Ik probeer een stuk wat ik ge-edit heb te renderen. Ik heb een 2500k (3,7ghz) die het werk moet doen. Echter als ik in cpu-z kijk, blijft mijn cpu gecapped op 2500mhz. Taakbeheer geeft cpu belasting van 80-90% aan. Als ik erna dan bijvoorbeeld een spel opstart dan is de cap verdwenen en zie ik de kloksnelheid in cpu-z weer stijgen. Het lijkt dus alleen voor te komen in adobe premiere. Hoewel het mij onlogisch leek dat premiere automatisch capped op 2500mhz heb ik wat informatie gezocht op internet hierover, niets gevonden. Ook in de settings kan ik niets vinden, behalve dan performance of memory setting; ook dat hielp niet.
In bios heb ik speedstep uitstaan, maar in cpu-z zie ik hem nog wel automatisch downclocken in idle, misschien ligt daar het probleem. Hij rendert iig niet via mijn gpu (heb het gecontroleerd).
Dus hoe krijg ik premiere zo ver dat hij gewoon op 3700mhz rendert?
In bios heb ik speedstep uitstaan, maar in cpu-z zie ik hem nog wel automatisch downclocken in idle, misschien ligt daar het probleem. Hij rendert iig niet via mijn gpu (heb het gecontroleerd).
Dus hoe krijg ik premiere zo ver dat hij gewoon op 3700mhz rendert?
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!