Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dock station van USB 3.0 naar RJ45 en HDMI ???

Pagina: 1
Acties:

• Denis86
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik heb een laptop HP Pavilion dv6 en gebruik deze als een desktop computer met een externe monitor, keyboard, muis enz...
Het probleem dat er bij ontstaat is dat ik 3 kabels(voeding, HDMI en USB 2.0 hub) in de laptop moet inpluggen als ik hem thuis breng.
Op het moment ontstaat er een noodzaak om ook de RJ45 netwerk kabel op aan te sluiten, en het worden dus simpelweg te veel kabels.
Mijn droom is eigenlijk een dock aangesloten op de USB 3.0 port met RJ45, HDMI en een paar USB 3.0/2.0 porten. Wat zal het aantal kabels aangesloten op de laptop reduceren tot 2(Voeding en USB 3.0 dock)

Enige wat ik in die richting kon vinden is StarTech Universele USB 3.0 Laptop Docking Station, maar de prijs daarvan is over 200 Euro, en ik vind het nogal een dure grap zo.

Weet iemand misschien zo'n docking station die ook nog betaalbaar is (max 100 euro) ??

En wat betreft de HDMI port in zo'n docking station: gaat die net zo goed werken als de onboard HDMI port van mijn laptop?

Bij voorbaat dank.

Denis

[ Voor 37% gewijzigd door Denis86 op 04-09-2012 14:05 ]

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Wat voor laptop heb je, dan kan je wat makkelijker zoeken? Wat heb je zelf al gezocht?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 17:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Lees Het algemeen beleid. We verwachten wel wat meer eigen onderzoek voor je een topic als dit opent. Ik laat het topic nog even open om je de kans te geven je topic start aan te vullen met de nodige info...

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Wat is het grote probleem van een rj45 connector? Naar mijn mening werken die dingen perfect...

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Sommige dockingstations zijn alleen USB. Wordt verwacht dat je wireless hebt aangezien het een laptop is. Meestal zijn dit de universele. De origele (niet onder 100 euro) hebben dit meestel wel. Noem een HP/Dell

• Denis86
Bartjezz schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:10:
Wat is het grote probleem van een rj45 connector?...
Het probleem is dat ik zo veel mogelijk aansluitingen onder 1 aansluiting bij elkaar wil brengen, omdat ik anders 4 kabels los moet koppelen als ik met de laptop op de bank in de woonkamer wil gaan zitten.
barry457 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:42:
Sommige dockingstations zijn alleen USB. Wordt verwacht dat je wireless hebt aangezien het een laptop is. Meestal zijn dit de universele. De origele (niet onder 100 euro) hebben dit meestel wel. Noem een HP/Dell
Wat betreft wireless, ik wil juist overstappen naar 1000MBit Ethernet omdat dan files uitwisselen 20 keer sneller gaat dan met de WiFi. :)

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Is niet wat je zoekt en 7 euro boven budget, maar wellicht helpt het je. Wij hebben op kantoor, voor allerhande soorten laptops, de HP AY052ET

Je sluit het met een USB 2.0 kabel aan, video gaat via DVI, RJ45 voor LAN en nog paar USB 2.0 poorten op de docking over.

HP en 3.0 dockings zijn er wel, maar dan alleen voor de EliteBook en ProBook series (CoolBlue)

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• Denis86
driedees schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:41:
Is niet wat je zoekt en 7 euro boven budget, maar wellicht helpt het je. Wij hebben op kantoor, voor allerhande soorten laptops, de HP AY052ET

Je sluit het met een USB 2.0 kabel aan, video gaat via DVI, RJ45 voor LAN en nog paar USB 2.0 poorten op de docking over.
Bedankt voor uw reactie.
Ik ben bang dat de maximale snelheid van USB 2.0 rond 400MBit ligt (en werkelijk nog lager is), en is dus te laag voor Gigabit Ethernet. Maar dit is wel ongeveer wat ik zoek, maar het moet wel op de USB 3.0 port aansluiten en Gigabit Ethernet hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Denis86 op 04-09-2012 15:11 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-11 15:09

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik weet niet of je gamed op je laptop, maar als je een USB dock gebruikt schakel je in feite je interne videokaart uit. In een USB dock zit namelijk een videokaart ingebouwd, en over het algemeen zijn die niet geschikt om spelletjes mee te spelen.
Verder heeft de Pavilion DV6 alleen maar USB 2.0 poorten (volgens de specs die ik tegen kwam tenminste). Dat betekend dat je maximaal 480Mbps hebt voor zowel je netwerkkaart als je videokaart en je overige USB apparatuur. Dat houd indat je dan schat ik rond de 300 tot 350Mbit max kunnen halen op je netwerkkaart. Een USB 3.0 dock er op aansluiten gaat niet aangezien je geen USB 3.0 poorten hebt. Dit kan je wel weer op gaan lossen met een PCI-e kaartje in je laptop, maar dat is ook niet ideaal.

Ik zou gewoon je oude opstelling met 4 kabeltjes blijven gebruiken. Zoveel moeite is het niet om een power, USB, netwerk en HDMI kabel op een laptop aan te sluiten in plaats van alleen een power en een USB.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Denis86
E-Vix schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 15:11:
Ik weet niet of je gamed op je laptop, maar als je een USB dock gebruikt schakel je in feite je interne videokaart uit. In een USB dock zit namelijk een videokaart ingebouwd, en over het algemeen zijn die niet geschikt om spelletjes mee te spelen.
Ok, dat is echt jammer. Dus het is niet zo dat dock station mijn Radeon HD 6770 gaat gebruiken, en dat dan in plaats van de HDMI het beeld over USB 3.0 geleidt wordt? Ik game uiteraard veel en dan is het geen optie. Ik denk nu achteraf dat ik dan gewoon een simpele USB 3.0 hub moet kopen en daar een "USB 3.0 -> Gigabit Ethernet" adapter op aansluiten.
Verder heeft de Pavilion DV6 alleen maar USB 2.0 poorten (volgens de specs die ik tegen kwam tenminste). ...
Ik heb een HP Pavilion dv6-6b50ed: Verbinding (USB/FW) 2x USB 2.0, 2x USB 3.0
Ik zou gewoon je oude opstelling met 4 kabeltjes blijven gebruiken. Zoveel moeite is het niet om een power, USB, netwerk en HDMI kabel op een laptop aan te sluiten in plaats van alleen een power en een USB.
Misschien heeft U wel gelijk.
Pagina: 1