Geef de linkjes naar de reacties maar, ga ik wel slopen. Kijk ik intussen wat ik zelf zo snel zie.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Het is ons redactioneel beleid om in artikelen niet naar dat soort bestanden te linken, ook niet indirect. We vinden dat namelijk immoreel, omdat de bestanden inbreuk maken op privacy van gebruikers. Dat wil echter niet zeggen dat het verboden is. Daarnaast valt de moderatie van de reacties niet onder de redactie.wica schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:50:
Beste,
In nieuws: 'Antisec haalt privégegevens 12 miljoen iOS-gebruikers van FBI-laptop' wordt in de reacties veelvuldig gelinkt naar de betreffende bestanden.
Het zou fijn zijn als tweakers consistent beleid pro-actief uitvoerd in deze.
Het kan niet dat het de ene keer wel mag en de andere keer weer niet.
Ik ben helemaal geen stagiair
Gelukkig hebben we daar TMF voor.Joost schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:59:
Het is ons redactioneel beleid om in artikelen niet naar dat soort bestanden te linken, ook niet indirect. We vinden dat namelijk immoreel, omdat de bestanden inbreuk maken op privacy van gebruikers. Dat wil echter niet zeggen dat het verboden is. Daarnaast valt de moderatie van de reacties niet onder de redactie.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Voor zover ik begrepen heb, maken de betreffende bestanden nauwelijks inbreuk op de privacy en dienen ze vooral als bewijs en om te checken of je er zelf ook tussen staat.
En als je links gaat verwijderen (en het zijn er inmiddels véél), ga je dan ook de link in het artikel naar pastebin (of ueberhaupt het noemen daarvan) en de instructies om naar trending topics te kijken verwijderen? Dat lijkt me dan wel zo consequent.
Aangezien de zaak dus niet helemaal zwart/wit lijkt te liggen, zou ik voorstellen dat discussie mogelijk is en als voorbeeld de takedown notices van Google aandragen (verder dan dat ga ik ook niet; deuvm).
En als je links gaat verwijderen (en het zijn er inmiddels véél), ga je dan ook de link in het artikel naar pastebin (of ueberhaupt het noemen daarvan) en de instructies om naar trending topics te kijken verwijderen? Dat lijkt me dan wel zo consequent.
Aangezien de zaak dus niet helemaal zwart/wit lijkt te liggen, zou ik voorstellen dat discussie mogelijk is en als voorbeeld de takedown notices van Google aandragen (verder dan dat ga ik ook niet; deuvm).