet naar honderd maar zeker naar 60-70.
Ik zal binnenkort nakijken welke firmware de Seagate draait.

Wellicht nog nuttig om toe te voegen.
Onder OSX 10.6 draaide Traktor 1.6(?, de laatste versie in ieder geval) een stuk beter.
Sinds upgrade naar OSX 10.7 en Traktor 2 heb ik bovenstaande problemen.
Waarschijnlijk een combo van OS X die ondanks wat ze zeggen met versie 10.7 toch wat logger is dan 10.6 en je upgrade naar Traktor 2. Alleen al te zien aan je CPU-gebruik bij één track vindt je laptop dit gewoon te zwaar. Misschien kan je het nog een beetje opvangen met een SSD waardoor alles toch nog responsief blijft, ook al is je CPU wel op 100% bij 2 tracks.
Andere mogelijkheid is gewoon teruggaan naar 10.6 en testen, óf teruggaan naar Traktor 1.6 en dat testen. Dit laatste lijkt me het meest nuttige, kan je door blijven gaan zonder dat je een nieuwe laptop moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica